Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Arno » wo jan 20, 2021 15:48

Interresant ,las gister een vergelijking tussen california en florida ,2 opposites ,cali ,strikt lockdowns,face mask zijn verplicht etc etc ,florida,alles is open ,geen verplichte face masks ,geen enkel verschil tussen cases per 100000 :lol: :lol: ,is natuurlijk logisch met een virus ,je krijgt het of je krijgt het niet ,gaat thuis zitten en een 5 cent face mask nix tegen doen :no:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Talis » wo jan 20, 2021 16:25

en dan zijn ze in florida gemiddeld ook nog wat ouder vermoed ik..
Maar helaas die domme leeghoofden hier willen koste wat kost een avondklok instellen..
stapelidioot
Talis

Berichtdoor hulsteins » wo jan 20, 2021 18:39

90 % of meer van de wereldbevolking draagt kappies , op z'n minst in openbare ruimtes .

Nergens in de wereld is er ook maar 1 verantwoordelijke die zegt dat ze d'r nu mee willen stoppen

En veel van de mensen ook niet , die doen liever nog 2 kappies tegelijk op !
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » wo jan 20, 2021 21:03

Lockdowns , avondklokken en sanitaire voorzorgsmaatregelen in voorjaar 2021
zullen wrsl erger zijn dan in voorjaar 2020
helaas

door varianten .
varianten die niet ziekmakender zijn maar wel meer overdraagbaar

en in Brazilië is er mss zelfs een variant die mss veel ziekmakender is

Feesten en partijen , kermissen en bruiloften , zuipavonden in kroegen discotheken en voetbalkantine's enz
dat lijkt nu allemaal gewoon onvoorstelbaar
Maar alles zal hopelijk en waarschijnlijk weer goedkomen
Maar niet in de eerste 6 à 8 maanden
helaas

Dus beter maar fair-play zijn
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Talis » do jan 21, 2021 05:40

hulsteins schreef:Lockdowns , avondklokken en sanitaire voorzorgsmaatregelen in voorjaar 2021
zullen wrsl erger zijn dan in voorjaar 2020
helaas

door varianten .
varianten die niet ziekmakender zijn maar wel meer overdraagbaar

en in Brazilië is er mss zelfs een variant die mss veel ziekmakender is

Feesten en partijen , kermissen en bruiloften , zuipavonden in kroegen discotheken en voetbalkantine's enz
dat lijkt nu allemaal gewoon onvoorstelbaar
Maar alles zal hopelijk en waarschijnlijk weer goedkomen
Maar niet in de eerste 6 à 8 maanden
helaas

Dus beter maar fair-play zijn

Ik denk dat het weleens zo zou kunnen zijn dat we er nooit vanaf komen. Dat we moeten accepteren net als bij griep dat de mensen die er niet tegen kunnen uiteindelijk het loodje zullen leggen. en dan krijg je een mensheid die tegen dit virus kan en gewoon net als de griep even ziek is. virus blijft muteren. En dan blijf je er uiteindelijk achter aan hobbelen met je vaccins.. Elke keer vaccin weer aanpassen.
Talis

Berichtdoor Henk » do jan 21, 2021 12:45

Wel bijzonder, een mutant die nóg besmettelijker is...Meestal is een mutant juist afgezwakt.
Maar goed, de avondklok zal wel doorgaan denk :yes: Hoe dat te controleren blijft een :?:
Uiteraard verschijnen hiervan ook weer die enkele excessen in de media.

Wat ik ook raar vindt is dat er omgeschoolde verpleging is, maar ook vaste Coronaverpleging die tijdens de eerste golf druk te werken hadden maar momenteel thuis zitten. Letterlijk zegt hun 'baas' dat er momenteel geen werk is voor hen.

Meende dat Rutte weken geleden zei dat het all hands on deck was...

In tegenstelling tot berichten in de media gaan hier in de regio zijnde ziekenhuizen de afgesproken -kleine- ingrepen gewoon door zoals gepland. Afgelopen week nog een paar keer naar het ziekenhuis gemoeten. Uiteraard hoor ik de artsen en verpleging effe uit over de C shit. De paniek van Rutte was vooralsnog daar nog niet te merken. Er worden zelden afspraken gecanceld.
Er binnen komen is best wel een dingetje. Enorm veel toezichthouders/beveiliging en een hele batterij aan vrijwilligers die je langs het juiste poortje sturen. Liep eik best wel gesmeerd vond ik :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Karla » do jan 21, 2021 18:57

Maar operaties waarvoor na de operatie een ic bed nodig gaan vrijwel niet meer door. Gewoonweg omdat die er vrijwel niet meer zijn. En dat zijn dus niet de huis, tuin en keuken ingrepen.
Een vriend, die op de ic werkt, vertelde dat patiënten gemiddeld een dag tot een paar dagen bij hun op de ic liggen. Ze hebben nu 23 ic bedden en daarvan worden er 15 bezet door Corona patiënten, waarvan de langste er al 70 dagen ligt. De Corona patiënten liggen er gemiddeld aardig langer en dan is er geen plek voor patiënten die bijvoorbeeld net een hart operatie hebben ondergaan.
En omdat dat soort operaties niet meer doorgaan is het op sommige afdelingen dus erg rustig.
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Berichtdoor Talis » do jan 21, 2021 19:16

Henk schreef:Wel bijzonder, een mutant die nóg besmettelijker is...Meestal is een mutant juist afgezwakt.
Maar goed, de avondklok zal wel doorgaan denk :yes: Hoe dat te controleren blijft een :?:
Uiteraard verschijnen hiervan ook weer die enkele excessen in de media.

Wat ik ook raar vindt is dat er omgeschoolde verpleging is, maar ook vaste Coronaverpleging die tijdens de eerste golf druk te werken hadden maar momenteel thuis zitten. Letterlijk zegt hun 'baas' dat er momenteel geen werk is voor hen.

Meende dat Rutte weken geleden zei dat het all hands on deck was...

In tegenstelling tot berichten in de media gaan hier in de regio zijnde ziekenhuizen de afgesproken -kleine- ingrepen gewoon door zoals gepland. Afgelopen week nog een paar keer naar het ziekenhuis gemoeten. Uiteraard hoor ik de artsen en verpleging effe uit over de C shit. De paniek van Rutte was vooralsnog daar nog niet te merken. Er worden zelden afspraken gecanceld.
Er binnen komen is best wel een dingetje. Enorm veel toezichthouders/beveiliging en een hele batterij aan vrijwilligers die je langs het juiste poortje sturen. Liep eik best wel gesmeerd vond ik :yes:

hoe ben jij eigenlijk uit de corona gekomen henk... Volledig herstel of toch nog naweeen??
Talis

Berichtdoor Henk » vr jan 22, 2021 08:16

De prullong is van 40% werking gezakt naar 33%. Komt door oud littekenweefsel van eerder akkefietje, Is aangetast door de C en omdat het littekenweefsel is herstelt dat niet meer. Dus een stugge long.
Veul fietsen houdt het nog redelijk soepel (y)

Henk

Berichtdoor Talis » di jan 26, 2021 05:39

sinds zaterdagavond zien we het resultaat van een dwalend en zwalkend beleid van onze overheid... Goed gedaan...
Talis

Berichtdoor Kiwi » di feb 02, 2021 02:36

Hier een goede week terug 3 community cases. allen het protocol van quarantaine gevolgd en negatief getest voor ze vrijgelaten werden. Was South African virus type
Tot aan ergens in June alle plekken in managed isolation voor mensen die naar NZ (willen) komen volgeboekt. Komt er op neer dat als er een familielid zou komen te overlijden we er niet over hoeven te denken om naar NL te komen. Komen NZ niet meer in.
Kiwi

Berichtdoor john jakobs » di feb 02, 2021 08:49

paar weken terug mijn eerst digitale uitvaart gehad , is ons heel erg mee gevallen samen op de bank met een kopje koffie en een koek , mooi met foto,s en een mooi levens verhaal , wat in Principe thuis ook nog eens opgenomen zou kunnen worden , is mooi als het een oom of tante bereft eigen is dat toch wat anders
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » di feb 02, 2021 09:33

Gecondoleerd john. Eind vorig jaar heb ik een anderhalfemeter uitvaart bijgewoond. Ik vond het wel heel kil. Een knikje met het hoofd in plaats van een hand met het condoleren. Wij hebben na de tijd wel gewoon koffie en koek gehad met elkaar. Gewoon bij de familie thuis. Dat vind ik belangrijk op zo’n moment dat je elkaar wel spreekt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » di feb 02, 2021 10:28

john jakobs schreef:paar weken terug mijn eerst digitale uitvaart gehad , is ons heel erg mee gevallen samen op de bank met een kopje koffie en een koek , mooi met foto,s en een mooi levens verhaal , wat in Principe thuis ook nog eens opgenomen zou kunnen worden , is mooi als het een oom of tante bereft eigen is dat toch wat anders

Is idd mooi dat dit nu kan (y) Vorige week hadden we de uitvaart van ons ma. Van haar generatie is er bijna niemand meer en degenen die nog leven zijn mensen van de dag en reizen niet meer. Maar die konden nu wel mooi digitaal alles volgen :yes:
Ander voordeel is dat we het nu op een usb stick hebben. Dat had eik indertijd toen ons pa overleed ook moeten bestaan. Aan die uitvaart heb ik nul herinneringen omdat ik stijf van de morfine vooraan in n bed lag te spacen.

Henk

Berichtdoor Kiwi » zo feb 14, 2021 22:35

Gisteren weer 3 community cases in Auckland. Man, vrouw en teenage dochter. Komt niet uit de isolation facilities volgens de test. Men vermoed dat de moeder het op haar werk opgepikt heeft. Ze werkt in de vliegtuig industrie: catering etc.
Auckland in lockdown sinds middennacht voor 72 uur. Politie op de wegen rond Auckland te controleren of er geen non essential verkeer is. Op mijn weg terug van school nog even langs de supermarket and Asian store (wil wat nieuwe dingen proberen deze week food wise) en was bijzonder rustig. Bij de kassa vertelde de operator mij dat het gisteravond erg, erg druk geweest was: panic buying.
Geen gekke toestanden hier. Just do as told en dan zijn we er hopelijk ook weer snel vanaf, werkte de eerste keer ook en hopelijk nu weer.
Kiwi

VorigeVolgende

Keer terug naar Community