Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor Henk » wo okt 28, 2020 21:59

Poekske schreef:
john verhaar schreef: alleen je eigen ogen vertrouwen en niet wat je medewerkers je vertellen ,want die weten precies wat jij wil horen :yes:

Dat laatste klopt helemaal!

Is toch erg als jij zulke medewerkers hebt...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » wo okt 28, 2020 22:00

Henk schreef:
Poekske schreef:
john verhaar schreef: alleen je eigen ogen vertrouwen en niet wat je medewerkers je vertellen ,want die weten precies wat jij wil horen :yes:

Dat laatste klopt helemaal!

Is toch erg als jij zulke medewerkers hebt...

Als der 6 of 8 rondlopen zullen ze niet zoals je zelf zijn.
Poekske

Berichtdoor Henk » wo okt 28, 2020 22:02

Daar gaat het niet om. Jij beaamt dat je je medewerkers niet kunt vertrouwen. En da's erg!
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » wo okt 28, 2020 22:06

Henk schreef:Daar gaat het niet om. Jij beaamt dat je je medewerkers niet kunt vertrouwen. En da's erg!

Vertrouwen is goed maar controle is beter.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » wo okt 28, 2020 22:18

Henk schreef:Daar gaat het niet om. Jij beaamt dat je je medewerkers niet kunt vertrouwen. En da's erg!

Vertrouwen wel maar je moet er toch zelf bijlopen en controleren.
Poekske

Berichtdoor jvt » wo okt 28, 2020 22:26

Vertrouwen moet je verdienen, maar als baas scherp blijven. Daarom blijven het ook werknemers en maak ik ze geen vrienden, uitzondering 1 zzper die ik af en toe nodig heb. Jongens weten dat ze inwisselbaar zijn, heb al collega's van hun heen gezonden. Ze verdienen een stuk meer dan op veel andere plekken, ze krijgen veel verantwoordelijkheid en een baas die eigenlijk nooit boos word, dat weten ze en daarom willen ze zich ook blijven inzetten, maar idd zelf mee voorop gaan blijft het belangrijkste. Hier spuiten we bijvoorbeeld altijd zelf de varkenshokken schoon, nooit de werknemer. Liggen we zelf in de stront een mestschuif te repareren etc. Wil je alleen maar met schone blouse rondlopen, weet je eigenlijk bij voorbaat dat er ofwel binnendoor gewerkt gaat wordenl, ofwel extra uren schrijven etc. Maar ken met voorstellen dat bij een bedrijfsgrootte zoals bij John of Arno je semi verplicht bent om camera's te plaatsen, je kunt gewoonweg niet overal en altijd een oogje in het zeil houden.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » do okt 29, 2020 05:38

Poekske schreef:

Dan kun je het net zo goed zelf doen als je er bij loopt
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » do okt 29, 2020 06:22

jvt schreef:Vertrouwen moet je verdienen, maar als baas scherp blijven. Daarom blijven het ook werknemers en maak ik ze geen vrienden, uitzondering 1 zzper die ik af en toe nodig heb. Jongens weten dat ze inwisselbaar zijn, heb al collega's van hun heen gezonden. Ze verdienen een stuk meer dan op veel andere plekken, ze krijgen veel verantwoordelijkheid en een baas die eigenlijk nooit boos word, dat weten ze en daarom willen ze zich ook blijven inzetten, maar idd zelf mee voorop gaan blijft het belangrijkste. Hier spuiten we bijvoorbeeld altijd zelf de varkenshokken schoon, nooit de werknemer. Liggen we zelf in de stront een mestschuif te repareren etc. Wil je alleen maar met schone blouse rondlopen, weet je eigenlijk bij voorbaat dat er ofwel binnendoor gewerkt gaat wordenl, ofwel extra uren schrijven etc. Maar ken met voorstellen dat bij een bedrijfsgrootte zoals bij John of Arno je semi verplicht bent om camera's te plaatsen, je kunt gewoonweg niet overal en altijd een oogje in het zeil houden.

Ik hoorde van mijn oudste dochter die in magazijn werkt bij best seller waar een paar honderd mensen werken dat cameras verboden zijn bij een werk station van wege prive regels, dus ook in een melkstal bv ,daarom lopen daar weer opzichters rond
boer pieter

Berichtdoor Poekske » do okt 29, 2020 06:45

boer pieter schreef:
Poekske schreef:

Dan kun je het net zo goed zelf doen als je er bij loopt

Ja ik loop maar wat te kijken terwijl er hier 4 of 5 aan het werk zijn :roll: en doe lekker niks :cheers:. Mensen zonder personeel weten altijd beter dan iemand met personeel hoe ermee gewerkt en omgegaan moet worden... Wat denk je pieter? Dat ik naast men 90 tot 100 u per week nog eens werk van 120uur personeel per week erbij kan nemen?
Poekske

Berichtdoor boer pieter » do okt 29, 2020 09:55

ik denk dat jij mensen zonder vast personeel onderschat ,dat ik geen vast personeel heb wil nog niet zeggen dat ik geen mensen aan het werk heb ,en die mensen die ik hier aan het werk heb moet ik ook gewoon betalen ,maar ik ga echt niet lopen controleren wat ze doen in die tijd dat ze hier zijn ,vaak ben ik er niet eens bij ,het zal bij jullie in belgie en de grote jongens in usa wel heel normaal wezen maar ik wil zo niet en ga ook niet lopen controleren ,als het werk niet goed genoeg is gooien ze hun eigen glazen in dan worden ze de volgende keer niet weer uitgenodigt
boer pieter

Berichtdoor Richt » do okt 29, 2020 10:06

Poekske schreef:
boer pieter schreef:Dan kun je het net zo goed zelf doen als je er bij loopt

Ja ik loop maar wat te kijken terwijl er hier 4 of 5 aan het werk zijn :roll: en doe lekker niks :cheers:. Mensen zonder personeel weten altijd beter dan iemand met personeel hoe ermee gewerkt en omgegaan moet worden... Wat denk je pieter? Dat ik naast men 90 tot 100 u per week nog eens werk van 120uur personeel per week erbij kan nemen?

dat word lastig als je die uren er nog bij wilt doen, week heeft maar 168 uur en paar uur slaap zijn ook wel nodig :oops:

Maar die opmerking als je moet controleren kun je het net zo goed zelf doen hoor je wel vaker van boeren die altijd alleen gewerkt hebben :yes:
Is ook beter dat ze alleen werken denk ik dan
Richt

Berichtdoor teun » do okt 29, 2020 11:37

er zit wel een beetje meer achter hoor. Het is echt niet zo simpel dat je personeel verteld wat ze moeten doen en dat ze dat vervolgens zonder controle 100 % doen. Ik vind het makkelijker om met zaken doen mensen te vertrouwen dan met personeel dat hier werkt.

Meeste boeren hier vinden het normaal dat je met zaken doen erg goed moet opletten maar als ik jullie hier zo hoor dan moet je personeel blindelings laten gaan. Zo werkt het natuurlijk niet. Sommige mensen leggen het controleren erg zwart wit uit en zo moet je het misschien niet brengen maar het is nu eenmaal zo dat wanneer je mensen niet acountable houd dan zal je tereurgesteld worden. Vertrouwen zonder verificatie werkt niet. Rusland en china hebben dat een tijdje geprobeerd.

Wij hebben een paar jaar geleden cameras opgehangen voor een animal welfare compliance en kwamen erachter dat de kwaliteit van het werk in een keer een stuk beter werd. Dat is natuurlijk geen toeval. Wanneer iemand voor mij werkt betaal ik hem netjes voor zijn tijd en vind ik het niet meer dan normaal dat hij doet wat van hem verwacht wordt. Privacy geld voor je vrije tijd niet voor de tijd dat je betaald wordt. Heeft niet veel meer met vertrouwen te maken.

zouden jullie het wel acceptable vinden wanneer er cameras hangen in het verzorgingstehuis waar je moeder door vreemden verzorgd worden?? Waarschijnlijk wel op het moment dat je ziet dat moeders niet goed verzorgt wordt.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » do okt 29, 2020 12:13

privacy staat hier erg hoog in het vaandel de mensen pikken het gewoon niet dat er een camera op hun staat als ze werken ,waar mijn dochter eerst werkte had de boer een camera op gezet in de stal en melkstal ,na een tijdje kwamen die jongens er achter en hebben de vakbond er achter gezet maar de camera moest weg ,je mag cameras hebben voor de veiligheid en bewakking en niet om je mensen te controleren ,daar kun je alles van zeggen maar zo is het hier ,personeel een vakbonden hebben hier gewoon heel veel macht ,
boer pieter

Berichtdoor Richt » do okt 29, 2020 12:43

boer pieter schreef:privacy staat hier erg hoog in het vaandel de mensen pikken het gewoon niet dat er een camera op hun staat als ze werken ,waar mijn dochter eerst werkte had de boer een camera op gezet in de stal en melkstal ,na een tijdje kwamen die jongens er achter en hebben de vakbond er achter gezet maar de camera moest weg ,je mag cameras hebben voor de veiligheid en bewakking en niet om je mensen te controleren ,daar kun je alles van zeggen maar zo is het hier ,personeel een vakbonden hebben hier gewoon heel veel macht ,

DK moet je dus niet heen willen :no:
Richt

Berichtdoor Poekske » do okt 29, 2020 12:45

Camera's moeten opgenomen zijn in het arbeidsreglement dan mag het wel. Een losse helper is niet hetzelfde als vaste medewerkers pieter. En als je per maand 10k uitgeeft aan lonen en personeelskosten, dan wil je daar iets voor terug. En blind vertrouwen dat werkt niet lang
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie