Gras 2020

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2020

Berichtdoor CorjanD » zo sep 13, 2020 16:38

gydo schreef:
jan.nl schreef:
Hoe staat de mais bij jullie,bij mijn broer in panoka was int voorjaar flinke hagelbui over getrokken. :yes:

Heb zelf nu geen mais maar het staat er erg goed bij op de meeste plekken. nog geen vorst gehad en niks in het vooruitzicht. dus als dat nog een week of 2 weg blijft dan komt het wel goed dit jaar :yes:
Als de hagel vroeg komt dan kan de maïs soms nog goed bij trekken. 2 jaar terug hadden wij het vlak met de grond half juli Dan kan je het wel onder werken. :cry:

Twee weken geleden beetje rond getourd in Red Deer en Panoka. Vond de mais er best bij staan :yes: (y) Mooie streek btw (y)
CorjanD

Berichtdoor Arno » zo sep 13, 2020 17:21

Yup ,erg mooi daar en zeer geschikt voor boeren ,tijdje gewerkt daar in 91 ,ongelovelijk dat ze daar nu mais verbouwen ,toendertijd was het barley en oats omdat he seizoen veel te kort was voor de mais van toen.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Richt » ma sep 14, 2020 08:48

CorjanD schreef:
gydo schreef:
jan.nl schreef:
Hoe staat de mais bij jullie,bij mijn broer in panoka was int voorjaar flinke hagelbui over getrokken. :yes:

Heb zelf nu geen mais maar het staat er erg goed bij op de meeste plekken. nog geen vorst gehad en niks in het vooruitzicht. dus als dat nog een week of 2 weg blijft dan komt het wel goed dit jaar :yes:
Als de hagel vroeg komt dan kan de maïs soms nog goed bij trekken. 2 jaar terug hadden wij het vlak met de grond half juli Dan kan je het wel onder werken. :cry:

Twee weken geleden beetje rond getourd in Red Deer en Panoka. Vond de mais er best bij staan :yes: (y) Mooie streek btw (y)

daar heb ik in 2010 stage gelopen bij een LW, idd super mooie streek :yes:
toen was er wel wat mais maar in verhouding meer gras/luzerne en GPS (barley/oats)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor melker » ma sep 14, 2020 12:05

Twee weken mooi droog weer volgens de weer goeroes, zijn bijna klaar met maaien een dikke 100 ha er af plus de 100 die we aangekocht hebben. Laatste gaat in balen voor jongvee en droge koeien.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Richt » ma sep 14, 2020 12:18

Hier nu ook aan het maaien, moeten een 20-25 ha, rest verkocht, voor weinig maar ben het ook niet nodig en zijn allemaal percelen met ouder grasland, mooiste spul zelf in balen laten persen
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » ma sep 14, 2020 12:55

melker schreef:Twee weken mooi droog weer volgens de weer goeroes, zijn bijna klaar met maaien een dikke 100 ha er af plus de 100 die we aangekocht hebben. Laatste gaat in balen voor jongvee en droge koeien.

100 ha in Balen :shock:
Poekske

Berichtdoor melker » ma sep 14, 2020 14:23

:yes: Is land van loonwerkers en die kunnen persen voor weinig en brengen het hier thuis, ligt op enige afstand.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » ma sep 14, 2020 15:54

Het valt hier niks mee :no: 5 ha lagere grond ingezaaid na de gerst stond aardig wat op (y) maar van de hogere percelen nieuwe inzaai hoefde ik 3 ha aan droge koppen niet te maaien :no: De grond is kurk en kurkdroog.
12 ha hoogste grond heb ik de lange juli-aren afgemaaid. Dag erop geharkt. Hier haal ik elke dag een ladewagen van op om meteen op te voeieren :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Vinterland » ma sep 14, 2020 16:02

Henk schreef:Het valt hier niks mee :no: 5 ha lagere grond ingezaaid na de gerst stond aardig wat op (y) maar van de hogere percelen nieuwe inzaai hoefde ik 3 ha aan droge koppen niet te maaien :no: De grond is kurk en kurkdroog.
12 ha hoogste grond heb ik de lange juli-aren afgemaaid. Dag erop geharkt. Hier haal ik elke dag een ladewagen van op om meteen op te voeieren :yes:

Hier hoef je niks te prakkezeren om te gaan maaien, sinds eind juli staat er nog niks. Beetje groen en de zandkoppen bruin...
Vinterland

Berichtdoor jan.nl » ma sep 14, 2020 21:58

CorjanD schreef:
gydo schreef:
jan.nl schreef:

Ja,is daar een hele nl enclave :yes:
Heb het altijd een mooie provincie gevonden,heel veel ruimte ,vrijheid en hoge levens standaard.
Broer en neef zijn begin 90 naar Alberta geemigreerd,daarna gingen er nog meer uit onze buurt,die hun verhalen hoorden,er was toen nog geen app :wink:
Het is een land waar de boer gewaardeerd wordt,dat is hier niet meer zo,Wij hebben zelfs een minister van landbouw die het erg vind dat de opkoop regeling voor varkens mislukt,want ze heeft stikstof nodig voor de bouw :shock:
Zag gisteren bij Ivonne een boeren familie uit de achterhoek,eigenlijk hebben ze gewoon marzel dat de panelen boer hun ook uitkoopt,nu kunnen ze immers wel emigreren naar CA. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jan.nl » ma sep 14, 2020 22:02

On topic maar weer :) Hier vandaag alles eraf gemaaid,silo,s nog volproppen en rest in de ronde balen voor de verkoop..
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Mellek » zo sep 20, 2020 19:52

Hier gister ook alles af gemaait, laatste dag augustus ook nog gemaait, had best nog een weekje mogen staan maar ben het voor melkvee nodig en het is eigenlijk ook wel mooi pittig spul zo in de lasagnekuil bij de andere wat verdroogde snedes dus maar eraf dan kunnen we straks in de maïs 8)
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Poekske » ma sep 21, 2020 04:13

Langs de weg tussen men huis en de slagerij stond een perceel prachtige 4e snede en in 2 dagen, staat het helemaal rost (n)
Poekske

Berichtdoor MelkboerLuc » ma sep 21, 2020 14:04

Poekske schreef:Langs de weg tussen men huis en de slagerij stond een perceel prachtige 4e snede en in 2 dagen, staat het helemaal rost (n)

ja roest is een smerig ding.
Ik heb nog 45 E stikstof toegift gedaan een maand geleden.
Volgende week maaien dan maar
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor wit » di sep 22, 2020 11:54

Mellek schreef:Hier gister ook alles af gemaait, laatste dag augustus ook nog gemaait, had best nog een weekje mogen staan maar ben het voor melkvee nodig en het is eigenlijk ook wel mooi pittig spul zo in de lasagnekuil bij de andere wat verdroogde snedes dus maar eraf dan kunnen we straks in de maïs 8)

Hier ook laatste dag aug gemaaid :yes: ,eergisteren de koeien erin ,licht weidesneetje :?
'T is hier nog steeds gortdroog.
wit

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer