Verkoop, aankoop van vaarzen en melkkoeien II

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Verkoop, aankoop van vaarzen en melkkoeien II

Berichtdoor Hindrik » vr sep 04, 2020 12:07

Win win situatie, en nu is het aan de vaarzen; inbinden of hangen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Jappie » wo sep 23, 2020 11:17

Hindrik schreef:Win win situatie, en nu is het aan de vaarzen; inbinden of hangen
Niet ingebonden, morgen enkeltje Tilburg denk ik. Waar zit dat karakter in de fleck of de Brown swiss?

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor king » wo sep 23, 2020 11:43

melken hier zat fleck en BS crossies, maar gaat prima. T zal em meer van de stier afhangen, dan van't ras. Er is bij mijn weten maar 1 ras wat echt minder is qua karakter en dat zijn de monti's
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Richt » wo sep 23, 2020 11:49

king schreef:melken hier zat fleck en BS crossies, maar gaat prima. T zal em meer van de stier afhangen, dan van't ras. Er is bij mijn weten maar 1 ras wat echt minder is qua karakter en dat zijn de monti's

opfok en omgang met de beesten maakt ook verschil, vaak genoeg bij boeren met 100% HF gemolken waar je bijna elke ronde een beugel moest zetten, zelf thuis zo goed als nooit beugels nodig...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor arnoud » do sep 24, 2020 15:37

Ik heb eigenlijk altijd last v me rug alleen de laatste dag niet omdat 1koe me omverliep en daarbij n vinger met nagel tussen afgescheurtde selektiepoorthek. Hij was nu als 2e kalfs verkocht (met nog9) naar andere veehouder.
Wat ik eigenlijk wil zeggen in robot uiteindelijk niet zo n probleem (behalve als je dus wat van de koe wil)
Maar in t begin merk je t verschil duidelijk: erfelijk vooral Legend bloed
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » vr sep 25, 2020 18:34

elk week een keer op je vingers jassen met een hamer , en je bent van je rugpijn af :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Talis » ma sep 28, 2020 05:10

arnoud schreef:Ik heb eigenlijk altijd last v me rug alleen de laatste dag niet omdat 1koe me omverliep en daarbij n vinger met nagel tussen afgescheurtde selektiepoorthek. Hij was nu als 2e kalfs verkocht (met nog9) naar andere veehouder.
Wat ik eigenlijk wil zeggen in robot uiteindelijk niet zo n probleem (behalve als je dus wat van de koe wil)
Maar in t begin merk je t verschil duidelijk: erfelijk vooral Legend bloed

Wij hebben ook best behoorlijk vervelende koeien. Heb zelfs een 7e kalfs die dit jaar voor het eerst zonder beugel wordt gemolken. Maar trapt m nog steeds wel af. en 1 koe met beugel die als ie m aftrapt, je m niet weer hoeft onder te hangen. dat lukt niet meer. hij trapt je kapot.. Maar heb enkele monti gebruikt ooit. Geen problemen mee. en ook behoorlijk legend gebruikt.Zijn ook rustige koeien..
Talis

Berichtdoor rvm » ma sep 28, 2020 06:23

Talis schreef:Heb zelfs een 7e kalfs die dit jaar voor het eerst zonder beugel wordt gemolken. Maar trapt m nog steeds wel af. en 1 koe met beugel die als ie m aftrapt, je m niet weer hoeft onder te hangen. dat lukt niet meer. hij trapt je kapot.

Waarom trap je zo'n @#&beest niet van je bedrijf af? Liever zo'n koe weg als zelf (of personeel) de kans op bv een gebroken arm.
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » ma sep 28, 2020 09:12

rvm schreef:
Talis schreef:Heb zelfs een 7e kalfs die dit jaar voor het eerst zonder beugel wordt gemolken. Maar trapt m nog steeds wel af. en 1 koe met beugel die als ie m aftrapt, je m niet weer hoeft onder te hangen. dat lukt niet meer. hij trapt je kapot.

Waarom trap je zo'n @#&beest niet van je bedrijf af? Liever zo'n koe weg als zelf (of personeel) de kans op bv een gebroken arm.

ja zoon beest zou ik dus meteen een enkele reis geven.... Vaarzen hebben 14 dagen om zich te gedragen, laatste jaren altijd gelukt :yes:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Talis » di sep 29, 2020 04:37

Ja. Maar zit niet ruim in mijn pinken en koe produceert ruim 1000kg v en e in 305 dagen. als ze m aftrapt gewoon niet weer onderhangen is het devies. Meestal melkt ze prima. Heb nog nooit een koe weggedaan vanwege gedrag.
Talis

Berichtdoor h.groothuis » di sep 29, 2020 06:58

Heb 2 half zusters die bij nieuwmelkt regelmatig de boel eraf trappen maar als ze weer drachtig zijn is het weer over :yes:
h.groothuis

Vorige

Keer terug naar Koe en economie