Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor sivert » za apr 06, 2019 22:49

Afgelopen week nog bedrijfsinspectie gehad. We hadden 2 vaarzen van Nautic met resp. 83 en 85 punten. En van Merbau een vaars met 74 punten :oops: . Deze vaars geeft wel de meeste liters, die zit op 45 kg. De andere 2 van Merbau hadden 81 en 84 punten.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan 1 » za aug 17, 2019 06:58

Hallo .
Wat vinden jullie van het gebruik van NZ-holsteinstieren ? Genetisch niet verwant aan onze holsteins,kleiner enz.
jan 1

Berichtdoor sivert » za aug 17, 2019 23:04

jan 1 schreef:Hallo .
Wat vinden jullie van het gebruik van NZ-holsteinstieren ? Genetisch niet verwant aan onze holsteins,kleiner enz.

Als je de fokwaardes van die stieren ziet dan blijkt dat ze niet echt mee kunnen komen.
sivert

Berichtdoor jan 1 » ma aug 19, 2019 13:57

Wat zal de produktie zijn onder Nederlandse omstandigheden (die totaal anders zijn ) ?
Als de melkhoeveelheid hetzelfde blijft en de gehalten hoger ,verder functioneel ,ben je al een heel eind .
jan 1

Berichtdoor gabbertien » do dec 12, 2019 10:32

het is weer erg rustig hier. zijn er nog mensen die naar aanleiding van de indexdraai nog wat gaan veranderen aan hun stiergebruik?

ik ga geen genoomstieren meer gebruiken en alleen nog maar fokstieren ( was ik allang van overtuigd maar nu toch maar echt doorzetten) :mrgreen:
gabbertien

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » do dec 12, 2019 19:22

Had een brief van crv dat ranger en jupiler nog al gezakt zijn. Heb wel wat drachten van ranger onderweg dus kan mooi gebruik maken van hun actie om ze gratis te genomics testen om te bewijzen dat ze tegen vallen :P
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor hulsteins » do dec 12, 2019 22:15

ongelooflijk

is 't om te lachen of om te huilen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » do dec 12, 2019 22:32

hoe heet die site van crv ook alweer
want ik vind alleen Honda reclames
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor G.U. » do dec 12, 2019 23:36

hulsteins schreef:hoe heet die site van crv ook alweer
want ik vind alleen Honda reclames

Www.crv4all.nl
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor APPELMOES » vr dec 13, 2019 05:46

G.U. schreef:Had een brief van crv dat ranger en jupiler nog al gezakt zijn. Heb wel wat drachten van ranger onderweg dus kan mooi gebruik maken van hun actie om ze gratis te genomics testen om te bewijzen dat ze tegen vallen :P

Staat deze brief ergens online te lezen? Ik heb 'm (nog) niet gehad
APPELMOES

Berichtdoor G.U. » vr dec 13, 2019 07:30

APPELMOES schreef:
G.U. schreef:Had een brief van crv dat ranger en jupiler nog al gezakt zijn. Heb wel wat drachten van ranger onderweg dus kan mooi gebruik maken van hun actie om ze gratis te genomics testen om te bewijzen dat ze tegen vallen :P

Staat deze brief ergens online te lezen? Ik heb 'm (nog) niet gehad

Geachte veehouder,

In de nationale fokwaardeschatting van woensdag 4 december zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd in de rekenmethode. Deze aanpassingen waren nodig vanwege de recente forse toename van de referentiepopulatie. Het heeft er onder andere voor gezorgd dat de betrouwbaarheid van de genoomfokwaarden voor NVI met 2% is gestegen. Gemiddeld zijn de genoomfokwaarden niet veel veranderd. Echter, voor een aantal stieren met veel getypeerde dochters, zoals de CRV-stieren Double W Ranger en Delta Jupiler zijn een aantal fokwaarden gedaald.

Genetische vooruitgang
Genomicstieren geven een boost aan de genetische vooruitgang in Nederland en Vlaanderen, elke dag weer. Ranger en Jupiler blijven op een hoog niveau, toch vinden we het als CRV BV erg vervelend dat zij dalen in een aantal fokwaarden. U heeft deze stieren ingezet in uw veestapel en wij willen daarom een gebaar maken om u tegemoet te komen.

Gratis merkertesten
Als op uw bedrijf vaarskalveren van de stieren Ranger en Jupiler geboren zijn of worden tussen 1 september 2019 en 1 september 2020, komt u in aanmerking voor gratis merkertesten (ter waarde van € 24,95 per stuk)*. Met dit aanbod kunt u gratis en geheel vrijblijvend het genetisch potentieel van deze kalveren bepalen. Dit geldt ook als u al deelneemt aan het programma Fokken op Maat, of Fokken op Maat Data Plus.

Hoe werkt het?
Als u gebruik wilt maken van de gratis merkertesten, neem dan voor 1 februari contact op met uw CRV-adviseur. Die kan u informeren over het aantal merkertesten waarvoor u in aanmerking komt. Dat gebeurt aan de hand van de geboren vaarskalveren en drachten van de genoemde stieren*. Uw adviseur zal u het vervolg van deze actie nader toelichten.

Onderaan deze e-mail vind u onze contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Frido Hamoen,
directeur CRV BV Nederland/Vlaanderen

* U krijgt een tegoed voor gratis merkertesten ter waarde van € 24,95 per stuk voor het aantal vaarskalveren dat geboren is, of wordt, tussen 1 september 2019 en 1 september 2020 van de stieren Ranger (artikel nr. 230866) of Jupiler (artikel nr. 230217). Deze actie loopt tot 1 februari 2020. Op al onze offertes en overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing, gedeponeerd bij de K.v.K. te Arnhem onder nummer 09128755. De eventuele toepasselijkheid van andersluidende algemene voorwaarden wordt van de hand gewezen.
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor sivert » vr dec 13, 2019 21:36

gabbertien schreef:het is weer erg rustig hier. zijn er nog mensen die naar aanleiding van de indexdraai nog wat gaan veranderen aan hun stiergebruik?

ik ga geen genoomstieren meer gebruiken en alleen nog maar fokstieren ( was ik allang van overtuigd maar nu toch maar echt doorzetten) :mrgreen:

Ik heb nu wat van Reflector in het vat, lijkt mij iets zekerder dan Ranger en ook nog eens goedkoper
sivert

Berichtdoor opelmanta » ma apr 13, 2020 11:40

Vekis Tom BBL is dat wat, heeft iemand daar kalveren van gehad? Tarief is niet raar bij Ki de Toekomst.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor melker » ma apr 13, 2020 16:29

Veel kalveren van Rick van Reproplus, niet te zwaar goede kalveren en niet duur, wat wil je nog meer ?
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor sivert » ma apr 13, 2020 19:53

melker schreef:Veel kalveren van Rick van Reproplus, niet te zwaar goede kalveren en niet duur, wat wil je nog meer ?

Daar heb ik ook wat rietjes van in het vat. Dorus van KI Samen wordt hier nog steeds het meest gebruikt.
sivert

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij