Kasé5 schreef:Ik zeg niet maximaal Opel Manta:!:![]()
![]()
, maar dat robots in Nederland het best past bij gezinsbedrijven met een omvang van 2 robots en dan kijk ik naar het totale plaatje vh bedrijf.
Maar natuurlijk uitzonderingen daar gelaten!!!!!
Henk S. stelt hier een kostenfactor bij zijn omvang, eerlijk. Bij Jan draait het top met minimale vreemde hulp. (Ik meende dat er een opvolger in t vizier was maar heb ik dus helemaal fout)
Ik heb in meerdere studiegroepen gezeten met robots. Ken in mijn kleine kringetje 4 bedrijven met 3 robots en 3 vd 4 klagen jaar rond, jaar in jaar uit over de melkprijs. De vierde stond ook in het rode krantje waar Henk S. het hier eerder over had. Lely kent uiteraard zijn klanten het best
![]()
Farms met één robot doen er eigenlijk allemaal wat bij plus dat ze er vaak een 70 koeien mee melkenDus druk + druk.
En dat zeggen ze ook; "het loopt maar in zijn totaliteit besparen we geen tijd, het werk is alleen veel anders geworden."
En als je het voor de afwisseling niet erg vind om een paar dagen bij een aannemer, rietsnijder te werken of met een bus collega's bij langs te gaan met één of ander vermeerderingsspuldan is robotmelken geen verkeerde keus
.
Jij en ik moeten daar ook niet meer aan beginnen. Als je nog geen 45 bent en je wilt wat vooruit dan moet dat toch kunnen met 3 robots.
En jij komt te veel mensen tegen die klagen.