Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Berichtdoor Berjor » zo nov 10, 2019 11:57

boer pieter schreef:is het daar zo warm in de zomer omdat er zo veel ventilators hangen ,waarom bouwen ze dan geen stallen met een stijler dak en isoleren kun je wel met minder als de helft toe denk ik ,

Als ik het goed gelezen heb gaat als het warmer wordt eerst 1/3 van de ventilatoren aan, als het nog wat warmer wordt nog eens 1/3 en als het echt heet is alles aan (dat zal dus maar misschien 1 maand per jaar zijn.
Berjor

Berichtdoor W.A » zo nov 10, 2019 12:10

Jaaaaa,die had ik gezien. Dacht dat iemand John ze'n foto's gezien had.. waar ze om vroegen. Daar was ik ook wel benieuwd naar!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Corjan » ma nov 11, 2019 01:33

En volgens mij ook allemaal variable speed :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john verhaar » ma nov 11, 2019 02:24

:yes: all direct drive and variable
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor maistro » za feb 29, 2020 10:49

Heeft iemand ervaring met proflex meadow floor?
Twijfel tussen deze en eco van anders beton
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor john jakobs » za feb 29, 2020 11:50

ken hier wel een boer die goed tevrede is, meadow is goedkoper ,, en is ook nog op oude roosters te maken ,, bv de tweebalks rooster die de afstands nok aan een kant heeft zitten
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Rob MB » ma maart 02, 2020 14:50

Geïntegreerd en verzonken rubber elementen

of

rubber kappen erop geplakt, gelijmd, geklemd.

Ik ben fan van het eerste, mooie vlakke vloer, duurder in aanschaf en duurder als de aannemer goed de tijd neemt om ze netjes te laten aansluiten. maar een vlakke vloer is goud voor de klauwen.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor bekapper » ma maart 02, 2020 18:38

Rob MB schreef:Geïntegreerd en verzonken rubber elementen

of

Ik ben fan van het eerste, mooie vlakke vloer, duurder in aanschaf en duurder als de aannemer goed de tijd neemt om ze netjes te laten aansluiten. maar een vlakke vloer is goud voor de klauwen.

Rubber zet zich. Na een tijdje voelt het aan of je over kasseien loopt. Hier heb ik ook al reacties gelezen dat tochtige koeien, indien ze kunnen kiezen, liever over gewone roosters lopen.
Klauwproblemen komen niet door de vloer, bijgevolg kun je geen vloer maken die beter is voor de klauwen. Je kan er wel maken die slechter is.
bekapper

Berichtdoor maistro » wo maart 04, 2020 08:26

bekapper schreef:
Rob MB schreef:Geïntegreerd en verzonken rubber elementen

of

Rubber zet zich. Na een tijdje voelt het aan of je over kasseien loopt. Hier heb ik ook al reacties gelezen dat tochtige koeien, indien ze kunnen kiezen, liever over gewone roosters lopen.
Klauwproblemen komen niet door de vloer, bijgevolg kun je geen vloer maken die beter is voor de klauwen. Je kan er wel maken die slechter is.

Ja dat was met de ecovloer, daarom voorkeur voor proflex meadow floor
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor john jakobs » wo maart 04, 2020 08:59

maar daar heb je bijna 100 % rubber en bij de ecco maar iets van 30 denk
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor Rob MB » wo maart 04, 2020 09:36

Eco zit op 50/50

rubber zet zich inderdaad en word hard. Wat ze bij de ECO vloer gedaan hebben is de "harde rubberen bakken" voorzien van glasfiber staven waardoor je een overbrugging krijgt en mechanische indrukbaarheid.

Productvideo op 6:13 : https://youtu.be/VBosfll0MpU weet je meteen waarom die vloer zo duur is :? Die rubberfabriek staat hier 10 min van ons bedrijf vandaan.

Eerder had je ook een "blue label vloer" die had ook 50/50 met rubberen tegels, maar daar zie je niets meer van :?: die ligt wel op de dairy campus maar ik kan er nu niets meer over vinden. zeker de proefstallen niet overleeft..
Rob MB

Berichtdoor john jakobs » wo maart 04, 2020 10:14

is dat die fabriek waar je opkijkt als je over de rose brug komt
john jakobs

Berichtdoor Rob MB » wo maart 04, 2020 10:57

john jakobs schreef:is dat die fabriek waar je opkijkt als je over de rose brug komt

Yep, schneegans GmbH. En de brug is niet rose maar ROOD volgens de gemeente Emmerich. :lol: :lol: Althans dat proberen ze door de brug zo'n beetje 365 dagen per jaar in onderhoud te hebben :lol: :lol:
Rob MB

Berichtdoor maistro » wo maart 04, 2020 11:28

Rob MB schreef:Eco zit op 50/50

rubber zet zich inderdaad en word hard. Wat ze bij de ECO vloer gedaan hebben is de "harde rubberen bakken" voorzien van glasfiber staven waardoor je een overbrugging krijgt en mechanische indrukbaarheid.

Productvideo op 6:13 : https://youtu.be/VBosfll0MpU weet je meteen waarom die vloer zo duur is :? Die rubberfabriek staat hier 10 min van ons bedrijf vandaan.

Eerder had je ook een "blue label vloer" die had ook 50/50 met rubberen tegels, maar daar zie je niets meer van :?: die ligt wel op de dairy campus maar ik kan er nu niets meer over vinden. zeker de proefstallen niet overleeft..

Klopt dat rubber in die eco is gewoon knetterhard bijna pvc
maistro

Berichtdoor john jakobs » wo maart 04, 2020 14:07

Rob MB schreef:
john jakobs schreef:is dat die fabriek waar je opkijkt als je over de rose brug komt

Yep, schneegans GmbH. En de brug is niet rose maar ROOD volgens de gemeente Emmerich. :lol: :lol: Althans dat proberen ze door de brug zo'n beetje 365 dagen per jaar in onderhoud te hebben :lol: :lol:

heb me al jaren afgevraagd wat ze daar doen ziet er wel indrukwekkend uit vanaf die brug dat bedrijf,,,is meeestal wel een eikpunt dan zijn we weer in nederland , als we over duitsland naar die hoek van nederland reizen
john jakobs

Vorige

Keer terug naar Koe en stal