Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor jan.nl » zo jan 12, 2020 22:58

boer pieter schreef:Moet je dan overal mee eens zijn :?

Nee, wees kritisch want ze walsen zo over je heen als je niet uitkijkt,Als ik zie wat er allemaal mogelijk is dan valt er meestal nog wel een half inkomen extra !te verdienen....maar je moet wel de krachten bundelen en dat wil niet iedereen. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 13, 2020 08:01

En je neemt genoegen met een half inkomen voor ongeveer een anderhalf x normaal-urige werkweek :? :?
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » ma jan 13, 2020 08:50

MarcB schreef:Pieter, Arla heeft 40 extra chauffeurs in dienst genomen om al die aparte melk stromen te voeren.

Te gek voor woorden mogen we allemaal weer betalen ,hier bij mij op de buurt zie je het al 3 boeren 3 verschillende auto's die de melk op halen ,ik red me wel met deze melkprijs maar voor de volgende generatie zou het mooi zijn als er wat bij komt ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » ma jan 13, 2020 09:05

Kasé5 schreef:En je neemt genoegen met een half inkomen extra! voor ongeveer een anderhalf x normaal-urige werkweek :? :?

Heb het voor jouw ff verbeterd :wink:
jan.nl

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 13, 2020 10:45

Haha, (y) Jan, jij kunt ook zo bij de belastingdienst.nl aan de gang, pak je nog een halfje :) :idea:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 13, 2020 10:46

boer pieter schreef:
MarcB schreef:Pieter, Arla heeft 40 extra chauffeurs in dienst genomen om al die aparte melk stromen te voeren.

Te gek voor woorden mogen we allemaal weer betalen ,hier bij mij op de buurt zie je het al 3 boeren 3 verschillende auto's die de melk op halen ,ik red me wel met deze melkprijs maar voor de volgende generatie zou het mooi zijn als er wat bij komt ,

Je dochter neemt wel een andere auto :yes:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor jan.nl » ma jan 13, 2020 11:04

Kasé5 schreef:Haha, (y) Jan, jij kunt ook zo bij de belastingdienst.nl aan de gang, pak je nog een halfje :) :idea:

Laat maar :lol:
jan.nl

Berichtdoor Gerben77 » ma jul 06, 2020 12:16

https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Artikelen/2020/7/Boerin-Hester-over-emigratie-veel-heimwee-gehad-608603E/

Wie zou je wel eens willen ontmoeten?
“Lea Wermelin, de Deense minister van Milieu en Voedselvoorziening. Ik wil haar graag eens laten zien hoe het er echt aan toe gaat op een boerderij. Je wordt als boer, ook in Denemarken, vaak gezien als een dierenbeul en milieuvervuiler.”

:? jammer dat de Denen ook al die mening is toegedaan
Gerben77

Berichtdoor MarcB » ma jul 06, 2020 16:36

Gerben77 schreef:https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Artikelen/2020/7/Boerin-Hester-over-emigratie-veel-heimwee-gehad-608603E/

Wie zou je wel eens willen ontmoeten?
“Lea Wermelin, de Deense minister van Milieu en Voedselvoorziening. Ik wil haar graag eens laten zien hoe het er echt aan toe gaat op een boerderij. Je wordt als boer, ook in Denemarken, vaak gezien als een dierenbeul en milieuvervuiler.”

:? jammer dat de Denen ook al die mening is toegedaan

Het probleem is dat dat overal hetzelfde is. Het is gewoon een kleine groep keiharde roepers die erin slagen om ons zwart te maken vaak met argumenten die makkelijk onderuit te halen zijn. Maar ondertussen is kwaad wel al geschied en komt hier zoals in de rest van Europa de gewone burger verder en verder van het boeren leven te staan. En wij staan machteloos om die argumenten te bestreden.
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » ma jul 06, 2020 17:04

Valt wel mee denk ik, maakt veel uit waar je woont hiwr waar ik woon werken er erg veel mensen in landbouw of wat er bij hoort ,dat is in København natuurlijk veel minder , ook denk ik dat de meeste vrouwen met hun man mee gaan ,dus voor vrouwen is het altijd moeilijk
Integreren is de key Taal leren en aan passen Als er een feesje is wat vaak vroeg begint soms al om 6 uur moet je er ook gewoon wezen ,en niet een uur later komen ,daar hebben ze een hekel aan ,maar ook hier worden de regels strenger net zo Als in de rest van de EU
boer pieter

Berichtdoor auke » ma jul 06, 2020 20:17

zit haar man hier ook opt forum?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor boer pieter » ma jul 06, 2020 20:52

auke schreef:zit haar man hier ook opt forum?

Wijnbergen
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » ma jul 06, 2020 22:38

Oep,s wel een heftig verhaal ,veel omzwervingen , een zwaar ongeluk ,veel heimwee....
Wel mooi dat het toch gelukt is (y)
jan.nl

Berichtdoor wijnbergen » di jul 07, 2020 10:08

auke schreef:zit haar man hier ook opt forum?

Dat ben ik idd 8)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor wijnbergen » di jul 07, 2020 10:13

boer pieter schreef:Valt wel mee denk ik, maakt veel uit waar je woont hiwr waar ik woon werken er erg veel mensen in landbouw of wat er bij hoort ,dat is in København natuurlijk veel minder , ook denk ik dat de meeste vrouwen met hun man mee gaan ,dus voor vrouwen is het altijd moeilijk
Integreren is de key Taal leren en aan passen Als er een feesje is wat vaak vroeg begint soms al om 6 uur moet je er ook gewoon wezen ,en niet een uur later komen ,daar hebben ze een hekel aan ,maar ook hier worden de regels strenger net zo Als in de rest van de EU

Als je denkt dat dat mee valt dan moet je beter opletten, hier in DK zitten die activisten ook op daken van varkensstallen, laatst nog een heel verhaal over hoogdrachtige koeien die geslacht worden. In de directe omgeving hier hebben we ook nergens last van maar over het geheel, zeker ook qua overheid ben ik er niet zo gerust op. Hier ook nog een verhaal wat de spijker op zn kop slaat.
https://landbrugsavisen.dk/video-landmand-ærgrer-sig-man-er-nærmest-kriminel-hvis-man-ikke-er-økolog
wijnbergen

Interesses: Jersey

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie