Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor W.A » zo aug 09, 2020 16:49

Geef jij al je winst mee aan de zzp'er ja? Maar inderdaad, lonen stijgen wel hard. En de melkprijs en eficientie verbeteringen staan dat eigg niet toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Wim R » zo aug 09, 2020 22:59

W.A schreef:Geef jij al je winst mee aan de zzp'er ja? Maar inderdaad, lonen stijgen wel hard. En de melkprijs en eficientie verbeteringen staan dat eigg niet toe.

Denk dat John bedoeld wat goede zzpers kunnen vragen voor hun diensten. Als ze hun vak goed verstaan en niet bang zijn 50-60 uur per week te maken ze een mooi kapitaaltje bij elkaar verdienen. 50-60 € /uur excl btw zijn geen uitschieters bij timmer en metselmannen.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jan.nl » ma aug 10, 2020 12:27

Wim R schreef:
W.A schreef:Geef jij al je winst mee aan de zzp'er ja? Maar inderdaad, lonen stijgen wel hard. En de melkprijs en eficientie verbeteringen staan dat eigg niet toe.

Denk dat John bedoeld wat goede zzpers kunnen vragen voor hun diensten. Als ze hun vak goed verstaan en niet bang zijn 50-60 uur per week te maken ze een mooi kapitaaltje bij elkaar verdienen. 50-60 € /uur excl btw zijn geen uitschieters bij timmer en metselmannen.

Vind dat wel erg duur :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Wim R » ma aug 10, 2020 12:40

jan.nl schreef:
Wim R schreef:

Vind dat wel erg duur :yes:

Der is gewoon tekort aan goede vakmannen. De beste kunnen overal zo aan de slag .
Wim R

Berichtdoor Poekske » ma aug 10, 2020 13:53

Tarief reparatie weegschalen.laptop en tasje mee. 77euro per uur
Poekske

Berichtdoor wijnbergen » ma aug 10, 2020 13:54

Kasé5 schreef:
jan.nl schreef:
Zijn er nog zat die nog een oma hebben als melkster,want oma is niet uit de put te slaan.. (y)
Boer werkt dan weer vaak elders,die bedrijven zie je achteruit hobbelen :yes:

Nou gelukkig ken ik er geen één :no: :no:
Vind het een beetje "ot-en-sien-verhalen" Jan, die je vroeger nog in Duitsland of op delen vd Veluwe zag. Laatste 30 jr is het meestal zo dat vrouwlief haar eigen werk/interesse aanhoudt en dat boer er meest alleen voor staat en die maakt er dan in de loop der jaren wel of niet wat van, fifty/fifty :|
Ik denk dat over nog 30 jaar helft van bedrijfshoofden vrouw is :yes: . Je ziet ontwikkeling al jaren bij melkers van agrarische uitzendbureaus, dierenartsen, inseminators enz.
Veel mannen vinden, net als onze opa's, grasmaaien nog steeds de belangrijkste kernaktiviteit :? :?

Zonder grasmaaien geen melk, denk toch een kernactiviteit :idea:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor MelkboerLuc » ma aug 10, 2020 15:23

Poekske schreef:Tarief reparatie weegschalen.laptop en tasje mee. 77euro per uur

en alleen de hele dappere hebben misschien een schroevendraaiertje mee.
Het lijkt maar steeds erger te worden: hoe hoger het uurtarief, hoe minder snel ze denken te moeten lopen.
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor boer pieter » di aug 11, 2020 16:24

Moet je hier komen alles nog duurder
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » di aug 11, 2020 17:59

Poekske schreef:Tarief reparatie weegschalen.laptop en tasje mee. 77euro per uur

Jij kan het nog door berekenen,boer niet :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Poekske » di aug 11, 2020 18:17

jan.nl schreef:

Jij kan het nog door berekenen,boer niet :no:

Typisch antwoord. Maar als ik zelf eens zeg tegen een boer, wat wil je voor de koe, tja dan weten ze het niet.
Poekske

Berichtdoor Nix » di aug 11, 2020 18:42

Veel kunnen niet handelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor Kasé5 » di aug 11, 2020 20:05

Vind ik ook een vreselijk sneu antwoord. Snotterd Sita nu ook al 20 jaar op alle podia, "wíj kunnen niks doorberekenen en werken jaar in jaar uit voor niets"
Dan denk je toch echt dan ben je toch niet goed wijs dat je boer(in) blijft, dan doe je toch morgen iets waar je wel alles kunt doorrekenen :? :?
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Poekske » di aug 11, 2020 20:26

Kasé5 schreef:Vind ik ook een vreselijk sneu antwoord. Snotterd Sita nu ook al 20 jaar op alle podia, "wíj kunnen niks doorberekenen en werken jaar in jaar uit voor niets"
Dan denk je toch echt dan ben je toch niet goed wijs dat je boer(in) blijft, dan doe je toch morgen iets waar je wel alles kunt doorrekenen :? :?

En ondertussen blijft alles gekocht worden en blijft grondprijs stijgen omdat er niks verdient wordt...
Poekske

Berichtdoor Wim R » di aug 11, 2020 20:45

Poekske schreef:
Kasé5 schreef:Vind ik ook een vreselijk sneu antwoord. Snotterd Sita nu ook al 20 jaar op alle podia, "wíj kunnen niks doorberekenen en werken jaar in jaar uit voor niets"

En ondertussen blijft alles gekocht worden en blijft grondprijs stijgen omdat er niks verdient wordt...

Grondprijs wordt niet bepaald door de melkveehouderij Poekske :no: :no: .
Wim R

Berichtdoor Poekske » di aug 11, 2020 21:15

Heb het ook niet over alleen melkveehouders.
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie