automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor W.A » zo sep 20, 2020 10:41

Nu ben ik ook wel benieuwd.. Hoeveel koeien incl.jv. kan een zelfrijder doen/ uur?
Hier met getrokken mengw.20 m3 En verrijker 115 koeien met jv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Roderick » zo sep 20, 2020 12:14

Zelfrijders zijn nauwelijks sneller dan een getrokken menger. Mits je een fatsoenlijke loader/grijper hebt.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » zo sep 20, 2020 12:17

W.A schreef:Nu ben ik ook wel benieuwd.. Hoeveel koeien incl.jv. kan een zelfrijder doen/ uur?

maakt met een automatisch voer systeem niet uit als ie het voeren maar klaar krijgt ,hoorde wel dat een vector makkelijk 250 koeien met jv kan voeren ,maar het zal wel aan de afstanden liggen ,ook weet van iemand die de vector niet als inveger gebruikt maar gewoon 4 keer per dag voer er voor doet ,dan kan ie volgens mij ook nog wel tijd mee besparen lijkt mij ,

115 mk plus jv in een uur (eindelijk iemand die eerlijk is )dat geloof ik wel daarom zeg ik ook vaak dat een automatich voer systeem veel tijd per dag scheelt 15 min per dag voor 140 koeien en 100 stuks jv per dag ,moet het voer wel vlak bij de bunkers liggen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor W.A » zo sep 20, 2020 13:56

Het knoeien uit de grijpbak met de niet altijd even handige chauf.gaat me steeds meer tegenstaan. Met de toenemende hoeveelheid te voeren ook...
Maar die handigheid is ook zeker vereist bij een zelfrijder, dussss

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Andre' » ma sep 21, 2020 21:57

W.A schreef:Nu ben ik ook wel benieuwd.. Hoeveel koeien incl.jv. kan een zelfrijder doen/ uur?

Ik ben een 15-20 minuten onderweg met laden en lossen inclusief 5 minuten namengen met de zelfrijder 15 kuub 70-100 koeien per lading aantal koeien maakt niet zoveel uit in tyd. Zal best sneller kunnen , gaat rap genoeg naar onze zin.
Andre'

Berichtdoor opelmanta » wo sep 23, 2020 06:03

Weg met die grijpers en voorraadbakken: https://www.mechaman.nl/veehouderij-tec ... ce=YMLP-VT
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » wo sep 23, 2020 08:04

Lijkt me hier wat vriendelijker apparaat om autonoom op je erf te hebben dan dat kanon waar Schuitemaker al jaren mee bezig was
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » wo sep 23, 2020 09:17

Dat ziet er een stuk beter uit dan een innovado of een vector. Ik ben benieuwd hoeveel koeien die kan voeren. Het lijkt mij iig een stuk meer capaciteit te hebben dan de fikkie
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » di okt 06, 2020 19:05

boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » di okt 06, 2020 19:42

Ja ik zag em hier ook voorbij komen op fb. Kan wel een (dure) kans hebben als je een mooie huiskavel hebt. Autonoom over de openbare weg zal wel niet mogen voorlopig.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Kasé5 » di okt 06, 2020 21:05

Kansloos Lely-ontwikkelaars :!: Vers-gras-voerders willen zelf trekker rijden :yes:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor jan.nl » di okt 06, 2020 21:51

Kasé5 schreef:Kansloos Lely-ontwikkelaars :!: Vers-gras-voerders willen zelf trekker rijden :yes:

Kom op zeg,kost een bult tijd en daarnaast moet er meestal nog wat mais overheen.. :wink:
Ziet het wel zitten met zo,n grasbekkie,in de zomer lekker vanaf je luie stoel zien hoe er voor je gewerkt wordt (y)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jvt » di okt 06, 2020 21:59

Roderick schreef:Zelfrijders zijn nauwelijks sneller dan een getrokken menger. Mits je een fatsoenlijke loader/grijper hebt.

voerde vroeger 65 koeien met een unifeedje met frees binnen een half uur. Nu toch een 17 tons shovel met flinke happer, maar per koe voer ik zeker niet sneller. Silo's zijn 55 meter lang, als ze bijna leeg zijn en mengwagen beetje centraal staat ben je voor elke bak toch een 140 meter aan het rijden. Rij behoorlijk vlot, maar toch ook geen 50 km per uur over het erf. Met voerresten weg schuiven en brengen naar jongvee, meel met vijzels in mengwagen draaien, zijn wat te klein dus vraagt wat tijd, mineralen etc in bak doen, wagen lossen, ben je voor een 180-200 koeien aan de melk toch gauw 1,5 uur bezig. Maar daar zit dus ook de winst van de loonvoerders...mineralen etc liggen meestal tegen de kuilwand klaar, heeft boer er zelf al neergekiept, voerbak is schoon en leeg, dus enkel laden en leegdraaien.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Kasé5 » wo okt 07, 2020 10:01

jan.nl schreef:
Kasé5 schreef:Kansloos Lely-ontwikkelaars :!: Vers-gras-voerders willen zelf trekker rijden :yes:

Kom op zeg,kost een bult tijd en daarnaast moet er meestal nog wat mais overheen.. :wink:
Ziet het wel zitten met zo,n grasbekkie,in de zomer lekker vanaf je luie stoel zien hoe er voor je gewerkt wordt (y)

Je kunt beter draadje om huisperceel trekken, zet je daar je luie stoel voor :) Scheelt je in totaal wel 3 cent melkprijszorgen :idea:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Poekske » wo okt 07, 2020 11:05

Met staan kijken hoe er gewerkt wordt, dat is de ode maar kwa € in d zak zal het hem nt worden
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie