Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor hulsteins » vr jan 15, 2021 20:28

.
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Re: Gras 2021

Berichtdoor hulsteins » vr jan 15, 2021 20:29

toch een beetje het gras onder de voeten weggemaaid nu
voor complotters en wannabe complotters en alle anderen die alles verrot en corrupt vinden

van de affaire weet ik niks af
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » za jan 16, 2021 09:50

Niels schreef:Was dit nou het aftreden van het hele kabinet of was het een truc van Rutte?

Rutte is de meest gehaaide politicus die er bestaat :yes: Hij is strax gewoon weer lijsttrekker van de VVD :idea:
En of hij er werkelijk mee zit...denk het niet als hij zegt 'ach het blijft niet aan me hangen"...

Het aftreden is vooral een goed signaal (y) Want zouden deze jarenlange MOEDWILLIGE misstanden geen aftreden hebben opgeleverd, was het einde zoek :? Dan zou je kunnen concluderen: wij NLers zijn volslagen vogelvrij voor de overheid :idea:

Duizenden gezinnen :!:
Geheel ten onrechte als fraudeur bestempeld :!:
Vaak op etnische achtergrond :!:
En zelfs de rechters lieten hen stikken :!:

Gezinnen die hun huis werden uitgezet! Letterlijk op straat moesten leven!
Kwam er wat geld binnen uit loon en kinderbijslag oid werd dat meteen ingepikt door de belastingdienst!
Mensen die door de jarenlange marteling van de overheid letterlijk ziek zijn geworden!

Een jaar geleden beloofde Rutte deze duizenden gezinnen gerechtigheid en hun geld terug. Sommigen hebben ten orechte meer dan 100.000 euro moeten terugbetalen! Geld wat er uiteraard niet lag. Dus werden ze hun huis uit getrapt en werd het huis geveild voor een rotstuiver!
Tot aan de dag van vandaag is er nog geen cent terugbetaald :!:

En de belastingdienst heeft alvast gemeld dat mócht die 30K schadeloosstelling er komen, dat zij als eerste schuldeiser dat geld meteen weer inpikken!
Tegelijkertijd verrekt de belastingdienst de ten onrechte teruggevorderde toeslagen vrij te geven :!:

En dit alles past precies in de lijn die de NL overheid hanteert: NUL voeling met de gewone mens :idea: Zichzelf verheven voelen boven het klootjesvolk :idea: Moedwillig mensen traineren, gewoon omdat ze de macht hebben :idea:

Of het nu gaat over de toeslagaffaire, klimaat of het stikstof; overal zie je hetzelfde gebeuren :yes: Een overheid die schijt heeft aan iedereen en puur voor eigen gerief eigen wensen dr door drammen :idea:
Onze overheid is volledig losgeslagen van de werkelijkheid :idea: Een dictator is er niks bij.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Niels » za jan 16, 2021 10:16

Duidelijk verhaal Henk. Misschien blijft Rutte wel gewoon zitten en stellen ze de verkiezingen uit.

https://www.nbcnews.com/news/world/russian-government-resigns-putin-seeks-constitutional-shakeup-n1116176

Russische regering heeft er ook geen zin meer in.
Niels

Berichtdoor inseminatieservice » za jan 23, 2021 14:47

Henk schreef:
Niels schreef:Was dit nou het aftreden van het hele kabinet of was het een truc van Rutte?

Rutte is de meest gehaaide politicus die er bestaat :yes: Hij is strax gewoon weer lijsttrekker van de VVD :idea:
En of hij er werkelijk mee zit...denk het niet als hij zegt 'ach het blijft niet aan me hangen"...

Het aftreden is vooral een goed signaal (y) Want zouden deze jarenlange MOEDWILLIGE misstanden geen aftreden hebben opgeleverd, was het einde zoek :? Dan zou je kunnen concluderen: wij NLers zijn volslagen vogelvrij voor de overheid :idea:

Duizenden gezinnen :!:
Geheel ten onrechte als fraudeur bestempeld :!:
Vaak op etnische achtergrond :!:
En zelfs de rechters lieten hen stikken :!:

Gezinnen die hun huis werden uitgezet! Letterlijk op straat moesten leven!
Kwam er wat geld binnen uit loon en kinderbijslag oid werd dat meteen ingepikt door de belastingdienst!
Mensen die door de jarenlange marteling van de overheid letterlijk ziek zijn geworden!

Een jaar geleden beloofde Rutte deze duizenden gezinnen gerechtigheid en hun geld terug. Sommigen hebben ten orechte meer dan 100.000 euro moeten terugbetalen! Geld wat er uiteraard niet lag. Dus werden ze hun huis uit getrapt en werd het huis geveild voor een rotstuiver!
Tot aan de dag van vandaag is er nog geen cent terugbetaald :!:

En de belastingdienst heeft alvast gemeld dat mócht die 30K schadeloosstelling er komen, dat zij als eerste schuldeiser dat geld meteen weer inpikken!
Tegelijkertijd verrekt de belastingdienst de ten onrechte teruggevorderde toeslagen vrij te geven :!:

En dit alles past precies in de lijn die de NL overheid hanteert: NUL voeling met de gewone mens :idea: Zichzelf verheven voelen boven het klootjesvolk :idea: Moedwillig mensen traineren, gewoon omdat ze de macht hebben :idea:

Of het nu gaat over de toeslagaffaire, klimaat of het stikstof; overal zie je hetzelfde gebeuren :yes: Een overheid die schijt heeft aan iedereen en puur voor eigen gerief eigen wensen dr door drammen :idea:
Onze overheid is volledig losgeslagen van de werkelijkheid :idea: Een dictator is er niks bij.

Iedereen die met deze affaire te maken heeft gehad in Den Haag mag niet weer komen na de verkiezingen. Toch een totaal stelletje onbetrouwbare figuren die duizenden mensen te kijk zetten.
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor auke » za jan 23, 2021 20:42

de veroorzakers worden zijn niet verkiesbaar.
Er is toch een ambtenaar die gezien heeft dat een handtekening ontbrak en toen het vakje: incompleet/fraude heeft aangevinkt?
Het zijn toch ambtenaren die lijsten samne hebben laten stellen en besloten welke aktie er werd ondernomen?

Ik zie sinds de zgn kalverfraude de overheid als mijn vijand.
En toch werken er ook integere mensen.

2 jaar terug kreeg ik een in kwartaal veel meer BTW terug dan normaal( asbestsanering/dak/zonnepanelen/werktuigenschuur)
Briefje van de BD of ik de nota met de 10 grootste bedragen wilde opsturen ter controle.
Kleuren van de printer deden het niet zo goed maar ik dacht dan zetten ze maar een bril op 8)
Krijg ik op maandag telefoon van de behandelaar. Of ik de 3 rekeningen die hij niet kon lezen nog even wilde opsturen.
Mocht digitaal en gaf zijn persoonlijke werkemailadres. En hij ging woensdag met vakantie voor een lange poos dus als ik het dinsdag voor 12.00 opstuurde kon hij het voor zijn vakantie afronden
Zo gezegd zo gedaan. week later centjes binnen
Dus lul niet van systeem is kapot oid maar het zijn de ambtenaren zelf die het versjieren
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Kasé5 » za jan 23, 2021 21:33

Toen ik die directeur de belastingdienst zag vertellen dat hij helemaal van niets wist dacht ik ook wat ben je toch een mislukte veel te hoog geplaatste ambtenaar. Gewoon nul verantwoordelijkheid nemen en er geen enkele schram aan overhouden (n) (n)
Hier moet altijd een politiek verantwoordelijke kunnen worden aangewezen :?

Ik moest bij die "directeur" ook weer aan Volendam denken; een café houder hangt op nieuwjaarsnacht droog dennegroen op 2 meter hoogte > de burgemeester moest opstappen
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor melker » zo jan 24, 2021 11:46

Juist, de ambtenaar en de mens daar bij en de baas daar boven zijn de echt verantwoordelijken bij de handhaving en uitvoering, op deze manier kan je op ieder moment wel minister weg sturen of kabinet laten vallen. Met de kalverfraude had Schouten ook wel kunnen aftreden, hoop dat ze wel partij overijverige ambtenaren de laan uit heeft gestuurd.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » zo jan 24, 2021 11:59

melker schreef:hoop dat ze wel partij overijverige ambtenaren de laan uit heeft gestuurd.

Ik betwijfel het. Ambtenaren zijn bijzonder goed beschermd door hun arbeidsovereenkomst.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Hindrik » zo jan 24, 2021 12:22

Kasé5 schreef:Toen ik die directeur de belastingdienst zag vertellen dat hij helemaal van niets wist dacht ik ook wat ben je toch een mislukte veel te hoog geplaatste ambtenaar. Gewoon nul verantwoordelijkheid nemen en er geen enkele schram aan overhouden (n) (n)
Hier moet altijd een politiek verantwoordelijke kunnen worden aangewezen :?

Ik moest bij die "directeur" ook weer aan Volendam denken; een café houder hangt op nieuwjaarsnacht droog dennegroen op 2 meter hoogte > de burgemeester moest opstappen

Deze gek zat aan de knuppel, zag de trein ontsporen maar trok niet aan de noodrem:
https://nos.nl/artikel/2357330-oud-baas ... -ramp.html
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor auke » zo jan 24, 2021 12:49

melker schreef:Juist, de ambtenaar en de mens daar bij en de baas daar boven zijn de echt verantwoordelijken bij de handhaving en uitvoering, op deze manier kan je op ieder moment wel minister weg sturen of kabinet laten vallen. Met de kalverfraude had Schouten ook wel kunnen aftreden, hoop dat ze wel partij overijverige ambtenaren de laan uit heeft gestuurd.

aan de andere kant het weglakken van informatie en geen antwoord geven op vragen van het duo Omtzigt en Leijten kun je de minister wel aanrekenen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hindrik » zo jan 24, 2021 22:11

auke schreef:
melker schreef:Juist, de ambtenaar en de mens daar bij en de baas daar boven zijn de echt verantwoordelijken bij de handhaving en uitvoering, op deze manier kan je op ieder moment wel minister weg sturen of kabinet laten vallen. Met de kalverfraude had Schouten ook wel kunnen aftreden, hoop dat ze wel partij overijverige ambtenaren de laan uit heeft gestuurd.

aan de andere kant het weglakken van informatie en geen antwoord geven op vragen van het duo Omtzigt en Leijten kun je de minister wel aanrekenen

Zou het niet zo zijn dat de minister de ambtenaren zou moeten aansturen, maar dat de praktijk is dat de [top]ambtenaren de minister aansturen :?:
Zoveel wanbeleid kan in 4 jaar toch niet uit het brein van 1 minister komen?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Tommetje » ma jan 25, 2021 10:36

Hindrik schreef:Zoveel ... kan in 4 jaar toch niet uit het brein van 1 minister komen?

:lol: Dat denk ik ook ja :lol:
Tommetje

Beroep: Koeieboer, beetje zwieneboer,... en robotboer

Berichtdoor hulsteins » ma jan 25, 2021 22:26

het hele internationale imago van den NLen
naar de filistijnen
met al die relschoppers

waar is de orde , de discipline en 't poldermodel gebleven :?:

zelfs ik wordt er over aangesproken
dat is mijn mening
hulsteins