Inzet hoornloze stieren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Inzet hoornloze stieren

Berichtdoor kobonde » zo jan 10, 2021 18:37

Whebben verschillende kalveren gehad van hoornloze stieren die toen ze ongeveer een jaar oud waren alsnog hoorns
kregen die recht opzij staken en we ze moesten zagen. Dus we zijn mar weer gestopt met hoorloze stieren.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Richt » zo jan 10, 2021 19:26

kobonde schreef:Whebben verschillende kalveren gehad van hoornloze stieren die toen ze ongeveer een jaar oud waren alsnog hoorns
kregen die recht opzij staken en we ze moesten zagen. Dus we zijn mar weer gestopt met hoorloze stieren.

:shock:
daar hebben wij nog nooit last van gehad, had het ook nog nooit gehoord moet ik zeggen.

wij gebruiken wel wat hoornloos maar niet principieel, maar wel met achterliggende gedachte dat het wel eens belangrijk kan worden in de toekomst. Maar 100% kan nog niet naar mijn idee, te weinig aanbod aan goede hoornloze stieren
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » ma jan 11, 2021 14:15

kobonde schreef:Whebben verschillende kalveren gehad van hoornloze stieren die toen ze ongeveer een jaar oud waren alsnog hoorns

Klinkt mij als een kalf waarbij nie goed de hoornpit verwijderd is...
De afgelopen jaren gebruikten wij grotendeels hoornloos. Alle nakomelingen waren dat :yes:
Gebeurde dat bij dezelfde stierafstamming ko :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma jan 11, 2021 17:23

Vielleicht het verschil tussen Pp en PP..?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor king » ma jan 11, 2021 19:21

of Ps :!: :!: :!:
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Søndergård » do jan 14, 2021 22:13

mag ik vragen welke stieren je gebruikt hebt destijds?
Søndergård

Berichtdoor Søndergård » do jan 14, 2021 22:14

Richt schreef:

:shock:
daar hebben wij nog nooit last van gehad, had het ook nog nooit gehoord moet ik zeggen.

wij gebruiken wel wat hoornloos maar niet principieel, maar wel met achterliggende gedachte dat het wel eens belangrijk kan worden in de toekomst. Maar 100% kan nog niet naar mijn idee, te weinig aanbod aan goede hoornloze stieren

dat zeker, & daar komt nog bij dat het allemaal uit de zelfde afstamming afkomstig is.
Søndergård

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij