Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor boer pieter » wo jan 20, 2021 15:11

https://www.youtube.com/watch?v=Fbh59SYdPMY&t=3s of zoiets is een stuk goedkoper als een melkrobot :lol: en ook hier eigenlijk nooit last onder het melken en melk bijna altijd zelf ,en ook ik ben niet een krachtpadser wel iets meer dan die 65 kg van wit :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerben77 » wo jan 20, 2021 16:13

en ook hier eigenlijk nooit last onder het melken en melk bijna altijd zelf

Een argument waar je niks mee kunt, sommige lichamen zijn nu eenmaal sterker als t andere.....
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Kasé5 » wo jan 20, 2021 16:15

Goed dat ook deze ontwikkeling doorgaat want niet iedere boer of bedrijf is geschikt voor robots. Die Castelijn melkstal lijkt me ook niet zo gek.
Begin er dan wel op tijd mee zoals deze jonge boer op dit filmpje (y) maar heeft dan ook bij zijn ouders gezien hoe het niet moet.
@Jappie, exact jou klachten ben ik ook mee begonnen. Spuit hielp eerste x half jaartje, 2e keer 3 maand en daarna nooit meer. Veel fysio etc :cry: . Uiteindelijk, te laat omdat ikzelf er niet aan wou, robots.
Trek een €10.000 uit voor paar melkers en kijk of je met 3x daags (Slechts 1x zelf!!) de 40 liter kunt halen > lukt dat dan kun je met één 8 ton leveren.
Koop geen 2ehands :no: :no: . Een reparatie nota kost meer dan de €2.000 rente voor een tonnetje meer lenen :!: :!: :!:
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » wo jan 20, 2021 17:21

Joep geen gebruikte robot kopen gewoon een lease en gaan met de banaan kijk anders even bij de dames van snip die heeft ook net een
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » wo jan 20, 2021 17:47

Robots nemen niet alle zwaar werk uit handen. Wim r heeft ook robots gezet indertijd maar kon het lichamelijk toch niet meer dacht ik? Met wat helpers kan je ook andere taken maten doen. Robots kunnen enkel melken en mensen stress geven
Poekske

Berichtdoor Roderick » wo jan 20, 2021 17:53

Ben blij dat er iig eindelijk eerlijk gepraat wordt over botjes. (y) :yes:
Zijn leuke dingen, en hebben best zijn voordelen, maar blijven stinkend duur tegenover melkstallen in afschrijving en onderhoud en zijn met tijden rete irritante machines als er weer eens wat kuren zijn.

Buiten dat is Lely de marketing koning, maar hebben al een heel tijdje niet meer de beste melkrobot in de markt. :no: :no:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Schoonvelde » wo jan 20, 2021 18:05

Roderick schreef:Ben blij dat er iig eindelijk eerlijk gepraat wordt over botjes. (y) :yes:
Zijn leuke dingen, en hebben best zijn voordelen, maar blijven stinkend duur tegenover melkstallen in afschrijving en onderhoud en zijn met tijden rete irritante machines als er weer eens wat kuren zijn.

Buiten dat is Lely de marketing koning, maar hebben al een heel tijdje niet meer de beste melkrobot in de markt. :no: :no:

Ik zou inderdaad wel eens een maandje op de lely ontwikkel afdeling het scepter willen zwaaien. Zou zo 10 modificaties weten die de storingen met de helft terug brengen. Het lijkt erop dat het er erg stroperig is geworden in Maassluis. Lijkt de overheid met haar toeslagen wel. Blijkbaar het lot van te groot, te snel, te succesvol, te veel top down.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Poekske » wo jan 20, 2021 18:49

Schoonvelde schreef:
Roderick schreef:Ben blij dat er iig eindelijk eerlijk gepraat wordt over botjes. (y) :yes:

Ik zou inderdaad wel eens een maandje op de lely ontwikkel afdeling het scepter willen zwaaien. Zou zo 10 modificaties weten die de storingen met de helft terug brengen. Het lijkt erop dat het er erg stroperig is geworden in Maassluis. Lijkt de overheid met haar toeslagen wel. Blijkbaar het lot van te groot, te snel, te succesvol, te veel top down.

Slim gezien va' Lely. Storingen brengen geld in het laatje. Iedereen zoekt de goedkoopste machine in aankoop, en dus verkopen ze zeer goedkoop maar eens je een machine hebt, hebben ze je vast met hun wisselstukken en depannages. Want ja je kan niet zonder hé. Dat veel gezien vroeger en daarom koop ik nooit op prijs, wel voor de dealer en het merk.
Poekske

Berichtdoor wijnbergen » wo jan 20, 2021 20:41

Wel apart dan dat Lely het goedkoopste is met de verbruikswaren, en met het all inclusief contract goedkoper is dan GEA.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Roderick » wo jan 20, 2021 21:16

Hier is Lely het duurste in aanschaf, en in onderhouds contract. (n)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Poekske » wo jan 20, 2021 21:17

wijnbergen schreef:Wel apart dan dat Lely het goedkoopste is met de verbruikswaren, en met het all inclusief contract goedkoper is dan GEA.

Tis gewoon de truc om te verdienen aan je, zorgen dat er genoeg storingen zijn.
Poekske

Berichtdoor wijnbergen » wo jan 20, 2021 21:28

all inclusief betekent dat je voor een vast bedrag al het onderhoud en storingen gemaakt krijgt, dan lijkt me dat je als Lely zijnde zo min mogelijk storingen wilt hebben 8)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Tommetje » wo jan 20, 2021 21:33

ofwel is die all inclusive goed aan prijs gerekend natuurlijk (maar dan moet je de boeren nog extra overtuigd krijgen bij de verkoop van de robot)
Tommetje

Beroep: Koeieboer, beetje zwieneboer,... en robotboer

Berichtdoor Kasé5 » wo jan 20, 2021 21:40

Wat een idioot wantrouwen Poetske:? :? Hebben ze echt geen belang bij want ook zij kunnen net als ons steeds moeilijker genoeg mensen met goeie handen vinden.
Als ik kijk hoeveel robots één monteur 10 jr geleden aan kon in verhouding met nu dan worden ze echt steeds beter.
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Mellek » wo jan 20, 2021 23:16

Ja als je storing belt op zaterdagavond is er volgens mij vaak ook maar 1 monteur beschikbaar, of laatst zelfs 1 van een ander Lely center, die zitten echt niet op te wachten om even 1,5 uur te toeren, kan het gelukkig 9 van de 10x zelf wel oplossen, maar ook bepaalde klussen wat geen haast heeft schuiven ze soms een maand vooruit, het is denk ik veel moeilijker om voldoende monteurs te houden, en de nieuwe moeten ook eerst allemaal opgeleid worden in de fabriek, en dan nog weken met andere monteur mee.
Die van de mestrobots is iets ander verhaal, maar die hebben ook genoeg klanten waar ze maar eens in de 3 jaar ofzoiets komen.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken