Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor boer pieter » di jan 19, 2021 05:43

De bankiers zijn wel voorzichtig en zetten niet zo maar bedrijven leeg zoals een paar jaar geleden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Jaap » di jan 19, 2021 22:57

Ik meende dat ik op Feestboek een enquete voorbij zag komen, georganiseerd door ontevreden Arla-leden, voor Arlaleden? Klonk ook nog niet allemaal positief en ging veel onvrede van uit?
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor MarcB » di jan 19, 2021 23:54

Jaap schreef:Ik meende dat ik op Feestboek een enquete voorbij zag komen, georganiseerd door ontevreden Arla-leden, voor Arlaleden? Klonk ook nog niet allemaal positief en ging veel onvrede van uit?

Het rooskleurige Denemarken 8)
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » wo jan 20, 2021 15:30

ja de melkprijs is inderdaad niet best maar we moeten het er mee doen ,zal ook wel weer eens beter worden slechter kan ook bijna niet ,verder voor mij persoonlijk valt het ook wel mee net als wijnbergen schreef de laatste 4 jaar waren niet zo slecht :no:
boer pieter

Berichtdoor MarcB » wo jan 20, 2021 16:29

boer pieter schreef:ja de melkprijs is inderdaad niet best maar we moeten het er mee doen ,zal ook wel weer eens beter worden slechter kan ook bijna niet ,verder voor mij persoonlijk valt het ook wel mee net als wijnbergen schreef de laatste 4 jaar waren niet zo slecht :no:

:lol: :lol: :lol:
Je omschrijft het goed Pieter “Niet zo slecht”
MarcB

Berichtdoor boer pieter » wo jan 20, 2021 17:03

Tja het is net hoe je het bekijkt

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » do feb 04, 2021 09:52

Jaap schreef:Ik meende dat ik op Feestboek een enquete voorbij zag komen, georganiseerd door ontevreden Arla-leden, voor Arlaleden? Klonk ook nog niet allemaal positief en ging veel onvrede van uit?

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
boer pieter

Berichtdoor Søndergård » do feb 04, 2021 20:50

boer pieter schreef:Dat zie je hier wel vaker een groot bedrijf kopen is zo klaar maar het aan de gang houden is niet zo maar klaar
En dan ook nog een andere taal en cultuur

de werkmentaliteit voorop. Taal valt mee, iedereen spreekt wel Engels of Duits.
Søndergård

Berichtdoor boer pieter » vr feb 05, 2021 09:28

Binnenkort is het gebeurt met buitenlandse medewerkers, is ook veel beter volgens mij :yes: en jij woont toch in dk dan moet je je aanpassen en gewoon deens praten ook met je medewerkers :yes:
boer pieter

Berichtdoor MarcB » vr feb 05, 2021 10:39

boer pieter schreef:Binnenkort is het gebeurt met buitenlandse medewerkers, is ook veel beter volgens mij :yes: en jij woont toch in dk dan moet je je aanpassen en gewoon deens praten ook met je medewerkers :yes:

Dat word een probleem voor vele bedrijven. Nu zijn er in 1 keer 800 aanvragen de prullenmand in gegaan.
Als je tegen hun zegt dat ze nog steeds buitenlanders kunnen krijgen voor fodermester of driftsleder kunnen krijgen, dan hoor je steevast dat die veels te duur zijn. Skoledreng of Deense praktikanten zijn ook niet dik gezaaid.
En aanpassen aan het land waar je woont vooral in taal is iets wat niet meer dan normaal is.
MarcB

Berichtdoor Flyinghollander » vr feb 05, 2021 18:08

boer pieter schreef:Binnenkort is het gebeurt met buitenlandse medewerkers, is ook veel beter volgens mij :yes: en jij woont toch in dk dan moet je je aanpassen en gewoon deens praten ook met je medewerkers :yes:

Grote onzin, het is gewoon de uitbuiting die ze willen stoppen, die Oekraïense studenten waar gewoon verkapte goedkopere medewerkers
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » vr feb 05, 2021 20:06

Flyinghollander schreef:

Grote onzin, het is gewoon de uitbuiting die ze willen stoppen, die Oekraïense studenten waar gewoon verkapte goedkopere medewerkers

Dat is toch goed ,zo krijgen deense predikanten ook weer een eerlijke kans ipv steeds te horen dat ze geen plek hebben omdat ze al (goedkope) buitenlandse medewerkers hebben
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » vr feb 05, 2021 21:53

die deense studenten willen soms ook wel een te groot salaris voor praktikant. Zat toen ik er nog zat soms 4 keer tussen ok met belasting netto minder.
Flyinghollander

Berichtdoor opelmanta » vr feb 05, 2021 23:25

boer pieter schreef:
Flyinghollander schreef:

Dat is toch goed ,zo krijgen deense predikanten ook weer een eerlijke kans ipv steeds te horen dat ze geen plek hebben omdat ze al (goedkope) buitenlandse medewerkers hebben

Kerkevolk?
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 06, 2021 00:22

pieter bedoelt praktikanten, in het Deens is het meer zo :wink:
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie