Landbouw 2.0

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Landbouw 2.0

Berichtdoor Henk » wo okt 21, 2020 08:19

Wat vinden wij hiervan :?:

Hij wil een andere boer zijn dan zijn vader: ‘Melk vind je een goed product?’

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/20/hi ... t-a4016707
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Re: Landbouw 2.0

Berichtdoor Richt » wo okt 21, 2020 08:52

Tja, wat moet je daar van vinden, heb het met :shock: gelezen.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Roderick » wo okt 21, 2020 09:12

Verwende, over het paard getilde kwal, die geen greintje respect heeft voor zijn ouders die hem 24 jaar te vreten hebben gegeven.
Gehersespoeld ettertje dat 0,0 idee heeft hoe de wereld in elkaar steekt of hoe hij de kost gaat verdienen. (n) :?

En ouders laten het nog gebeuren ook. :shock:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » wo okt 21, 2020 09:17

Tja niet best als mijn dochter het zou willen door zetten op zo n manier ,moet ze het wel zelf doen maar dan sla ik wel een bord in de tuin ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 21, 2020 11:07

Heeft zich op school laten hersenspoelen door de linkse leugenmachine. Hier in de buurt komt een landgoed. :yes: Kzat naar Harrie Mens te kijken daar waren 4 landgoedkavels te koop a jawel anderhalf miljoen euri's :shock: :? In u leest het goed Eersel :shock: :? In St Agatha(langs Oeffelt) komen 5 kavels :yes: Da zijn kavels va 5 ha die publiek toegankelijk zijn en natuur moeten worden :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » wo okt 21, 2020 11:28

Hij krijgt land van zijn vader, maar eigenlijk moet je minimaal bij 60000 ha hypotheek beginnen. Zou me niet verbazen dat postcodeloterij ook nog half miljoen omschakelingspremie verstrekt, zorgboerderij er bij en het kan ook nog wel eens wat worden :yes: Met echt boeren heeft het natuurlijk niks te maken, parkbeheer3.0 :roll:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » wo okt 21, 2020 12:26

Mark moet zijn eigen nog bewijzen,dat hij zo afgeeft op z,n pa is dom,tekent hoe hij er in staat . Dat hij het bedrijf voort zet op zijn manier is (y) misschien dat we over een paar jaar nog wat van hem horen :lol:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Gerben77 » wo okt 21, 2020 12:39

Bah wat respectloos tegenover zn vader ! kan me helemaal vinden in Roderick zn stellingname.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor wit » wo okt 21, 2020 12:50

Gerben77 schreef:Bah wat respectloos tegenover zn vader ! kan me helemaal vinden in Roderick zn stellingname.

:yes: Prima dat hij wat anders wil proberen,maar op deze manier zou hij van mij een andere locatie mogen gaan zoeken.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » wo okt 21, 2020 13:08

Gerben77 schreef:Bah wat respectloos tegenover zn vader ! kan me helemaal vinden in Roderick zn stellingname.

Bedoel ik. Dat hautain gedrag jegens zijn vader (n) Hij vind zn pa maar 'n dom keuterboertje die nergens verstand van heeft :roll:
Denk wanneer ik zo had gepraat indertijd dat ons pa mij ferm de wind van voren zou geven. En terecht!

Iets nieuws proberen, prima (y) maar een verdienmodel heeft ie niet :no: want voordat zijn voedselbos produceert moeten er heel wat jaartjes geld in :|

Moet wel erkennen dat alle seinen qua conventionele landbouw op rood staan momenteel. Je kan geen tv praatprogramma meer kijken, blad openslaan of surfen op het www, of het gaat weer over vleesvervangers. De verwerkende industrie stuurt steeds meer op vegetarisch/vegan aan. Ook de vleesverwerkers zelf.

Henk

Berichtdoor Henk » wo okt 21, 2020 13:19

Hans van Bergen schreef:Heeft zich op school laten hersenspoelen door de linkse leugenmachine. Hier in de buurt komt een landgoed. :yes: Kzat naar Harrie Mens te kijken daar waren 4 landgoedkavels te koop a jawel anderhalf miljoen euri's :shock: :? In u leest het goed Eersel :shock: :?

Er zijn hier in Eersel al minstens 5 landgoederen. Binnen 2 km van ons zijn er 2 nieuwe in aanleg.
Heb afgelopen jaar ruim 4 ha gekocht achter tegen de huiskavel. Deze grenst direct aan het gehucht Boksheide. Hier in Eersel willen ze juist de afgelegen gehuchten verlevendigen door er bouwcontingent toe te kennen. Zo komen er in een gehucht andere kant Eersel, waar 8 oude boerderijtjes staan, een contingent toegekend van 20 woningen. Dus ook wij gaan onderzoeken of hier voor ons ook kansen liggen.
Noem het maar Landbouw 2.0 :wink:

Hans van Bergen schreef: In St Agatha(langs Oeffelt) komen 5 kavels :yes: Da zijn kavels va 5 ha die publiek toegankelijk zijn en natuur moeten worden :yes:

Da's 1 van de voorwaarden van een landgoed; het moet deels publiekelijk toegankelijk zijn.

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 21, 2020 18:00

Dus as jullie 30 ha bijelkaar hebben ga Landgoed Hertenhoef ook los :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor W.A » wo okt 21, 2020 18:02

Raar om zonder echt iets te produceren denken een bedrijf te kunnen/ willen runnen! Ken er wel, en die leven er toch wel van...
Respect is wel ver te zoeken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jvt » wo okt 21, 2020 18:52

Sluit me helemaal aan bij Rene, wat een lulletje. Als mijn zoonlief later zo'n toon tegen ons aanzet, alles beter weet maar wel vanalles wil, zeg ik prima jongen, alleen ga ik ff testament eerst beetje aanpassen, kijken of mond dan nog zo groot is. Kijken of ie nog zo'n grote bek heeft als ie het vanuit de achtertuin van een huurhuis moet gaan regelen...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » wo okt 21, 2020 18:57

Ik ken ze er wel meer. Die niet met hun vader door 1 deur kunnen. Maar dan niet omdat zij zo eigengereid zijn maar meer omdat de vaders wat (te) makkelijk zijn en het eigenlijk wel best vinden dat de puntjes niet op de i staan
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Volgende

Keer terug naar Koe en economie