zonne cellen op daken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: zonne cellen op daken

Berichtdoor Mellek » di nov 24, 2020 09:58

Vrees dat met een neventak er alleen maar meer busjes op het erf komen met 70 euro voorrijkosten en bijna zelfde uurtarief, als ik het to-do-lijstje hier zelf ga afmaken kan ik ook nog wel een paar jaar vooruit, want met 65 koeien en klussen is de dag ook zo om, en dan bedoel ik mechanisatie, installatie, bouw, ik ga dan liever dat soort dingen er 'bij' doen dan wat met campinggasten in een huifkar achter de trekker rondrijden, of met zorgcliënten en ingehuurde mensen aansturen, misschien vind ik dat over 30 jaar wel leuker maar nu eh nee laat maar.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » di nov 24, 2020 10:06

Mellek schreef:Vrees dat met een neventak er alleen maar meer busjes op het erf komen met 70 euro voorrijkosten en bijna zelfde uurtarief, als ik het to-do-lijstje hier zelf ga afmaken kan ik ook nog wel een paar jaar vooruit, want met 65 koeien en klussen is de dag ook zo om, en dan bedoel ik mechanisatie, installatie, bouw, ik ga dan liever dat soort dingen er 'bij' doen dan wat met campinggasten in een huifkar achter de trekker rondrijden, of met zorgcliënten en ingehuurde mensen aansturen, misschien vind ik dat over 30 jaar wel leuker maar nu eh nee laat maar.

moet iedereen ook lekker zelf weten :yes:

hier ook nog genoeg dingen te doen voor dat het zaai word, mocht alles een keer op orde zijn en er is geen wil/mogelijkheid uit te breiden dan is een andere tak een idee, dan blijven we ondernemen, elke dag het zelfde doen als alles "klaar" is zie ik ook niet zo zitten
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Mellek » di nov 24, 2020 10:23

Ja precies, eerst de boel maar eens op orde hebben, zie hier toch bij sommige boerencampings, dan dondert de asbeststal bijna in mekaar en een 2x3 melkput uit 1974 en de nieuwste trekker is van 1988 , maar op de camping is alles tiptop en staat een splinternieuw toiletgebouw, want dat is verplicht, :lol: Net als zonnepanelen, dan moet eerst alle TL's uit 1976 maar eens vervangen en dan nog komen ze er niet, want mijn daken staan allemaal op oost en west, volgens de verkoper maakte dat niet uit blabla, maar een klein kind ziet dat er dan minder zon op komt, sowieso in Den-Helder hebben ze ook meer zonuren als in Winterswijk, en in Barcelona nog 2x zoveel.
Mellek

Berichtdoor Richt » di nov 24, 2020 11:15

Naja aan de andere kant, als het geld op de camping verdient word, moet je dat ook niet allemaal in de stal gaan steken
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » di nov 24, 2020 11:20

jan.nl schreef:
boer pieter schreef:De meeste boeren die ik ken met een neven tak zijn er niet rijk mee geworden, geeft een hoop werk vaak ,reuring moet je ook van houden ,ben er nog steeds van overtuigt day veel boeren als ze wat beter op hun koeien passen er nog veel te halen is ,

Klopt,tis hier maar een rommeltje,daarom we klooien maar wat aan :lol:

Bij jou valt het zat mee met het rommeltje Jan :yes: (y) Niemand hoeft jou nog iets wijs te maken :wink:
Elk mens is anders. Sommigen zien een neventak ook als een verrijking van hun leven.
Keertje iets anders dan koeienkonten :wink:
Je moet er de mens voor zijn :yes: en er zin in hebben :yes:

Mij past zoiets dus niet. Heb eind jaren 90 een tijdje gewerkt in het OG wereldje. Interessant, ook voor de €€€ maar na anderhalf jaar kreeg ik een hekel aan dat wereldje. Super leerzaam dat wel (y) maar laat mij maar op de boerderie :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » wo nov 25, 2020 13:21

Richt schreef:Naja aan de andere kant, als het geld op de camping verdient word, moet je dat ook niet allemaal in de stal gaan steken

Nee klopt, ik heb geen idee wat daar verdient word, alleen die 1,5 uur in de melkput komt toch wel 2x daags weer, een collega heeft op gegeven moment de koeien gewoon afgestoten en met camping verder gegaan, is nu zo'n 5 hectare park en camping, prachtig geworden allemaal, is met grondverkoop natuurlijk makkelijk veel geld, maar als je weet wat ze er vroeger voor gehele land, was eigenlijk net ontgonnen, er stond nog niks, betaald heeft, heeft ie best geboert :yes:
Mellek

Berichtdoor jan.nl » wo nov 25, 2020 13:37

Richt schreef:Naja aan de andere kant, als het geld op de camping verdient word, moet je dat ook niet allemaal in de stal gaan steken

Zou dom zijn :yes: maar bij een melkprijs 23 centen wel ff nodig :| en wij kunnen wel elk jaar de inflatie doorberekenen.
Met onze melk gaat dat niet,en zal voorlopig niet gebeuren. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Mellek » wo nov 25, 2020 19:33

Was gister bij mijn kameraad, heeft jaar terug een boerderij met oude ligboxenstal gekocht, putten dichtgestort, ding stond nu helemaal vol met caravans :shock: En dat in zuidoost Friesland, zijn vader was eerder loonwerker maar diens hal staat nu ook helemaal vol met die dingen en wat hobby-auto's van anderen enz..
Mellek

Berichtdoor Poekske » wo nov 25, 2020 20:00

En mag da kwa vergunning? Stockage ruimte in een landbouwlokatie?
Poekske

Vorige

Keer terug naar Koe en economie