schudder

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: schudder

Berichtdoor Kasé5 » zo jun 28, 2020 12:29

"Arbeidsvitaminen" :D
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » zo jun 28, 2020 14:40

@richt, zijn er geen boeren in de buurt die eventueel een knappe schudder te leen/huur hebben? Als ze daar allemaal zo schlepperkrank zijn hebben ze vast oud ijzer zat..?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Kasé5 » zo jun 28, 2020 19:22

Volgens mij tref ik hier plagiaat aan GU :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Richt » ma jun 29, 2020 13:14

G.U. schreef:@richt, zijn er geen boeren in de buurt die eventueel een knappe schudder te leen/huur hebben? Als ze daar allemaal zo schlepperkrank zijn hebben ze vast oud ijzer zat..?

Ook al paar gevraagd maar nog geen gevonden die dat wel zag zitten helaas, ben LW al aan het pushen eens een fatsoenlijke 8 elements te kopen maar die wil dat ook nog niet echt doen voor verhuur, probleem is dat niet alle klanten er zelf zo goed meer omgaan met gehuurd spul, en vooral met wat bredere schudders is dat niet ideaal natuurlijk :(

werktuigen drager met 2 8 elements is natuurlijk top maar zal ook best wat euros kosten :lol:

vorige week ook nog een 6 elements Fendt geprobeerd (groen geverfde Fella) maar die schudde niet zo mooi als de SIP, maakte veel hopen/wiersen, bij toerental van 300 tot 500 alles geprobeerd maar echt mooi liep die niet.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Richt » ma jun 29, 2020 13:15

boer pieter schreef:Mijn loonwerker heeft een grote schudder die hij graag even komt brengen met een mannetje er bij :lol: :lol:

tja denk niet dat ie hier helemaal heen komt om ff paar ha te schudden maar je kunt het em vragen (y) :mrgreen:
Richt

Berichtdoor Mellek » ma jun 29, 2020 15:59

Poekske schreef:2 schudders en nog een ander speeltje voor 1x in de drie jaar te gebruiken :shock: :shock:

Is al van 10 jaar geleden, was toen misschien nog niet op de markt of niet degelijk genoeg, denk dat deze dan ook nog eens de helft goedkoper was als een nieuwe 16-elements, anders hadden ze dat niet gedaan.

Denk dat schudders in de huur, of werktuigenvereniging geen succes word, omdat iedereen de hoogte zelf gaat afstellen, en dan nog doe je dat per uur, per hectare, per halve dag, iedereen gaat gelijk inkuilen, gaat men de tanden ook netjes vervangen? Alle 30 vetnippels doorsmeren? De een heeft em vlak staan dat ie net het gras keert, en de ander wil het gras liefst 10 meter weg gooien en stapvoets over het land kruipen, denk alleen de loonwerker overbijft, maar zit die daarop te wachten tijdens al het andere maai hark en inkuilwerk ?
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » ma jun 29, 2020 16:42

Mellek schreef:
Poekske schreef:2 schudders en nog een ander speeltje voor 1x in de drie jaar te gebruiken :shock: :shock:

Is al van 10 jaar geleden, was toen misschien nog niet op de markt of niet degelijk genoeg, denk dat deze dan ook nog eens de helft goedkoper was als een nieuwe 16-elements, anders hadden ze dat niet gedaan.

Denk dat schudders in de huur, of werktuigenvereniging geen succes word, omdat iedereen de hoogte zelf gaat afstellen, en dan nog doe je dat per uur, per hectare, per halve dag, iedereen gaat gelijk inkuilen, gaat men de tanden ook netjes vervangen? Alle 30 vetnippels doorsmeren? De een heeft em vlak staan dat ie net het gras keert, en de ander wil het gras liefst 10 meter weg gooien en stapvoets over het land kruipen, denk alleen de loonwerker overbijft, maar zit die daarop te wachten tijdens al het andere maai hark en inkuilwerk ?

das idd net het probleem voor de LW, verhuren is lastig, en tijden kuilen heeft ie al al zijn eigen trekkers en een paar der bij gehuurd onderweg om te maaien, harken en ladewagen of silage wagen werk, en goede chauffeurs vinden word er niet makkelijker op
Richt

Berichtdoor Poekske » ma jun 29, 2020 16:53

Voor een duuzend of 7 heb jee occasie 8rotor die vlot eens per 3 jaar buiten kan komen. (y)
Poekske

Berichtdoor boer pieter » ma jun 29, 2020 17:01

Tjonge jonge wat een drama met die loonwerkers
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » ma jun 29, 2020 17:05

Tja, en met die boere... die geen 10.000 euri hebben om een keer een machientje te kopen ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » ma jun 29, 2020 19:09

Mellek schreef:Of je koopt er 2, en een werktuigdrager, kun je altijd nog met eentje verder op de prutshoekjes.
Afbeelding

Zo deden de v Bakeltjes het ook zo'n 20 jaar geleden :yes: maar in de huidige tijd vrij ouderwetsch :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » ma jun 29, 2020 20:12

Er staan genoeg goede gebruikte schouders te koop als je toch niet veel gebruikt kan het al snel ik heb zo'n karretje fella is al 25 jaar oud schut nog prima die paar keer per jaar en anders huur ik een van de loonwerker
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » di jun 30, 2020 12:02

W.A schreef:Tja, en met die boere... die geen 10.000 euri hebben om een keer een machientje te kopen ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

tja ineens 4 ct minder voor de melk omdat de hele wereld zich gek maakt met Corona... was in 2 maand al een hele leuke schudder geweest :wink:
Richt

Berichtdoor Mellek » di jun 30, 2020 13:39

Voor 4000 heb je ook een knappe 8-elements hoor, schudders, en zeker Kuhn zijn nou niet bepaald onderhoudsgevoelige machines, in 25 jaar, ... ik geloof 8 banden en wiellagers, paar slangen, 1 vingeroverbrenging, en vorige week voor het eerst een paar lagers kapot dat ie van tijd ging, nou voor een monteur half dagje sleutelen voor 20 euro lagers er in, en ja 8 nieuwe tanden.. Ding staat ook al 25 jaar buiten, maar om dan nu maar een nieuwe te kopen, om 3x per jaar te schudden, ik kan dat niet recht rekenen.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » di jun 30, 2020 19:27

Mellek schreef:Voor 4000 heb je ook een knappe 8-elements hoor, schudders, en zeker Kuhn zijn nou niet bepaald onderhoudsgevoelige machines, in 25 jaar, ... ik geloof 8 banden en wiellagers, paar slangen, 1 vingeroverbrenging, en vorige week voor het eerst een paar lagers kapot dat ie van tijd ging, nou voor een monteur half dagje sleutelen voor 20 euro lagers er in, en ja 8 nieuwe tanden.. Ding staat ook al 25 jaar buiten, maar om dan nu maar een nieuwe te kopen, om 3x per jaar te schudden, ik kan dat niet recht rekenen.

Tis onderhand een wedstrijd wie de goeikoopste bagger ken kopen :lol: want er is niks rendabel te rekenen. Punt is denk dat bijna niemand er aan rekent maar mekaar na-blaat :yes:
Momenteel is voor de hippe boer een schudder totaal overbodig want t moet zo groen mogelijk in de kuil :yes: dus da's alvast snel uitgerekend :wink:
Bij de coop huur je een schudder voor grofweg 11-12 euro per ha en dan neem je 12-15 mtr mee :yes:
Kijk ik om me heen naar de koeienboeren kuilen ze denk 100 tot 200 ha gras per jaar in.
Dan is een eigen schudder van 12-15 mtr veulkans te prijzig of je koopt een goedkoop treintje :yes:
Ik heb een treintje van 13 mtr breed. Koste in 2006 € 13.000
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie