Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor W.A » di okt 27, 2020 19:06

Maar het hier online donderen is weer t andere uiterste wa Hans..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor hulsteins » di okt 27, 2020 19:46

john verhaar schreef:Sorry Hans,maare in de 24 jaar dat we aan spenen zitten te trekken hebben we alleen in 2009 een klein beetje $$ verloren :oops: was ook het eerste jaar dat we zelf al het jongvee op gingen fokken dus veel gebouwd
En een simple sigarendoos berekening zal niet mee vallen,maar we zijn hier in 96 naar toegegaan en hebben ons zelf voorgehouden dat mislukken geen optie was en daardoor leef je elke dag met de “pijn “ van dedication maar dat is altijd beter dan de pijn van regret :wink: dus kort weg elke dag weer puntjes op I en oppakken waar je medewerkers het ff laten zitten en alleen je eigen ogen vertrouwen en niet wat je medewerkers je vertellen ,want die weten precies wat jij wil horen :yes:

als je je human ressources management baseer op wantrouwen en minachting
en wrsl op zo weinig mogelijk betalen
snap ik waarom je daar wel eens stront aan de knikker mee heb
en dan ben je wrsl niet aan 't einde van je lijdensweg
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Poekske » di okt 27, 2020 20:46

hulsteins schreef:
john verhaar schreef:Sorry Hans,maare in de 24 jaar dat we aan spenen zitten te trekken hebben we alleen in 2009 een klein beetje $$ verloren :oops: was ook het eerste jaar dat we zelf al het jongvee op gingen fokken dus veel gebouwd
En een simple sigarendoos berekening zal niet mee vallen,maar we zijn hier in 96 naar toegegaan en hebben ons zelf voorgehouden dat mislukken geen optie was en daardoor leef je elke dag met de “pijn “ van dedication maar dat is altijd beter dan de pijn van regret :wink: dus kort weg elke dag weer puntjes op I en oppakken waar je medewerkers het ff laten zitten en alleen je eigen ogen vertrouwen en niet wat je medewerkers je vertellen ,want die weten precies wat jij wil horen :yes:

als je je human ressources management baseer op wantrouwen en minachting
en wrsl op zo weinig mogelijk betalen
snap ik waarom je daar wel eens stront aan de knikker mee heb
en dan ben je wrsl niet aan 't einde van je lijdensweg

Duidelijk veel ervaring met personeel ? Je kan betalen wat je wil het is zelden zoals je het zelf zou doen. En zeker na een periode rustig zijn moet je plots weer eens de puntjes op de i zetten en controleren. Zo betrapte ik vorige week ook weer iets waar ik hysterisch van werd. Terwijl het een dagelijkse taak was..
Poekske

Berichtdoor Kiwi » di okt 27, 2020 21:03

Vindt de laatste zin van John niet helemaal gelukkig. Mag hopen dat er wel een paar in het team zitten die je af en toe vertellen dat je er naast zit John, of in ieder geval je vertellen wat je niet wil horen. Je kan niet alls zelf weten en doen.
Kiwi

Berichtdoor Poekske » di okt 27, 2020 21:09

Kiwi schreef:Vindt de laatste zin van John niet helemaal gelukkig. Mag hopen dat er wel een paar in het team zitten die je af en toe vertellen dat je er naast zit John, of in ieder geval je vertellen wat je niet wil horen. Je kan niet alls zelf weten en doen.

Je moet altijd af en toe controleren en puntjes op de i zetten. Alles weer op scherp zetten. Beetje als een mes, mes moet veel gestaald worden( aanzetstaal die braampjes eraf doet, beetje personeel int oog houden) maar af en toe goed geslepen worden (alles goed duidelijk maken en streng zijn)
Poekske

Berichtdoor jan.nl » di okt 27, 2020 23:16

Onderlaatst hoorde ik wel een goeie..,een goed bedrijf is een bedrijf wat zonder de eigenaar goed blijft draaien...
Snap ook wel John z,n verhaal,oog vd meester/es :wink: moet altijd waakzaam zijn . :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor opelmanta » wo okt 28, 2020 07:56

Moet je geen goed eenmans bedrijf hebben maar bij een zekere schaal moet het wel zo zijn.
Annie M.G. Schmidt
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » wo okt 28, 2020 10:08

controle is natuurlijk nodig, maar je moet ook wel op je personeel kunnen vertrouwen ,we hebben het er wel eens vaker over gehad hier maar bv cameras in melkstal ed is natuurlijk niet goed ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » wo okt 28, 2020 12:07

boer pieter schreef:controle is natuurlijk nodig, maar je moet ook wel op je personeel kunnen vertrouwen ,we hebben het er wel eens vaker over gehad hier maar bv cameras in melkstal ed is natuurlijk niet goed ,

Ik ben heel blij met men camera's
Poekske

Berichtdoor Arno » wo okt 28, 2020 13:25

boer pieter schreef:controle is natuurlijk nodig, maar je moet ook wel op je personeel kunnen vertrouwen ,we hebben het er wel eens vaker over gehad hier maar bv cameras in melkstal ed is natuurlijk niet goed ,

Als je geen of weinig personeel hebt kun je hier natuurlijk niet over oordelen, wij hebben in total zon 40 cameras ,gedeeltelijk voor controle ,maar ook om te zien wat er is gebeurd als iets mis gaat of bv een ongeluk ,zie je overal in grotere bedrijven.
Een bedrijf zoals john of het onze is ontwikkeld met eigen ideeen ,je kunt dus niet van je personeel verwachten dat die dat precies begrijpen ,ten 1e is een bedrijf opgedeeld in verschillen aspecten ,dus de man/vrouw die verantwoordelijk is voor sleepslangeren of voeren of herdsman kan gewoonweg niet altijd begrijpen waarom je iets op een bepaalde manier doet ,heeft nix met vertrouwen te maken.
Wij hebben een (y) (y) (y) (y) groep mensen bij elkaar verzameld in de 21 jaar dat we hier zijn en ik heb nog steeds gewoon elke dag mn overall aan en ga aan het werk en heb mn vingers in elk aspect van het bedrijf ,is erg mooi werk als je met goede mensen werkt :yes:
En dat is wat een bedrijf jaar op jaar winstgevend maakt ,kun je niet vanuit je kantoor doen :no:
Economisch gezien hier zelfde als John ,2009 was enigste jaar dat we enigzins achteruit boerden ,verder elk jaar goed gedraaid ,individuele nrs zijn total oninterresant ,gaat erom wat er onder de streep over blijft ,wij hebben bv relatief hoge personeelskosten ,komt omdat we boven gemiddeld betalen en veel zelf doen incl bouwen ,onder de streep werkt het elk jaar maar als je alleen naar dat number kijkt zou je denken dat het te hoog was :idea:
Daarbovenop hebben we 4 verschillende bv's die allemaal voor elkaar werken ,dus nogmaals ,indidviduele numbers beteken nix :no:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor melker » wo okt 28, 2020 16:59

Boeren in NL is heel andere bisnis dan in USA, natuurdoelen halen is al bijna belangrijker dan hoge opbrengst, ook banken verlangen groene inspanningen van je. Voor de laagste rente moet je heel wat groen investeringen doen, zonnepanelen plaatsen is nog de makkelijkste, zat korting van 0,5 % op, PP melk leverde ook nog kortingkje op, levering was van korte duur maar korting bleef (y) Vergunning voor 1000 koeien hoef je niet meer aan te vragen, struikelt hele maatschappij over.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 28, 2020 17:16

De numbers kunnen mij ook geen reet schelen. Echter dat wordt heel anders als je gaat beweren dat ANDEREN der geen ene mallemoer van kunnen en JIJ een super mega topper bent :yes: dus Arno en John behoren tot die exclusieve club die immer maar geld blijven maken hoe slecht het ook gaat. DAN wil ik daar wel meer over horen. :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Arno » wo okt 28, 2020 17:31

Ik heb nooit beweerd dat anderen dat niet snappen :no: ik leg uit hoe wij het doen en daar is nix geheimzinnigs of mysterious aan ,zoals ik al zei ,ik ga elke dag gewoon aan het werk ,wij doen veel dingen waar mn collegas te lui voor zijn en/of geen zin in hebben ,daarbovenop hebben we altijd wat een eigen koers gevaren die nogal wat anders is als de zgnd raadgevers adviseren en daar maken we $$ mee ,ik ben heel soms wel s jaloers op collegas die maar zelden op de 'werkvloer' aanwezig zijn en die zich als echte 'manager' gedragen ,totdat we de cijfers zien ,dan is dat gevoel gelijk weer over :wink: :lol: :lol:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor CorjanD » wo okt 28, 2020 17:39

Tis dus eigenlijk heel simpel :yes: Als iedereen rechts gaat ga jij links :idea: :mrgreen:
CorjanD

Berichtdoor teun » wo okt 28, 2020 17:56

jullie beginnen echt wel sneeuwvlokjes te worden daar in nl. John zegt gewoon wat hij denkt en elke ondernemer weet dat je mensen moet controleren om het werk goed te doen. De andere kant is comunisme, je kunt het allemaal erg leuk inkleden hoe geweldig je hr department is maar zonder acountability zijn er geen goede resultaten en dat is wat john terecht bedoelt.
teun

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie