automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor G.U. » za nov 28, 2020 20:10

Heb sinds een week een frisse blokkenwagen. De bodem van de amigo vouwde dubbel, einde verhaal. Heb nu een strautmann met dubbele wals. Die slaat de kuil een stuk beter uit elkaar. Kuil uithalen duurt een kwartiertje en voeren een vijf minuten
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor W.A » za nov 28, 2020 20:26

Jaaaa, maar jij kunt niet tegen je vrienden zeggen da je een hippe robot hebt.. ;-)

Ik ook niet trouwens. Al komt me'n beregenings pivot wel in de buurt. Met phone te besturen straks als hij klaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor G.U. » za nov 28, 2020 21:31

W.A schreef:Jaaaa, maar jij kunt niet tegen je vrienden zeggen da je een hippe robot hebt.. ;-)

Nee indd :lol: kameraad van me heeft een zelfrijder gekocht(in de lease...) dan is zo’n blokkenwagen maar een armoedig ding maar hij is blut :P
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » za nov 28, 2020 21:49

G.U. schreef:
W.A schreef:Jaaaa, maar jij kunt niet tegen je vrienden zeggen da je een hippe robot hebt.. ;-)

Nee indd :lol: kameraad van me heeft een zelfrijder gekocht(in de lease...) dan is zo’n blokkenwagen maar een armoedig ding maar hij is blut :P

Zijn verschillende soorten lease hé, soms ist gewon vijf jaar huren en 1% betalen na 5 jaar en tis van u. Modern krediet dus
Poekske

Berichtdoor Kasé5 » zo nov 29, 2020 18:11

G.U. schreef:

Ja ook zoiets 2020. Voor 100 tot 200 koeien een zelfrijer aanschaffen in de lease. Vaak 7 tot 8 jarige lease :? :yes:
Hoe reken je je speeltjes recht tegen je vrouw :mrgreen:
Dealer kwam deze week bij me; had iets heel moois voor ons. Hij had half jr geleden pracht zelfrijder verkocht en boer was nu gestopt :shock: . 200 uur op de klok, kon ik nu voor 30k minder overnemen.
Heb er vriendelijk voor bedankt, stel dat ik met half jaar er ook klaar mee ben is ie vast weer 30k minder waard :yes:
Had ook nog een heel jonge getrokken wagen, ook gestopt, ook interessante prijs.
We kunnen wel hard treuren maar al die stoppers geeft ook wel weer leuke kantjes :wink: . Heb al 25 jr geen splinternieuwe trekker meer gekocht maar ook ander ijzer al jaren niet meer nieuw. Meer de inkoopwijze vd Melkers (y) :idea:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Richt » zo nov 29, 2020 19:27

Kasé5 schreef:
G.U. schreef:

Ja ook zoiets 2020. Voor 100 tot 200 koeien een zelfrijer aanschaffen in de lease. Vaak 7 tot 8 jarige lease :? :yes:
Hoe reken je je speeltjes recht tegen je vrouw :mrgreen:
Dealer kwam deze week bij me; had iets heel moois voor ons. Hij had half jr geleden pracht zelfrijder verkocht en boer was nu gestopt :shock: . 200 uur op de klok, kon ik nu voor 30k minder overnemen.
Heb er vriendelijk voor bedankt, stel dat ik met half jaar er ook klaar mee ben is ie vast weer 30k minder waard :yes:
Had ook nog een heel jonge getrokken wagen, ook gestopt, ook interessante prijs.
We kunnen wel hard treuren maar al die stoppers geeft ook wel weer leuke kantjes :wink: . Heb al 25 jr geen splinternieuwe trekker meer gekocht maar ook ander ijzer al jaren niet meer nieuw. Meer de inkoopwijze vd Melkers (y) :idea:

met beetje geluk komt ie over 6 maand weer langs voor 30k minder (y)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » wo dec 02, 2020 10:55

boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » wo dec 02, 2020 13:06

Richt schreef:met beetje geluk komt ie over 6 maand weer langs voor 30k minder (y)

Haha, ja :idea:
Dan wacht ik nog 2 jaartjes, dan brengt ie 'm zó, zonder nota :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie