Rentevoet leningen.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Rentevoet leningen.

Berichtdoor boer pieter » di sep 03, 2019 17:34

Misschien wat een domme vraag maar wat is koop lease
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor MarcB » di sep 03, 2019 18:32

boer pieter schreef:Misschien wat een domme vraag maar wat is koop lease

Lease is gewoon huren
Koop lease je huur is tergelijkertijd je afbetaling van je machine,...
Je kan beide vormen ook onderhoud er bij in hebben of niet.
Beide vormen zijn beperkt in tijd. Bij gewoon lease gaat de machine terug naar de dealer en bij kooplease ben je eigenaar.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » di sep 03, 2019 21:29

MarcB schreef:

Lease is gewoon huren
Beide vormen zijn beperkt in tijd. Bij gewoon lease gaat de machine terug naar de dealer en bij kooplease ben je eigenaar.

Ok (y)
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do sep 05, 2019 10:52

MarcB schreef:
De provisiekasten wel ja. De opslag (zo noemen jullie dat toch in NL) die komt er toch altijd boven op. De opslag is toch gewoon de kosten die de bank heeft aan jouw en dat varieert van 0,8% tot 2% per bedrijf. En ook bij kooplease betaal je dat

Hoe kom je daar bij :?: Je betaalt gewoon 0% rente. Mndl los je af en over 3 jaar issie van jou :yes:
Banken noemen tegenover hun cliënten toch ook altijd de te betalen rente :idea:

@ Pieter: bij kooplease staat de machine op jouw balans en kun je er op afschrijven :yes:
Bij huurlease blijft de machine eigendom van de leasemaatschappij :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do sep 05, 2019 11:11

jan.nl schreef:Misschien beetje ouderwetse gedachte van mij,maar als je ijzer koopt onderhandel je over de prijs,want er is meer aanbod dan vraag en vervolgens betaal je,,ben je altijd goedkoopste uit. :yes:

Wanneer je er hobby in hebt om oud ijzer te kopen en van sleutelen en ergernis houdt heb je gelijk Jan :yes: Maar bij mij moet alles 200% in orde zijn :yes: Heb 2 linkse sleutelhanden :oops: en mag zo min mogelijk stress hebben van de arts.

Ik had die Luxxum best willen aftikken :yes: maar wanneer je voor hetzelfde geld het bedrag over 36 maanden mag uitsmeren, dan is de keuze niet moeilijk :no: (y)
Van de andere kant; ms leen jij wel geld voor andere zaken zoals P of grond. En grond kocht ik dit jaar cash dusss….. :wink:

Linksom rechtsom; maakt allemaal niks uit :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » do sep 05, 2019 12:24

Henk schreef:
jan.nl schreef:Misschien beetje ouderwetse gedachte van mij,maar als je ijzer koopt onderhandel je over de prijs,want er is meer aanbod dan vraag en vervolgens betaal je,,ben je altijd goedkoopste uit. :yes:

Wanneer je er hobby in hebt om oud ijzer te kopen en van sleutelen en ergernis houdt heb je gelijk Jan :yes: Maar bij mij moet alles 200% in orde zijn :yes: Heb 2 linkse sleutelhanden :oops: en mag zo min mogelijk stress hebben van de arts.

Ik had die Luxxum best willen aftikken :yes: maar wanneer je voor hetzelfde geld het bedrag over 36 maanden mag uitsmeren, dan is de keuze niet moeilijk :no: (y)
Van de andere kant; ms leen jij wel geld voor andere zaken zoals P of grond. En grond kocht ik dit jaar cash dusss….. :wink:

Goed jong gebruikt spul of iets ouder :oops: is voor prikkie te koop,heb daar mannetje voor die alles bijhoud.
Alleen maaiers en voerwagen zijn nieuw...
30 jaar geleden gebruikte inter 955 gekocht,broer Piet Fr,heeft hem toen goed nagezien (y) ,en onverwoestbare 955 staat nu nog elke dag voor de 26 m3 voermenger te grommen :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor maistro » do sep 05, 2019 14:26

jan.nl schreef:
Henk schreef:

Goed jong gebruikt spul of iets ouder :oops: is voor prikkie te koop,heb daar mannetje voor die alles bijhoud.
Alleen maaiers en voerwagen zijn nieuw...
30 jaar geleden gebruikte inter 955 gekocht,broer Piet Fr,heeft hem toen goed nagezien (y) ,en onverwoestbare 955 staat nu nog elke dag voor de 26 m3 voermenger te grommen :wink:

Wat voor merk voermengwagen? Tandem?
Hier ook aan het oriënteren (over jaar of 3) voor 180 koeien
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor kobonde » do sep 05, 2019 16:11

MarcB schreef:

Lease is gewoon huren

Klopt niet helemaal bij beide vormen is de læsemaatschappij eigenaar, maar bij kooplæse heb je na afloop en restbedrag
wat je dan moet betalen en dan wordt de machine van jouw. In DK heet dat financiele Lease. Bij de normale vorm lever je de machine na afloop weer in en dit is inclusiev onderhoud. Bij de finaciele læse betaal je zelf het onderhoud of je sluit
daarnaast een onderhoudskontrakt af.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor auke » vr apr 03, 2020 20:04

is weer tijd voor een nieuwe rente periode van ene lening van ongeveer 200.000

keuze is als volgt

Variabel Plus: 2.20
1 jaar vast 2.45
2 jaar 2.45
3 jaar 2.50
4 jaar 2.55
5 jaar 2.60

roept u maar !
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor G.U. » vr apr 03, 2020 21:12

Kan dat niet lager?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor melker » vr apr 03, 2020 21:14

Tarieven zijn dus inmiddels 0,7 % verhoogd, in huidige markt zou ik voor variabel gaan.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » vr apr 03, 2020 22:04

Altijd voor de laagste gaan :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor opelmanta » za apr 04, 2020 06:47

Variabel. Rente kan niet veel dalen dus daar val je geen bult aan. Rentetoeslagen kunnen wel een stuk omhoog, ben je over 5 jaar f*ed als je hem weer moet oversluiten.
Zo heb ik het vorig jaar begrepen van Edin Mujagic, spreker bij Niscoo. https://www.niscoo.nl/, om boeren wat bij te brengen.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » za apr 04, 2020 13:35

auke schreef:is weer tijd voor een nieuwe rente periode van ene lening van ongeveer 200.000

keuze is als volgt

Variabel Plus: 2.20
1 jaar vast 2.45
2 jaar 2.45
3 jaar 2.50
4 jaar 2.55
5 jaar 2.60

roept u maar !

Je stel voor 5 jaar 2.5 :yes: Werk hebben werk maken. Why o why stuurt een bank zon voorstel. Bij 200 triljard euro ist de moeite maar bij die lousy 2 ton gaan ze voor 5 tientjes per ton daak weeeer een brief sturen verwerken en toestanden. Vlgs mien is 2.5 5 jaar vast gar nie slecht voor asje een eigen bedrijf heb
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor poekske » za apr 04, 2020 14:17

2.5 procent?? Ik betaalde voor laatste kredieten 3 maand geleden 1.05... over 10 jaar krediet
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie