Inseminaties (deel 6)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Inseminaties (deel 6)

Berichtdoor G.U. » do maart 26, 2020 13:19

Hier ook alles wat tochtig is insemineren. Lactatiedagen lopen al veels te veel op dus alles gaat er hier gewoon voor
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » do maart 26, 2020 13:27

G.U. schreef:Hier ook alles wat tochtig is insemineren. Lactatiedagen lopen al veels te veel op dus alles gaat er hier gewoon voor

wij doen dit al 3 jaar nu, oplopende lactatie dagen heb je alleen het eerste jaar natuurlijk, daarna normaal gesproken niet meer
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » do maart 26, 2020 18:10

Richt schreef:Zijn er meer mensen die deze dagen niet insemineren ? Wij insemineren half maart tot ca half april zo goed als niks (alleen probleem geval terugkomers) zodat met kerst en nieuwjaar geen kalveren geboren worden, makkelijker werk en stierkalveren in die periode altijd slecht te verkopen

Hoe kom je er op hier ook gewoon door met insemineren
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » za maart 28, 2020 11:50

Ik houdt er ook rekening mee. Tzijn koude korte dagen niet ideaal voor kalveren. Maar ik doe het maar een paar dagen :yes: Dus tis meestal hooguit 1 die doorgaat
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » za maart 28, 2020 18:52

Mauro x heu heffner x es
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor king » za maart 28, 2020 19:59

Richt schreef:Zijn er meer mensen die deze dagen niet insemineren ? Wij insemineren half maart tot ca half april zo goed als niks (alleen probleem geval terugkomers) zodat met kerst en nieuwjaar geen kalveren geboren worden, makkelijker werk en stierkalveren in die periode altijd slecht te verkopen

daar beginnen wij ook niet aan, toevallig wel een week of 3 nix geins., maar das puur toeval, btw wel begin maart 4 pinkies bij de bul gejaagd, dus die kunnen wel makkelijk rond die tijd komen.

Medicus * Jacco 12 * Braut * Butembo * Precise * Midnight Storm
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor M H » za maart 28, 2020 21:41

king schreef:

daar beginnen wij ook niet aan, toevallig wel een week of 3 nix geins., maar das puur toeval, btw wel begin maart 4 pinkies bij de bul gejaagd, dus die kunnen wel makkelijk rond die tijd komen.

Medicus * Jacco 12 * Braut * Butembo * Precise * Midnight Storm

Ik hou wel rekening met vakanties. Soms 2x per jr. Als ik dan ook nog kerst niet doe en de lastige maanden juli en augustus houden ook weinig koeien. Dan heb ik amper meer dagen dat er wel geinsemineerd kan worden.....
M H

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij