Te hoge werkdruk in de melkput

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Te hoge werkdruk in de melkput

Berichtdoor G.U. » ma okt 19, 2020 10:08

Henk schreef:
Richt schreef:
CorjanD schreef:Ik loop ook met een stappenteller om :lol: En maak als luie robotboer tussen de 13000 en 23000 stappen per dag……..\maar vind eigenlijk niet dat ik een goede conditie heb :no:

ik heb ook tussen 10 en 30 000 stappen, maar onder de 18-20 haal ik alleen op regen achtige zondagen :oops:
Toen we nog in een ren-je-rot tandem melkstal molken was zondags ook minstens 20 000 stappen, nu met 15-20 koeien meer in visgraat dus net iets over de helft daarvan

Tot 15-20 km per dag lopen op je farm :shock: :?: Geen wonder dat de meesten al t werk uitbesteden... :wink:

1 pas is niet 1 meter, eerder iets tussen de 30 en 40 cm
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » ma okt 19, 2020 10:13

Dat zijn wel heul kleine pasjes :D Ik telde een goeie halve meter per stap :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma okt 19, 2020 10:22

Henk schreef:Dat zijn wel heul kleine pasjes :D Ik telde een goeie halve meter per stap :yes:

Als ik aant melken ben is niet elke stap een halve meter. En ook niet als ik de kuil voor het voerhek vork
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Richt » di okt 20, 2020 09:22

Henk schreef:Dat zijn wel heul kleine pasjes :D Ik telde een goeie halve meter per stap :yes:

Met melken zet je heel veel stapjes.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor jan.nl » di okt 20, 2020 09:47

G.U. schreef:

Als ik aant melken ben is niet elke stap een halve meter. En ook niet als ik de kuil voor het voerhek vork

Doe je dat nog met een vork :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » di okt 20, 2020 10:39

hoeft ie niet naar de fitnes :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » di okt 20, 2020 11:45

Is mode hé. Alles moet met een machine of metd e auto maar dan 5 keer per week een uur staan fitnessen. :lol:
Poekske

Berichtdoor G.U. » di okt 20, 2020 12:20

jan.nl schreef:
G.U. schreef:

Doe je dat nog met een vork :|

Nee ik voer met een blokkenwagen. En aanschuiven doe ik met de vork. Is maar 5 minutjes dan ligt het er weer netjes voor en heeft het geen diesel gekost en heb ik de koeien ook weer gezien
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer pieter » di okt 20, 2020 14:11

zo ist gu (y) al luie boeren zat op de wereld ,had net arla gården op bezoek ,soort van qlip alles was wel ok 1 puntje de jongste kalfjes hadden geen ruwvoer :shock: moesten 20 uur per dag toegang hebben tot ruwvoer ,ook even over melkstal gehad en hij zei ook dat er misschien nieuwe regels komen over hoelang je staat te melken per keer ,verbaast me ook niks hij vertelde dat op sommige plaatsen ze wel 5 uur per keer aan het melken waren :lol: maar ook dat er slechte werk omstandheden zijn veel oude en versleten melkstallen , melkstellen en slangen afname die slecht werkt enz ,ook veel versleten box madrassen ,en veel kreupele koeien ,kortom gaat goed in dk :mrgreen:
boer pieter

Berichtdoor Henk » di okt 20, 2020 16:18

boer pieter schreef:zo ist gu (y) al luie boeren zat op de wereld ,had net arla gården op bezoek ,soort van qlip alles was wel ok 1 puntje de jongste kalfjes hadden geen ruwvoer :shock: moesten 20 uur per dag toegang hebben tot ruwvoer ,ook even over melkstal gehad en hij zei ook dat er misschien nieuwe regels komen over hoelang je staat te melken per keer ,verbaast me ook niks hij vertelde dat op sommige plaatsen ze wel 5 uur per keer aan het melken waren :lol: maar ook dat er slechte werk omstandheden zijn veel oude en versleten melkstallen , melkstellen en slangen afname die slecht werkt enz ,ook veel versleten box madrassen ,en veel kreupele koeien ,kortom gaat goed in dk :mrgreen:

DK begint steeds meer op NL te lijken. Waar bemoeien ze zich mee hoe lang iemand melkt :roll:
Heb je die wijsneus uitgelegd dat de jongste kalfjes weinig kunnen met ruwvoer :?:

Henk

Berichtdoor boer pieter » di okt 20, 2020 20:00

de eerste 2 week hoeft het niet daarna moeten ze ruwvoer hebben, bij mij zitten ze ongeveer 6 week in een eenling box ,met water en een soort musli altijd, maar dat is niet genoeg en ze hebben het liefst dat je er z´on hooi rekje hebt ,waardeloos heb ik hem gezegt die kalfjes ijn de hele dag aan het plukken aan dat hooi en dan gaan ze er in liggen ,en later vreten ze het weer op ,nee maar verder ging het goed ,maar merkte wel aan hem dat er hier en daar nog wel wat op en aanmerkingen zijn ,ik denk niet dat het onwil is van de boeren maar meer een centen kwestie ,jammer de melkpris is gewoon te laag of de kostprijs te hoog
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » wo okt 21, 2020 00:33

Van hier denken we dan er worden te weinig koeien gemolken met te grote melkstallen :mrgreen:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Henk » wo okt 21, 2020 08:24

boer pieter schreef:de eerste 2 week hoeft het niet daarna moeten ze ruwvoer hebben, bij mij zitten ze ongeveer 6 week in een eenling box ,met water en een soort musli altijd, maar dat is niet genoeg en ze hebben het liefst dat je er z´on hooi rekje hebt ,waardeloos heb ik hem gezegt die kalfjes ijn de hele dag aan het plukken aan dat hooi en dan gaan ze er in liggen ,en later vreten ze het weer op ,nee maar verder ging het goed ,maar merkte wel aan hem dat er hier en daar nog wel wat op en aanmerkingen zijn ,ik denk niet dat het onwil is van de boeren maar meer een centen kwestie ,jammer de melkpris is gewoon te laag of de kostprijs te hoog

Die muesli is mooi spul (y) :yes: Wij voerden ze ook asap een mix van kalverkorrel, gebroken mais en luzerne :yes:
6 weken in een eenlingbox vink vrij lang. Wij gooiden ze meestal met 2-3 weken in een groepshok.
Je zou verwachten dat die qlip gasten juist commentaar hebben op die 6 weken in de eenlingbox...

Henk

Berichtdoor boer pieter » wo okt 21, 2020 09:02

john verhaar schreef:Van hier denken we dan er worden te weinig koeien gemolken met te grote melkstallen :mrgreen:

Dat vind jij maar jij staat ook niet uren per dag te melken
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » wo okt 21, 2020 13:35

Daar heb je ook gelijk in Pieter :yes: maar probeer soms eens je zelf een spiegel voor te houden,ik in geen enkele andere bedrijfs tak worden machines gekocht om ze zou weinig mogelijk te gebruiken :idea: en dan vervolgens klagen dat er zo weinig verdiend word :?
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken