Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor Richt » di jul 07, 2020 10:16

wijnbergen schreef:
boer pieter schreef:Valt wel mee denk ik, maakt veel uit waar je woont hiwr waar ik woon werken er erg veel mensen in landbouw of wat er bij hoort ,dat is in København natuurlijk veel minder , ook denk ik dat de meeste vrouwen met hun man mee gaan ,dus voor vrouwen is het altijd moeilijk
Integreren is de key Taal leren en aan passen Als er een feesje is wat vaak vroeg begint soms al om 6 uur moet je er ook gewoon wezen ,en niet een uur later komen ,daar hebben ze een hekel aan ,maar ook hier worden de regels strenger net zo Als in de rest van de EU

Als je denkt dat dat mee valt dan moet je beter opletten, hier in DK zitten die activisten ook op daken van varkensstallen, laatst nog een heel verhaal over hoogdrachtige koeien die geslacht worden. In de directe omgeving hier hebben we ook nergens last van maar over het geheel, zeker ook qua overheid ben ik er niet zo gerust op. Hier ook nog een verhaal wat de spijker op zn kop slaat.
https://landbrugsavisen.dk/video-landmand-ærgrer-sig-man-er-nærmest-kriminel-hvis-man-ikke-er-økolog

En dat is op veel plekken zo, boeren achterop het platteland merken er direct niet zo heel veel van, ver van men bed show, maar juist daar waar de mensen (zowel onze afnemers als de beleidsmakers) zitten, daar zitten de activisten ook. En nu kun je er van ver af ook niet zo heel veel aan doen, je kunt je bedrijf nog zo open stellen, als je ergens ver achteraf zit bereik je de probleem groepen en de onwetende niet, die komen niet zo ver de wildernis in...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor G.U. » di jul 07, 2020 10:22

Zo ver in de wildernis zeg je, maar 10 km uit de stad is voor de burgerij al een wereldreis.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » di jul 07, 2020 10:33

G.U. schreef:Zo ver in de wildernis zeg je, maar 10 km uit de stad is voor de burgerij al een wereldreis.

dat is voor velen al de wildernis, tenzij het een snelweg is dan...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor G.U. » di jul 07, 2020 11:39

Richt schreef:
G.U. schreef:Zo ver in de wildernis zeg je, maar 10 km uit de stad is voor de burgerij al een wereldreis.

dat is voor velen al de wildernis, tenzij het een snelweg is dan...

Met het bermbeheer van tegenwoordig kun je ze ook geen ongelijk geven trouwens :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » di jul 07, 2020 12:51

Ach ik maak me er niet zo druk om ,die paar idiooten krijgen hier niet veel mensen op de banken ,er hangt te veel af van de boeren
De jonge generatie denkt ook meer in oplossingen trouwens heb ik gemerkt , die maken direkt alweer en plan hoe ze met de nieuwe regels moeten omgaan, is trouwens erg leuk omte zien ,waar wij problemen zien zien weer een uitdaging , dus al met alkomt het weer goed :yes: het is in ieder geval wel beter als in nl
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » di jul 07, 2020 13:06

boer pieter schreef:
De jonge generatie denkt ook meer in oplossingen trouwens heb ik gemerkt , die maken direkt alweer en plan hoe ze met de nieuwe regels moeten omgaan, is trouwens erg leuk omte zien ,waar wij problemen zien zien weer een uitdaging , dus al met alkomt het weer goed :yes: het is in ieder geval wel beter als in nl

Zo is het altijd geweest :yes: Toen wij jong waren waren we mentaal ook veul flexibeler :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie