Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor maistro » di apr 07, 2020 16:02

Ff 1,7 euro per liter korting te weinig punten hakt erin
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor hulsteins » di apr 07, 2020 21:34

Hans van Bergen schreef:Ik mag toch aannemen dat de EU poeier op ga kopen mocht de melkpries zakken

wat je van mij mag aannemen
is dat NL de afgelopen 10 dagen definitief de laatste nagel in de doodskist van de €uro heeft geslagen

EU is politiek gezien al iets langer terug begraven

brexit x 10
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor arnoud » za apr 11, 2020 18:41

Frankrijk heeft melkreduceer programma opgelegd heb ik gehoord 2-5% reduceren voor 32ct de niet geleverde melk (y)
Iedereen in DE wil ook melkreduceer programma behalve de Bauernverband die worden gesmeerd door de Melkfabriek organisatie MIV en roept naar interventie
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » za apr 11, 2020 19:12

dan ben je beter op de hoogte dan ik :wink:

Sommigen praatten daarover , maar akkoord :?:
een nationaal akkoord is al moeilijk want 50 % is Coop en 50 % is privé-melkfabriek

Er heerst wel een tendens om de FR problemen in FR op te lossen ,
met "acheter local"
en niet meer de noordeuropese poederoverschotten te financieren middels interventie
hulsteins

Berichtdoor arnoud » za apr 11, 2020 19:24

Stuur je e mail maar over PB. Heb 2 PDF voor je
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » za apr 11, 2020 21:26

hulsteins schreef:
Er heerst wel een tendens om de FR problemen in FR op te lossen ,
met "acheter local"
en niet meer de noordeuropese poederoverschotten te financieren middels interventie

tis een beetje als met Air France/ klm
FR overheid heeft al jaren 14,3 % van de aandelen , NL koopt in de rug van FR ook tot 14 % aandelen
en nu moet FR er weer 6 miljard in pompen omdat FR als 6e wereldmacht niet zonder luchtvaartmaatschappij wil
en NL lekker lopen te freeriden en nog zeuren dat ze meer staken ook ;
dan had klm gewoon AirFrance moeten inlijven ipv andersom !
hulsteins

Berichtdoor Flyinghollander » zo apr 12, 2020 08:24

hulstein die fransen doen het minder dan de KLM ;)
Flyinghollander

Berichtdoor Kasé5 » zo apr 12, 2020 14:11

Tijden zijn wel veranderd; toen paar jaar geleden FC een reductieregeling lanceerde ontploften de koeiefora bijna. Nu zijn er voorstanders genoeg. Tis echter w el een systeem waar geen kikkers bij passen :|
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » zo apr 12, 2020 16:44

Ben toch blij dat ik niet door ben gegaan met ons plan om voor øko gegaan melkprijs is onderuit met 20 øre 2,5 euro cent mensen kopen nu alleen nog goed koop
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » zo apr 12, 2020 18:32

boer pieter schreef:Ben toch blij dat ik niet door ben gegaan met ons plan om voor øko gegaan melkprijs is onderuit met 20 øre 2,5 euro cent mensen kopen nu alleen nog goed koop

Het zijn vooral, de overheidskantines die verplicht Øko kopen, en die zijn allemaal dicht als mensen zelf moeten betalen
kopen ze gewoon het goedkoopste produkt.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor melker » zo apr 12, 2020 19:23

Je ziet het met vlees ook al, goedkoop stukje vlees en liefst gehakt, loopt zeer goed. Alle luxe vlees is overschot aan , horeca koopt vrijwel niks, patat hetzelfde. Burger bespaart enorm veel geld en geeft door crisis gevoel liefst nog minder uit. Blijkt weer dat alle speciaal producten alleen worden gekocht wanneer economie floreert, overigens niks mis mee al die normale producten :no:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » ma apr 13, 2020 07:41

melker schreef:Je ziet het met vlees ook al, goedkoop stukje vlees en liefst gehakt, loopt zeer goed. Alle luxe vlees is overschot aan , horeca koopt vrijwel niks, patat hetzelfde. Burger bespaart enorm veel geld en geeft door crisis gevoel liefst nog minder uit. Blijkt weer dat alle speciaal producten alleen worden gekocht wanneer economie floreert, overigens niks mis mee al die normale producten :no:

Wordt waarschijnlijk komende zomer ook niet echt spectaculair. Buitenlandse reizen worden niets :no: :no: . Misschien wat vakantie in het binnenland , maar we zitten heel de zomer nog met de 1,5 meter regeling dus wordt voor de horeca een ramp jaar. Thuis in de tuin vakantie en een keer BBQen en zuinig leven zal de Trent zijn deze zomer vrees ik. Drie keer raden wat de prijzen doen (n) .
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor kobonde » ma apr 13, 2020 08:43

De slachtkoeien zijn al erg zakt, kalveren is nauwelijks vraag naar, en vaarzen zijn ook goedkoper. Wij slachten altijd
weinig koeien in het voorjaar en zomer, omdat we zomers alles wat niks mankeert laten lopen. Maar er komen in DK weinig
koeien buiten, en er gaan momenteel geen vaarzen voor export. Dus er worden best veel koeien geslacht, om plek te maken
voor de vaarzen die eigenlijk voor export bedoeld waren.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma apr 13, 2020 09:10

kobonde schreef:De slachtkoeien zijn al erg zakt, kalveren is nauwelijks vraag naar, en vaarzen zijn ook goedkoper. Wij slachten altijd
weinig koeien in het voorjaar en zomer, omdat we zomers alles wat niks mankeert laten lopen. Maar er komen in DK weinig
koeien buiten, en er gaan momenteel geen vaarzen voor export. Dus er worden best veel koeien geslacht, om plek te maken
voor de vaarzen die eigenlijk voor export bedoeld waren.
Hier komen er nu minder uit Duitsland neem ik aan nu de veilingen daar dicht zijn. En export vanuit Nederland is ook niet veel meer dus dat probleem zal hier minder zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor W.A » ma apr 13, 2020 11:37

Corona of niet... als je een koppeltje vaarzen wil vervoeren / kopen kan dat toch gewoon! Maar indd.snap dat niemand echt op meer melk zit te wachten.
In tijden zoals deze zie je toch maar dat je het beste af bent als je op alle fronten een beetje zelfvoorzienend bent..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie