Moderator: Moderators
Hvd schreef:Zonnebrand (buiten blaar of hoe je het ook wilt noemen)
Genetica ook denk ik want het is alleen bij voornamelijk witte beestjes
Henk schreef:Het koelde gisterenavond binnen 2 uur af van 38 graden naar 26 graden.
Urenlang onweer, hoop gedonder en bliksem, het zag pikzwart maar er viel amper een druppel![]()
Vannacht en vanmoggel gelukkig wel paar mooie buien gehad![]()
Tis nu 24 graden
G.U. schreef:Henk schreef:Het koelde gisterenavond binnen 2 uur af van 38 graden naar 26 graden.
Urenlang onweer, hoop gedonder en bliksem, het zag pikzwart maar er viel amper een druppel![]()
Vannacht en vanmoggel gelukkig wel paar mooie buien gehad![]()
Tis nu 24 graden
Dat is dan ook zeker voor het eerst dit jaar dat het kouder is bij jullie dan bij ons...
G.U. schreef:
Helaas talis....![]()
Hebben ze hier na 1 minuut want er staat nergens gras meer...melker schreef:Gister 36,5 midden in de wind boven op de dijk, nog nooit mee gemaakt hier, koeien hebben weiden na 2 uur wel bekeken
melker schreef:3 mm meer kwam er niet uit
pinguin schreef:Hebben ze hier na 1 minuut want er staat nergens gras meer...melker schreef:Gister 36,5 midden in de wind boven op de dijk, nog nooit mee gemaakt hier, koeien hebben weiden na 2 uur wel bekeken
Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
G.U. schreef:Wat ik vorig jaar geleerd heb is dat je het gras het beste met rust kun laten met droogte. Dus niet omweiden maar de koeien een perceel geven waar ze wat in de wind/schaduw kunnen staan. Dan komt het gras op de andere percelen sneller weer als er wel water valt
pinguin schreef:G.U. schreef:Wat ik vorig jaar geleerd heb is dat je het gras het beste met rust kun laten met droogte. Dus niet omweiden maar de koeien een perceel geven waar ze wat in de wind/schaduw kunnen staan. Dan komt het gras op de andere percelen sneller weer als er wel water valt
hier inderdaad dezelfde ervaring, ze lopen hier op uitloopstandweide en 100% aan het voerhek.
Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
Gebruikers op dit forum: G.U., Majestic-12 [Bot], Talis en 9 gasten