Landbouw 2.0

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Landbouw 2.0

Berichtdoor Poekske » wo okt 21, 2020 18:57

24 jaar die kerel? Hersenen werken nog niet 100%...
Poekske

Berichtdoor G.U. » wo okt 21, 2020 18:59

Poekske schreef:24 jaar die kerel? Hersenen werken nog niet 100%...

Gaat em ook niet meer worden bij die kerel vrees is. Doet amandelmelk door de brinta en vind dat die meuk een betere voedingswaarde heeft dan melk :|
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » wo okt 21, 2020 19:05

G.U. schreef:
Poekske schreef:24 jaar die kerel? Hersenen werken nog niet 100%...

Gaat em ook niet meer worden bij die kerel vrees is. Doet amandelmelk door de brinta en vind dat die meuk een betere voedingswaarde heeft dan melk :|

Heb niet alles gelezen lijkt me een verwend nest die alles afbreekt maar wel vergeet dat ie nog alles moet bewijzen...
Poekske

Berichtdoor CorjanD » wo okt 21, 2020 20:48

Ja ik zou een tekoop bord pakken :yes: Eerst dat verwende jong een klap voor de kop er mee geven, En dan met zijn kop het bord de grond in timmeren :yes:

Heb zelf nu btw ook wel genoeg bos voor zulke plannen :oops: :oops: :oops:
CorjanD

Berichtdoor Kiwi » wo okt 21, 2020 21:16

Ik denk dat ik hem zijn erfdeel zou geven en veel succes toewensen, maar niet op mijn plek.
Blijft natuurlijk wel een kranten artikel en denk niet dat wat er staat ook zo gezegd is. Mijn ouders zijn destijds vanuit Amersfoort naar het noorden verhuist en een paar jaar later vroeg een journalist van ik geloof het Amersfoorste dagblad of zoiets of hij daar over mocht schrijven. Is gebeurt, maar toen het eenmaal in de krant stond, waren pa en moe wel enigzins verbaasd: stonden dingen in die niet waren gezegd en soms zeker niet zo bedoelt.
We hebben allemaal wel dingen gedaan waar onze ouders vraagtekens bij plaatsten. Is van alle tijden en hoop dat mijn kinderen ook dingen anders doen dan ik. Is alleen maar interessant. Ik hoef het niet leuk te vinden, alleen maar te respecteren.
Vind wel dat ALS alles zo als het op papier staat ook gezegd is, het respect ver te zoeken is en dat staat me wel tegen.
Kiwi

Berichtdoor teun » do okt 22, 2020 00:07

toch wel een goed artikel. Elke consument met meer dan 3 hersencellen prikt er zo doorheen. Voedsel bos wat een fantasie.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor wit » do okt 22, 2020 05:06

teun schreef:toch wel een goed artikel. Elke consument met meer dan 3 hersencellen prikt er zo doorheen. Voedsel bos wat een fantasie.

toch lees je regelmatig dat er ergens weer een voedselbos word aangelegd :yes:
hier in het dorp ook een paar ha voedselbos,maar niet als verdienmodel maar gratis toegankelijk.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor opelmanta » do okt 22, 2020 08:20

Je moet dat verhaal niet met je boerenzoon bril lezen. Zo gek staat het er allemaal niet. Er staan ook een paar dingen tussen dat ze blijkbaar wel wijs met elkaar zijn.
Als die jongen geen melkveehouder is dan moet hij er niet aan beginnen. Er lopen er al genoeg rond die op hun veertigste "een boer van niks zijn, zijn vader was dat wel. De op en top boer." Die hadden nooit boer moeten worden. Voor hetzelfde waren ze in de confectie of als kruidenier wel geslaagd.
Wat inkomen betreft kan hij het ook nog wel eens beter doen met zijn bos en wat meer opvang dan met 50 koeien en wat opvang. Meer aardigheid heeft hij er zeker van.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor Henk » do okt 22, 2020 10:19

En zo is er nog een '2.0' versie van de landbouw: Herenboeren :idea: https://www.herenboeren.nl/
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Freddy » do okt 22, 2020 12:07

Henk schreef:
Gerben77 schreef:Bah wat respectloos tegenover zn vader ! kan me helemaal vinden in Roderick zn stellingname.

Bedoel ik. Dat hautain gedrag jegens zijn vader (n) Hij vind zn pa maar 'n dom keuterboertje die nergens verstand van heeft :roll:
Denk wanneer ik zo had gepraat indertijd dat ons pa mij ferm de wind van voren zou geven. En terecht!

Iets nieuws proberen, prima (y) maar een verdienmodel heeft ie niet :no: want voordat zijn voedselbos produceert moeten er heel wat jaartjes geld in :|

Moet wel erkennen dat alle seinen qua conventionele landbouw op rood staan momenteel. Je kan geen tv praatprogramma meer kijken, blad openslaan of surfen op het www, of het gaat weer over vleesvervangers. De verwerkende industrie stuurt steeds meer op vegetarisch/vegan aan. Ook de vleesverwerkers zelf.

https://nos.nl/artikel/2353275-opnieuw- ... rland.html

Ach Henk,
Laat ze lekker lullen over vleesvervangers. Hoe harder je schreeuwt hoe meer vlees er gegeten wordt blijkbaar. :D

95% van de mensen doet gewoon wat ze zelf graag willen eten en laten zich niet van alles aanpraten.
Freddy

Berichtdoor Arno » do okt 22, 2020 14:11

Een voedselbos :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Hoe krijg je het verzonnen :lol: :lol: :lol:

Maarruh ,niet zo gek ,melk maken kunnen we hier wel :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor G.U. » do okt 22, 2020 14:22

Dat landgoedgebeuren, leuk allemaal maar drijft natuurlijk wel puur alleen op subsidie
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor opelmanta » do okt 22, 2020 14:27

Drijft op belasting voordeel.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » vr okt 23, 2020 08:04

Henk schreef:
Hans van Bergen schreef:Heeft zich op school laten hersenspoelen door de linkse leugenmachine. Hier in de buurt komt een landgoed. :yes: Kzat naar Harrie Mens te kijken daar waren 4 landgoedkavels te koop a jawel anderhalf miljoen euri's :shock: :? In u leest het goed Eersel :shock: :?

Er zijn hier in Eersel al minstens 5 landgoederen. Binnen 2 km van ons zijn er 2 nieuwe in aanleg.
Heb afgelopen jaar ruim 4 ha gekocht achter tegen de huiskavel. Deze grenst direct aan het gehucht Boksheide. Hier in Eerselwillen ze juist de afgelegen gehuchten verlevendigen door er bouwcontingent toe te kennen. Zo komen er in een gehucht andere kant Eersel, waar 8 oude boerderijtjes staan, een contingent toegekend van 20 woningen. Dus ook wij gaan onderzoeken of hier voor ons ook kansen liggen.
Noem het maarLandbouw 2.0 :wink:

Hans van Bergen schreef: In St Agatha(langs Oeffelt) komen 5 kavels :yes: Da zijn kavels va 5 ha die publiek toegankelijk zijn en natuur moeten worden :yes:

Da's 1 van de voorwaarden van een landgoed; het moet deels publiekelijk toegankelijk zijn.

Nog nieuws uit Eersel?
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor jan.nl » vr okt 23, 2020 09:52

Henk schreef:En zo is er nog een '2.0' versie van de landbouw: Herenboeren :idea: https://www.herenboeren.nl/

Toch is het wel de trend in ons landje ,kleinschalig ,bio en lokaal.
Steeds meer burgers gaan de boer op om hun voedsel te kopen,dus ik geloof zeker in dit soort ideen die op meer plekken te vinden zijn.Deze burgers kiezen niet voor goedkoop maar voor kwaliteit.Dan maakt het niet uit of een krop sla 3 euro kost als het maar uit ,,hun,, tuin komt.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie