Robotmelken (deel 9)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Robotmelken (deel 9)

Berichtdoor Poekske » wo jan 20, 2021 23:46

Kasé5 schreef:Wat een idioot wantrouwen Poetske:? :? Hebben ze echt geen belang bij want ook zij kunnen net als ons steeds moeilijker genoeg mensen met goeie handen vinden.
Als ik kijk hoeveel robots één monteur 10 jr geleden aan kon in verhouding met nu dan worden ze echt steeds beter.

Waarom kunnen ze iets wat schoonvelde in 7 jaar kan oplossen nu nog niet opgelost? Kassa. Kan mss idioot wantrouwen zijn, maar hun kassa telt niet die van jullie. Eigen kassa eerst dat telt
Poekske

Berichtdoor Schoonvelde » do jan 21, 2021 01:54

Poekske schreef:
Kasé5 schreef:Wat een idioot wantrouwen Poetske:? :? Hebben ze echt geen belang bij want ook zij kunnen net als ons steeds moeilijker genoeg mensen met goeie handen vinden.
Als ik kijk hoeveel robots één monteur 10 jr geleden aan kon in verhouding met nu dan worden ze echt steeds beter.

Waarom kunnen ze iets wat schoonvelde in 7 jaar kan oplossen nu nog niet opgelost? Kassa. Kan mss idioot wantrouwen zijn, maar hun kassa telt niet die van jullie. Eigen kassa eerst dat telt

Bij een vast contract is uiteraard ook voor Lely minder storing beter. Nu echter weer gebroken nachtje door een of andere mysterieuze storing waardoor de stroom eraf vliegt bij onze meest opstandige robot :cry: . Zal wel weer ergens melk zitten vanuit die fantastische melkpomp die een sensor plaagt :idea: , schat ik in.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor koen2 » do jan 21, 2021 06:49

Slecht nieuws dan . Hebben hier 3 A5 s die willen ook nog al eens uitvallen zonder reden. Na een reset is t meestal opgelost .
Dan is de A3 beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor jan.nl » do jan 21, 2021 10:31

Schoonvelde schreef:
Poekske schreef:

Bij een vast contract is uiteraard ook voor Lely minder storing beter. Nu echter weer gebroken nachtje door een of andere mysterieuze storing waardoor de stroom eraf vliegt bij onze meest opstandige robot :cry: . Zal wel weer ergens melk zitten vanuit die fantastische melkpomp die een sensor plaagt :idea: , schat ik in.

Jullie zitten toch in een club van Lely gebruikers,hoe gaat het bij die andere boeren met storingen.
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Mellek » do jan 21, 2021 13:22

koen2 schreef:Slecht nieuws dan . Hebben hier 3 A5 s die willen ook nog al eens uitvallen zonder reden. Na een reset is t meestal opgelost .
Dan is de A3 beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

Collega had met de A3 ook allerlei vage storingen, maar de oorzaak zat ergens bij de straat onder de grond, bij de buren, waar een slechte kabel van Enexis lag, details weet ik er verder niet. Maar melkstal-buurman had ook allerlei storingen met nieuwe stand waar zijn leverancier maaaanden naar gezocht heeft, had met transformatorhuis te maken, dus ook weer gaan melken is geen garantie.
Met de A2 ook heel lang vage storingen gehad dat ie elke maand 's nachts een keer wakker belde en gewoon uitgeslagen was, met een vol melkglas van koe nr. ?? Service zei dan gewoon 'even resetten want hebben a2's wel eens'. En op gegeven moment werd het elke week, totdat een keer oudste monteur onderhoud deed en de storing er was, een paar uur zoeken, gewoon een kabelboompje van zeg maar 10-euro vervangen en nu komt zoiets misschien 1x per jaar voor, maar kan net zo goed lichtnet zijn die 1 sec. weg valt.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Niek Arends » do jan 21, 2021 19:00

Poekske schreef:Robots nemen niet alle zwaar werk uit handen. Wim r heeft ook robots gezet indertijd maar kon het lichamelijk toch niet meer dacht ik?

Hier net zo :cry:
Niek Arends

Beroep: Kunststofkozijnenboer

Berichtdoor Mellek » vr jan 22, 2021 21:57

boer pieter schreef:Joep geen gebruikte robot kopen gewoon een lease en gaan met de banaan

Of allebei :)
https://www.lcherrup.dk/brugt-udstyr/550-product.html
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor MarcB » za jan 23, 2021 07:31

Mellek schreef:
boer pieter schreef:Joep geen gebruikte robot kopen gewoon een lease en gaan met de banaan

Of allebei :)
https://www.lcherrup.dk/brugt-udstyr/550-product.html

Iets van een 1100€/maand. Ex compressor, buffertank en koelmachine
MarcB

Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » za jan 23, 2021 09:31

Die andere dingen kun je zo kopen natuurlijk maar ik zou dan toch voor nieuw gaan , een trekker of een andere machines kun je wel gebruikt kopen maar een melkrobot moet 24 7 het doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » za jan 23, 2021 10:50

boer pieter schreef:Die andere dingen kun je zo kopen natuurlijk maar ik zou dan toch voor nieuw gaan , een trekker of een andere machines kun je wel gebruikt kopen maar een melkrobot moet 24 7 het doen

Valt wel mee,het onderhoud van de Laval is continu het vervangen van onderdelen die slijten zoals rubber kleppen enz
Voor de rest is het de software die eens in de 4 of 5 jaar vernieuwd wordt (nieuwe printplaat en robot werk weer sneller).Het principe van de arm en slangen blijft tot nu toe het zelfde.
De box zelf slijt niet,net als een melkstal.
Die nieuwe 300 werkt wel beter ,maar dat zijn maar een paar koeien per uur meer...
Robots moeten 20 jaar goed draaien op je bedrijf. :yes:
jan.nl

Berichtdoor Kasé5 » za jan 23, 2021 10:57

Succes Jan, 20 jr met jou robots :)
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Flyinghollander » za jan 23, 2021 11:01

er is iemand op het forum die melk met een robot die 27 jaar is :wink: :wink: :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Jappie » za jan 23, 2021 11:05

Flyinghollander schreef:er is iemand op het forum die melk met een robot die 27 jaar is :wink: :wink: :wink:
Uitzonderingen zijn er altijd! Wel knap ook, is niet eens rood of blauw dacht ik

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor boer pieter » za jan 23, 2021 11:37

Ken hier ook een vlak bij ons 21 jaar oude lely a2 melk ook nog eens meer dan 9 ton 1 robot
82 koeien met 11400 liter melk dus ja uitzonderingen zijn er altijd :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » za jan 23, 2021 12:26

Kasé5 schreef:Succes Jan, 20 jr met jou robots :)

Gaat zeker lukken,goed onderhoud is alles (y) :wink:
jan.nl

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en melken