Landbouw 2.0

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Landbouw 2.0

Berichtdoor boer pieter » vr okt 23, 2020 10:17

roep ik al jaren groot groter grootst gaat het niet worden in nl ,en ook hier komen er steeds meer mensen die er tegen zijn ,bv een grote boer die op meerdere lokaties melkt wou een nieuwe stal met plaats voor 3000 mk en een biogas bouwen maar het hele dorp was er tegen en nu gaat het mooi niet door ,en heeft hij een paar lokaties weer gesloten ,zelfde met windmolen parken willen ook veel mensen niet meer
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » vr okt 23, 2020 12:22

jan.nl schreef:
Henk schreef:En zo is er nog een '2.0' versie van de landbouw: Herenboeren :idea: https://www.herenboeren.nl/

Toch is het wel de trend in ons landje ,kleinschalig ,bio en lokaal.
Steeds meer burgers gaan de boer op om hun voedsel te kopen,dus ik geloof zeker in dit soort ideen die op meer plekken te vinden zijn.Deze burgers kiezen niet voor goedkoop maar voor kwaliteit.Dan maakt het niet uit of een krop sla 3 euro kost als het maar uit ,,hun,, tuin komt.

Met tegenzin moet ik je gelijk geven Jan :| Nederland wordt de bakermaat voor landbouw 2.0.

Herenboeren wilden een tijdje terug komen praten en uitleggen hoe en wat. Maar dat heb ik afgewimpeld want hunnie willen alleen (een deel) pachten. En als boer moet jij 'hun' spul bijhouden :? Uiteraard wel tegen betaling maar ik ben geen knecht :no: nu niet en nooit niet(meer) :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » vr okt 23, 2020 12:25

opelmanta schreef:
Henk schreef:
Hans van Bergen schreef:Heeft zich op school laten hersenspoelen door de linkse leugenmachine. Hier in de buurt komt een landgoed. :yes: Kzat naar Harrie Mens te kijken daar waren 4 landgoedkavels te koop a jawel anderhalf miljoen euri's :shock: :? In u leest het goed Eersel :shock: :?

Er zijn hier in Eersel al minstens 5 landgoederen. Binnen 2 km van ons zijn er 2 nieuwe in aanleg.
Heb afgelopen jaar ruim 4 ha gekocht achter tegen de huiskavel. Deze grenst direct aan het gehucht Boksheide. Hier in Eerselwillen ze juist de afgelegen gehuchten verlevendigen door er bouwcontingent toe te kennen. Zo komen er in een gehucht andere kant Eersel, waar 8 oude boerderijtjes staan, een contingent toegekend van 20 woningen. Dus ook wij gaan onderzoeken of hier voor ons ook kansen liggen.
Noem het maarLandbouw 2.0 :wink:

Hans van Bergen schreef: In St Agatha(langs Oeffelt) komen 5 kavels :yes: Da zijn kavels va 5 ha die publiek toegankelijk zijn en natuur moeten worden :yes:

Da's 1 van de voorwaarden van een landgoed; het moet deels publiekelijk toegankelijk zijn.

Nog nieuws uit Eersel?

:yes: :yes: :yes: er is gisteren een drugslab opgerold op een paardenhouderij, hier een dikke km vandaan.
Spul op de Stokkelen staat al jaren te koop. Kijk maar es op funda.

Staan sowieso heul veul paardenbedrijven te koop :shock:

Henk

Berichtdoor john jakobs » za okt 24, 2020 03:47

operationeel paarden henk of om te bouwen omdat er met de vergunning anders niks kan er er eigenlijk niemand mag wonen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Henk » za okt 24, 2020 10:59

john jakobs schreef:operationeel paarden henk of om te bouwen omdat er met de vergunning anders niks kan er er eigenlijk niemand mag wonen

Heb me er niet in verdiept. Maar er staan gewoon veel paardenbedrijven te koop. Allemaal zo'n beetje vanaf 1.5 mio €

Henk

Berichtdoor Hindrik » za okt 24, 2020 20:53

Henk schreef:
john jakobs schreef:operationeel paarden henk of om te bouwen omdat er met de vergunning anders niks kan er er eigenlijk niemand mag wonen

Heb me er niet in verdiept. Maar er staan gewoon veel paardenbedrijven te koop. Allemaal zo'n beetje vanaf 1.5 mio €

Niks voor jou Henk :?:
Meen me te herinneren dat jij hier al eens een foto plaatste met een knol op het voerpad.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor john jakobs » zo okt 25, 2020 09:28

och als henk zijn toko kwijt kan als mega paarden toko zal dat ook wel goed zijn
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Wim R » zo okt 25, 2020 11:37

Henk schreef:

Als je daar in verder wilt ben je gewoon te laat. De goede stallen die het goed voor elkaar hebben zullen wel blijven en een goede boterham hebben. Voor de rest volgens mij geen beleg op je boterham , altijd achter je centen aan moeten en iedere dag een hoop volk op je erf en het gezeur en gezanik is voor jou. Voor die vraagprijs wat een mooie toko waard zou moeten zijn blijven ze nog wel even in de verkoop staan. Pa zei altijd iets van mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar als ze sterven is er niets te erven.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor boer pieter » zo okt 25, 2020 12:17

Zo ist ik heb een mooie paarden stal met 6 boxen ,maar ik al jaren 1 paard van onze dochter en verder niks meer , dat gezanik over hooi of stro is niet goed genoeg altijd achter jou geld aan ,terwijl ze in de duurste paard rij kleren lopen en dikke auto's rijden ,maar een stal mag niks kosten ,
boer pieter

Berichtdoor Poekske » zo okt 25, 2020 14:02

Een paard is op zen best in de frigo :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor Flyinghollander » zo okt 25, 2020 17:06

boer pieter schreef:roep ik al jaren groot groter grootst gaat het niet worden in nl ,en ook hier komen er steeds meer mensen die er tegen zijn ,bv een grote boer die op meerdere lokaties melkt wou een nieuwe stal met plaats voor 3000 mk en een biogas bouwen maar het hele dorp was er tegen en nu gaat het mooi niet door ,en heeft hij een paar lokaties weer gesloten ,zelfde met windmolen parken willen ook veel mensen niet meer

waarom vind jij dat mooi? Die beste man doet het op zijn manier, lijkt wel wat afgunst ...
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » zo okt 25, 2020 17:23

Af gunst haha tjonge dan ken je mij niet goed ik ben tegen dat supet grote , ik weet fat ie nog een bedrojfsleider zoekt ,wat voor jou ,
boer pieter

Berichtdoor Roderick » zo okt 25, 2020 21:14

Waarom ben jij daarom tegen Pieter?
Hoe heb jij last van zo'n iemand dan, dat je tegen bent??
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor auke » zo okt 25, 2020 22:43

je hoeft niet ergens last van te hebben om er tegen te zijn.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Kees99 » zo okt 25, 2020 23:58

auke schreef:je hoeft niet ergens last van te hebben om er tegen te zijn.

Een veehouder die 3000 koeien wil/heeft stroopt de hele buurt af voor grond of voer of mest af zet dus......
Kees99

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie