beregening

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: beregening

Berichtdoor Henk » zo sep 20, 2020 09:19

Poekske schreef:
wijnbergen schreef:mais betaalt zich snel om te beregenen, kijk maar eens naar de kolven van beregende en net beregende mais.

Vorig jaar had de beregende mais builen rand de niet beregende niet. Hier is wel amper water en zo goed als alles moet vervoert worden

Builenbrand is van div factoren afhankelijk. Twee jaar geleden hadden we enorme builenbrand in beregende mais. Vorig jaar helemaal niet. Het komt iig door stress van de maisplant.
Mais beregenen doet hier denk 90%. Onberegende mais op hoge zandgrond is anders niet veel meer dan uitgeschoten prei.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Re: beregening

Berichtdoor Kasé5 » zo sep 20, 2020 19:05

Deze week bij Nordhorn geweest, maandje terug in Brabo, ik kan aan de buitenkant niet zien welke mais beregent is maar vind dat de mais overal goed staat. (y) :yes: . Alleen Achterhoek moet drama zijn. Onze mais die op hoge zandgrond staat dit jaar eindelijk eens gevulde kolven. Stom geluk want 2x nét op tijd nét voldoende regen. Hier wordt niks geen voedergewas beregent, alleen aardappelen.
Valt me toch op dat er nu plenty mais wordt aangeboden, zowel ingekuilde als nieuwe.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie