automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor Poekske » zo okt 11, 2020 13:09

Henk schreef:
Poekske schreef:Had je bedrijf, om wat voor situatie dan ook, 3 verschillende stallen gehad. Ging je wel veranderen van mening want dan werkt je systeem niet.

Routing bepaalt mede het succes :yes: Kan je karretje binnen 1 stal blijven kan ie meer beessies voeieren dan wanneer het karretje meerdere stallen af moet :yes:
De WTC hiero krijgt steeds meer klanten waar ze met hun zelfrijders moeten voeieren :yes: Denk dat dit vooral komt omdat een veehouder dan niet hoef te investeren :no:
Nadeel heb je pas bij een slechte melkprijs. Jij krijgt dan maandelijks nog steeds die factuur :idea:

Jip ook al is het geld er niet. Als een investering niet kan of wil gedaan worden, das ieder zijn keuze maar dikwijls zie je dan stilletjes alles op zen eind lopen
Poekske

Berichtdoor CorjanD » zo okt 11, 2020 14:22

Ik heb dus nu de voerrobot gehad, maar ik spaarde denk hooguit een uur per dag uit. De melk robots sparen mij denk ik een 4 uur per dag.
CorjanD

Berichtdoor boer pieter » zo okt 11, 2020 15:04

is toch 365 uur per jaar voor een gewone medewerker 10 week werk :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor CorjanD » zo okt 11, 2020 15:44

Bedoel de bewering van jou dat de voerrobot meer tijd bespaard dan de melkrobot is nie waar :wink:
CorjanD

Berichtdoor h.groothuis » zo okt 11, 2020 17:21

boer pieter schreef:dat is waar maar dan nog willen er niet veel mensen om 4 uur in de ochtend op zondag bij een boer in de stal staan te sleutelen als er iets kapot is ,daan moeten ze eerst wel heel erg honger hebben
als als als poekske ,maar ik heb maar 1 stal en die is eigelijk helemaal op het voersysteem heen gebouwt ,en ook dan werkt het wel hoor ik ken wel een die 2 stallen heeft en daar heeft ie een rail heen gaat ook prima ,je ziet het hier wel meer ,ook met een vector rijden ze zo naar een andere stal

Ik heb het gevoel dat iedereen met weinig automatisch spul altijd denkt dat je met automatisch spul om de haverklap een monteur moet hebben :roll: :no: tegenwoordig is het spul wel zo gemaakt en doorontwikkeld dat je vaak wel een paaar uur kunt overbruggen dat je wel kunt doormelken en je een eventuele storing gewoon in de daguurtjes kunt fixxen....ik kan me niet herinneren wanneer hier snacht een monteur is geweest :no: (knockonwoodvannachtishetnodig)
h.groothuis

Berichtdoor Poekske » zo okt 11, 2020 17:40

h.groothuis schreef:
boer pieter schreef:dat is waar maar dan nog willen er niet veel mensen om 4 uur in de ochtend op zondag bij een boer in de stal staan te sleutelen als er iets kapot is ,daan moeten ze eerst wel heel erg honger hebben
als als als poekske ,maar ik heb maar 1 stal en die is eigelijk helemaal op het voersysteem heen gebouwt ,en ook dan werkt het wel hoor ik ken wel een die 2 stallen heeft en daar heeft ie een rail heen gaat ook prima ,je ziet het hier wel meer ,ook met een vector rijden ze zo naar een andere stal

Ik heb het gevoel dat iedereen met weinig automatisch spul altijd denkt dat je met automatisch spul om de haverklap een monteur moet hebben :roll: :no: tegenwoordig is het spul wel zo gemaakt en doorontwikkeld dat je vaak wel een paaar uur kunt overbruggen dat je wel kunt doormelken en je een eventuele storing gewoon in de daguurtjes kunt fixxen....ik kan me niet herinneren wanneer hier snacht een monteur is geweest :no: (knockonwoodvannachtishetnodig)

Met 2 botjes is een nachtje stilstand minder erg dan bij 1 botje. Beetje zoals Mien diepvries die probleem heeft, dan moeten ze direct komen want heb er maar 1.ist een frigo dan komen ze dag erna want heb 5 frigos
Poekske

Berichtdoor boer pieter » ma okt 12, 2020 05:43

Ik weet alleen dat ze stuk gaan als het mij niet uit komt
boer pieter

Berichtdoor h.groothuis » ma okt 12, 2020 06:39

boer pieter schreef:Ik weet alleen dat ze stuk gaan als het mij niet uit komt

dat is met alles wat stuk gaat :yes: wat mooi achter in de schuur staat gaat niet stuk :no: alles wat 24/7 gebruikt wordt heeft meer kans om stuk te gaan :yes: maar als je daar niet tegen kunt moet je er niet aan beginnen....als melkpomp stuk is kun je ook in een melkstal niet melken..
h.groothuis

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di nov 24, 2020 15:56

3 triomatics voor 1500 koeien

https://www.linkedin.com/posts/activity ... 74656-GcfxAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boer pieter » di nov 24, 2020 15:59

Ook met voorraad bakken is volgens mij ook de beste manier of een toren silo nog mooier
boer pieter

Berichtdoor Kasé5 » vr nov 27, 2020 20:56

Dus één Triomatic kan 500 koeien voeren :?: Das heel wat meer dan een Fikkie :wink:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » za nov 28, 2020 09:41

Kan ook makkelijk met een vector ken een met 350 mk ongeveer en jv maar wel grote bakken gooi je 1 keer per dag vol en klaar ,hier vlak bij mij zit een met een rovibec heeft ook minstens 500 koeien
Gaat ook best
boer pieter

Berichtdoor G.U. » za nov 28, 2020 11:37

Ik snap die tijdwinst niet zo. Je bent nog steeds evenlang bezig kuil en mais uit te halen. En dat is toch vaak de beperkende factor om snel veel koeien te voeren
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor auke » za nov 28, 2020 11:43

geen mengtijd en geen voertijd en bakken gooi je vol als je dat past
zie alleen maar voordelen bij dat voersysteem
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor boer pieter » za nov 28, 2020 11:48

en je kunt ver schillende randsoenen voeren zonder extra werk en de robot heeft de hele dag tijd ,even snel de koeien voeren dan zal het niet veel uit maken maar ,mengen voor jv droge koeien opstart groep oudmelkte groep enz
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie