Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor john verhaar » do jan 14, 2021 01:06

Hook wood heeft het goed begrepen :yes:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Schoonvelde » do jan 14, 2021 07:22

john verhaar schreef:Hook wood heeft het goed begrepen :yes:

Dat is een robot oplossing voor uitzonderingen dus, niet voor iedereen is weggelegd om een oude a3 te kopen (zoveel zijn er niet)en veel te sleutelen.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Schoonvelde » do jan 14, 2021 07:25

christo schreef:Mensen met een A4 en problemen met de melkzak hebben misschien iets aan de volgende ervaring. Bij mij waren de lasnaden van het huis wat om de zak zit niet glad afgewerkt. Daardoor werd de zak beschadigd. Netjes gladgemaakt door lely en nadien was het afgelopen met het scheuren van de melkzak. Nu wordt die met het reguliere onderhoud vervangen.

Das een goede tip, dat vind ik nu juist ook zo jammer bij lely. In 7 jaar ergens tussen de 150 en 200 euro aan onderhoud, service, onderdelen en reinigings middelen betaald. Maar het lijkt erop dat jezelf het wiel moet uitvinden :? . Binnenkort een gesprek met Lely, kijken of we het robot project nog vlot kunnen trekken.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor opelmanta » do jan 14, 2021 07:33

Probleem met de Taurus rebuilt gereviseerde machines is toch dat Lely ze op een gegeven moment niet meer onderhoud?
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » do jan 14, 2021 07:36

Die maximaal twee van Kasé voor een familie bedrijf kun je wel vergeten. Ik kan er twee met de neus aanwijzen die draaien met drie. En sinds kort beide met een Lely Vector apperaat. Doen beide nog vrij veel of alle mest en hooibouw zelf. Zonder 40 uur vreemde arbeid.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor M H » do jan 14, 2021 09:18

opelmanta schreef:Die maximaal twee van Kasé voor een familie bedrijf kun je wel vergeten. Ik kan er twee met de neus aanwijzen die draaien met drie. En sinds kort beide met een Lely Vector apperaat. Doen beide nog vrij veel of alle mest en hooibouw zelf. Zonder 40 uur vreemde arbeid.

Dan vermoed ik dat die familiebedrijven veel helpende handjes hebben van zonen opa's ed. Hier niks van dat. Dan is 2 robots wel mooi. Om nog beetje leven ernaast te hebben
M H

Berichtdoor opelmanta » do jan 14, 2021 09:37

De ene beslist niet, de ander een beetje.
opelmanta

Berichtdoor jan.nl » do jan 14, 2021 10:50

M H schreef:
opelmanta schreef:Die maximaal twee van Kasé voor een familie bedrijf kun je wel vergeten. Ik kan er twee met de neus aanwijzen die draaien met drie. En sinds kort beide met een Lely Vector apperaat. Doen beide nog vrij veel of alle mest en hooibouw zelf. Zonder 40 uur vreemde arbeid.

Dan vermoed ik dat die familiebedrijven veel helpende handjes hebben van zonen opa's ed. Hier niks van dat. Dan is 2 robots wel mooi. Om nog beetje leven ernaast te hebben

Hier ook 3 botjes op 200 mk ,vaste man erbij voor 1dag in de week en m,n wel verdiende vakantie,s ,de rest is loonwerker ...
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor john verhaar » do jan 14, 2021 11:51

Schoonvelde schreef:

Dat is een robot oplossing voor uitzonderingen dus, niet voor iedereen is weggelegd om een oude a3 te kopen (zoveel zijn er niet)en veel te sleutelen.

Nee niet voor iedereen weggelegd, maar vergeet niet dat Marco nog steeds alles alleen doet,ja zelfs zijn hond Flash is pas dood gegaan :cry: en hij melk er nu rond de 700 dus zoveel tijd voor extra sleutelen heeft hij nu ook weer niet :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Kasé5 » do jan 14, 2021 11:56

Ik zeg niet maximaal Opel Manta:!: :!: :no: :no: , maar dat robots in Nederland het best past bij gezinsbedrijven met een omvang van 2 robots en dan kijk ik naar het totale plaatje vh bedrijf.
Maar natuurlijk uitzonderingen daar gelaten!!!!!
Henk S. stelt hier een kostenfactor bij zijn omvang, eerlijk (y) . Bij Jan draait het top met minimale vreemde hulp. (Ik meende dat er een opvolger in t vizier was maar heb ik dus helemaal fout)
Ik heb in meerdere studiegroepen gezeten met robots. Ken in mijn kleine kringetje 4 bedrijven met 3 robots en 3 vd 4 klagen jaar rond, jaar in jaar uit over de melkprijs :? . De vierde stond ook in het rode krantje waar Henk S. het hier eerder over had. Lely kent uiteraard zijn klanten het best :wink:
Farms met één robot doen er eigenlijk allemaal wat bij plus dat ze er vaak een 70 koeien mee melken :!: Dus druk + druk.
En dat zeggen ze ook; "het loopt maar in zijn totaliteit besparen we geen tijd, het werk is alleen veel anders geworden."
En als je het voor de afwisseling niet erg vind om een paar dagen bij een aannemer, rietsnijder te werken of met een bus collega's bij langs te gaan met één of ander vermeerderingsspul :wink: dan is robotmelken geen verkeerde keus :no: .
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Flyinghollander » do jan 14, 2021 13:02

john verhaar schreef:
Schoonvelde schreef:

Nee niet voor iedereen weggelegd, maar vergeet niet dat Marco nog steeds alles alleen doet,ja zelfs zijn hond Flash is pas dood gegaan :cry: en hij melk er nu rond de 700 dus zoveel tijd voor extra sleutelen heeft hij nu ook weer niet :wink:

mis zijn foto's wel wat op FB, maar snap het wel dat ie eraf is. Jammer was een lieve hond, was die al weer zo oud?
Flyinghollander

Berichtdoor Gerben77 » do jan 14, 2021 13:18

ja jammer dat marco niet meer op facebook zit was erg mooi (y) om zijn expansie en enthousiasme te volgen (y)
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » do jan 14, 2021 15:18

john verhaar schreef:
Schoonvelde schreef:

Dat geloof je zelf ook zeker dan zijn wij met allen grote stumpers
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wit » do jan 14, 2021 15:26

Dat geloof je zelf ook zeker dan zijn wij met allen grote stumpers

:lol: :lol: dat zijn we ook Pieter :wink:
maar als je ver terugleest hier begrijp je wat beter waarom Marco 700 koeien "alleen" kan doen.
wit

Berichtdoor boer pieter » do jan 14, 2021 15:42

Het zelfde aĺs bij ons ik doe ook alles alleen ,met wat help van de vrouw dochters stagelopers loonwerker :lol: :lol: :lol:
Maar ik doe het hem niet na die drang om groot te worden heb ik niet ,snap er ook niks van :no: er zijn bij mij ook heel veel andere dingen die ik leuk vind
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken