Richt schreef:rvm schreef:boer pieter schreef:In de magnetron 5 min op 60 %
https://www.kalvolac.nl/kennis/biest-bewaren/
dacht ook dat iedereen dat anno 2020 wel bekent was
Och dat heb ik al zo vaak gehoord

Moderator: Moderators
Richt schreef:rvm schreef:boer pieter schreef:In de magnetron 5 min op 60 %
https://www.kalvolac.nl/kennis/biest-bewaren/
dacht ook dat iedereen dat anno 2020 wel bekent was
nog vaker laat ik tegenwoordig het kalf een dag bij de moeder
G.U. schreef:Waarom geen pet-flessen? Die zijn er bij de vleet te krijgen en bewaard ook mooi lijkt me. En tegenwoordig zijn die zo dun dat die bijna niet voor en plastic diepvrieszakje onderdoen
Tommetje schreef:nog vaker laat ik tegenwoordig het kalf een dag bij de moeder
daar ben ik ook voorstander van, vooral als ze 's avonds laat of 's nachts geboren worden
want bij een smeerboel in de vriezer vliegt al die biest eruit van de vrouw.
wit schreef:want bij een smeerboel in de vriezer vliegt al die biest eruit van de vrouw.
Tweedehands koelkast met groot vriesvak kopen.
Kun je zo een emmer biest koel houden en evt invriezen en knoeien als je wil
opelmanta schreef:Søndergård schreef:opelmanta schreef:Ik zal mij er wel gek wezen maar ik heb kalveren met een euro brok altijd harder kunnen laten groeien dan met een euro melk. Waarom voer jij tot zes maand melk?
Wat voor brok voer jij dan?
Ik heb een kilo brok met 900 gram droge stof voor 25 á 27 cent. Jij hebt 130 gram droge stof voor je melkprijs per liter.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, melkvee-kalveren een half jaar aan de melk.
melker schreef:Wanneer je tot 6 maanden melk voert kan je voor zelfde geld 2 kalveren opfokkenVoeren hier melk tot ze ruim 70 kg zijn met onbeperkt Van3 kalverbrok er bij, die ze vanaf jong heel goed opnemen. Soms zijn ze met 6 weken al van de melk en soms 3 maanden maar meesten ergens tussen in
inseminatieservice schreef:Hoe sneller ze groeien des te eerder kunnen ze weer kalveren, insemineren/dekken bij levend gewicht van 380/400 kilo.
Hindrik schreef:inseminatieservice schreef:Hoe sneller ze groeien des te eerder kunnen ze weer kalveren, insemineren/dekken bij levend gewicht van 380/400 kilo.
Wat kost een maand extra pinkenvoer tov 4 mnd kalvermelk en brok?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten