Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Hans van Bergen » ma nov 11, 2019 14:27

Na daar heeft Auke toch weer een boel zinvolle adviezen van koop andermans inelkaar gereden troep op sliks met door gezakte stoel tot lease een nieuwe :yes: (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor auke » ma nov 11, 2019 20:36

Hans van Bergen schreef:Na daar heeft Auke toch weer een boel zinvolle adviezen van koop andermans inelkaar gereden troep op sliks met door gezakte stoel tot lease een nieuwe :yes: (y)

en dat allemaal nadat ik zei dat ik aan het denken was aan een extra trekker.

Maar voorlopig komt er niks . Moet eerst barkies sparen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hans van Bergen » za jan 11, 2020 15:36

Landini had ik gezien bij de axies had ik het over. Ff gegoogeld en der staat er 1 bij Koop vd Wal. Is dat eik wel een betrouwbare zaak? Ervaringen?
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jan.nl » za jan 11, 2020 16:01

Hans van Bergen schreef:Landini had ik gezien bij de axies had ik het over. Ff gegoogeld en der staat er 1 bij Koop vd Wal. Is dat eik wel een betrouwbare zaak? Ervaringen?

Heb daar in 1990! mij 955 inter gekocht,draait hier elke dag nog 10 ton voer in de mengerd. :yes:
Maar met Landini zelf geen ervaring.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor W.A » za jan 11, 2020 17:12

Maakt niet uit waar je die oude Inters koopt... die kunnen gewoon niet kapot! Super dingen voor de mengert! Ook voor 10 ton +/ dag

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Kasé5 » za jan 11, 2020 19:44

Staat hier nog een 43-jarige 433. Toptrekker, echt Inter-geluidje :) (y) maar met 38 pk-tjes niet wat om mee te mengen :(
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Jappie » za jan 11, 2020 20:40

Van der wal is betrouwbaarder dan die Landini :lol:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor wit » za jan 11, 2020 23:13

hier ook nog dagelijks op de 744 (y)
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Kasé5 » zo jan 12, 2020 10:58

Jaren 70/80 reed hier t halve dorp Inter. Kleintjes en heel veel 44-serie.
Toch hielden die trekkers het als eerste trekker niet lang vol helaas. Veel takkeherrie uit de achterste helft. Zijn daarna allemaal verder afgeragd en uitgestorven met wat voerwerkzaamheden.
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor john jakobs » zo jan 12, 2020 13:41

de ontwikkeling in die tijd ging heel snel , zeker wat trekkers betreft , zie van andere merken nog minder oud spul staan , de 844 wordt hier meerdere keren per dag gebruikt de 1055 wordt in de zomer meer gebruikt dan de winter en de 1455 staat nog steeds te wachten tot de boer tijd heeft om hem te maken
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jan.nl » zo jan 12, 2020 14:40

john jakobs schreef:de ontwikkeling in die tijd ging heel snel , zeker wat trekkers betreft , zie van andere merken nog minder oud spul staan , de 844 wordt hier meerdere keren per dag gebruikt de 1055 wordt in de zomer meer gebruikt dan de winter en de 1455 staat nog steeds te wachten tot de boer tijd heeft om hem te maken

Die 1455 mag je hier wel brengen :wink:
jan.nl

Berichtdoor kobonde » zo jan 12, 2020 14:43

Probleem met de meest trekkers van 30 jaar oud is dat ze gewoonte klein zijn om een voer mengwagen te trekken, hier
in de regio hadden ze 30 geleden al veel trekkers boven de 150 pk en die staan nog steeds voor voemengwagens en
mestmixers/pompen en worden gebruikt bij spids druktes.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor john jakobs » zo jan 12, 2020 15:09

jan.nl schreef:
john jakobs schreef:de ontwikkeling in die tijd ging heel snel , zeker wat trekkers betreft , zie van andere merken nog minder oud spul staan , de 844 wordt hier meerdere keren per dag gebruikt de 1055 wordt in de zomer meer gebruikt dan de winter en de 1455 staat nog steeds te wachten tot de boer tijd heeft om hem te maken

der wordt best regelmatig geïnformeerd of i niet te koop is, hoop dat ik er zelf nog een keer aan toe kom ,, kom ik wel een keer naar lopik getoerd als i klaar is sleurhut erachter
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jan.nl » zo jan 12, 2020 15:15

john jakobs schreef:
jan.nl schreef:

der wordt best regelmatig geïnformeerd of i niet te koop is, hoop dat ik er zelf nog een keer aan toe kom ,, kom ik wel een keer naar lopik getoerd als i klaar is sleurhut erachter

Natuurlijk hoop ik ook dat je der zelf aan toe komt (y)
En altijd welkom hier met of zonder sleurhut er achter,houden dan wel plek vrij :yes:
jan.nl

Berichtdoor Gerben77 » zo jan 12, 2020 20:16

https://www.facebook.com/MariekeGouda/photos/a.10151134009866139/10156988097286139/?type=3&theater

Zie hier bij emigranten naar Wisconsin,,,ook nog een oudje voor de menger staan
Gerben77

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie