Stierenpraat (deel 10)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 10)

Berichtdoor Koe » ma dec 07, 2020 20:51

Bevallen de Angelo's wat hans? ik heb er 3 aan de melk bevallen mij wel :yes:
Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

Berichtdoor Hans van Bergen » di dec 08, 2020 11:43

Ja uitstekend
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor sivert » zo dec 20, 2020 23:22

Wij melken 2 Angelo's, het exterieur is maar heel gewoon. De ene geeft netjes, de andere maar heel matig.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Søndergård » za jan 09, 2021 20:28

boerenkoe schreef:
boer pieter schreef:Moeten bijde over een maandje droog meende dat ik nog een had maar dat was niet zo wel nog 3 drachtige pinken .makkelijke beesjes geven ook wel goed wel ietje langzaam verder ok

Rondom functioneel zo te zien. Je gaat er geen keuring mee winnen maar daar zijn weer andere stieren voor te vinden. De opmerking "makkelijke beesjes" das waar het bij de meesten om gaat.
In nederland zijn er nu zo'n 250 aan de melk en scoort hij licht ondergemiddeld voor melksnelheid. Kan het zijn dat ze in DK op een andere wijze de melksnelheid berekenen in een fokwaarde?

Hier drie Bernell-dochters aan de melk gehad, is er nog 1 van over. Geen geweldig stier, melk is er wel & daar is ook alles mee gezegd.

Viking heeft betere stieren in het assortiment als je het mij vraagt. Hier goede ervaringen met D Mason, D Sol & VH Bosman. Ook VH Kilmer valt nog niet tegen. Dat was het ook wel zo'n beetje, fokkerij-technisch gezien loop ik niet warm van VikingGenetics.

Deense fokwaardes kan je je raar op verkijken.
Søndergård

Berichtdoor boer pieter » zo jan 10, 2021 08:12

Waarom niet Denen melken goed
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Søndergård » do jan 14, 2021 22:06

boer pieter schreef:Waarom niet Denen melken goed

Ze geven veel melk, maar daar is het meeste ook wel mee gezegd, voor goede gehaltes moet je soms verzoeken. :( :( :( :( :( :( :( :(
Søndergård

Berichtdoor jan 1 » za jan 16, 2021 07:56

Wie melkt er koeien van Potter (CRV) ? Hoe bevallen die en wat vinden jullie van de melksnelheid ? Op papier is deze met 93 niet erg hoog .
jan 1

Berichtdoor boer pieter » za jan 16, 2021 09:34

Søndergård schreef:
boer pieter schreef:Waarom niet Denen melken goed

Ze geven veel melk, maar daar is het meeste ook wel mee gezegd, voor goede gehaltes moet je soms verzoeken. :( :( :( :( :( :( :( :(

Hebben wij geen last van laatste tank weer boven de 480 vet en 375 eiwit
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Søndergård » zo jan 17, 2021 19:49

jan 1 schreef:Wie melkt er koeien van Potter (CRV) ? Hoe bevallen die en wat vinden jullie van de melksnelheid ? Op papier is deze met 93 niet erg hoog .

Potter, ik zie CRV er wel veel reklame voor maken. Ik wacht nog even de boot af....
Søndergård

Vorige

Keer terug naar Koe en fokkerij