nestor973 schreef:Ontevreden ?
Moet je eens aan Milcobel leveren. Wij krijgen al sinds Maart 27€ basis, all incl nog niet eens 30€...
Dan is de lol er gauw vanaf

Moderator: Moderators
nestor973 schreef:Ontevreden ?
Moet je eens aan Milcobel leveren. Wij krijgen al sinds Maart 27€ basis, all incl nog niet eens 30€...
jan.nl schreef:nestor973 schreef:Ontevreden ?
Dan is de lol er gauw vanaf
boer pieter schreef:sprak vandaag een consulent die zei dat we als we willen over leven in de toekomst voor 2 kronen moeten kunnen melkendat is 26 27 eurocent ,dan denk ik dat er nog heeeeel veel afvallen ,maar zo ver is het nog niet hier ,er vallen nu al veel af wat voor niemand goed is ,ik persoonlijk zie de toekomst nog wel positief maar zullen het wel zien eerst maar rustig door doen
boer pieter schreef:sprak vandaag een consulent die zei dat we als we willen over leven in de toekomst voor 2 kronen moeten kunnen melkendat is 26 27 eurocent ,dan denk ik dat er nog heeeeel veel afvallen ,maar zo ver is het nog niet hier ,er vallen nu al veel af wat voor niemand goed is ,ik persoonlijk zie de toekomst nog wel positief maar zullen het wel zien eerst maar rustig door doen
jvt schreef:allemaal mooi en aardig, maar voor lange termijn onder 30 ct melken is gewoon niet gezond voor bedrijf. Moet je als sector ook nit willen. Probleem is gewoon dat in pakweg 2025 de kosten voor het gemak weer met minstens 15% gestegen zijn, gaan we uit van de 28 ct van die deense mapman, moet je toch in 2025 32 ct hebben als je het nu voor die 28 kunt, of je wilt of niet. Maar gaan er idd een hele boel stoppen, maar als ik zeker zou geloven in die prietpraat en zeker wist dat we komende 10 jaar gemiddeld niet voor meer dan 30 ct gaan melken, zouden we nu toch andere keuze maken qua bedrijf. Hier zetten we in elk geval niet in op verdere groei in melkvee, optimalisatie komt eerst nu we eindelijk vruchtbaarheidsprobleem onder de knie hebben, daarna eerder ofwel versneld aflossen, ofwel investeren in de varkenstak, ofwel in toerisme, vakantiehuizen of iets dergelijks.
boer pieter schreef:heb je niet meer plek voor koeien 2 botjes moeten toch ook makkelijk 140 koeien aan kunnen
jan.nl schreef:boer pieter schreef:heb je niet meer plek voor koeien 2 botjes moeten toch ook makkelijk 140 koeien aan kunnen
MH zit z,n beetje op het mooiste plek van ZH,kan goud verdienen in de recreatie,mensen willen vooral nu met de corona allemaal de stad uit,het liefst alleen in het bos of op platteland.
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: opelmanta en 7 gasten