Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor jan.nl » wo jan 27, 2021 10:52

boer pieter schreef:Geen aandacht meer geven in de media en keihard aanpakken en de rest van hun leven laten betalen voor wat ze hebben gedaan

Heb begrepen dat ze allemaal stuk voor stuk in de kraag gegrepen worden,foto,s en films van dit schorum kunnen ze maanden terug vinden door camera,s in de steden.Dmv kleding en loop worden ze gevonden,meesten kunnen komende weken thuis bezoek verwachten.Gisteren bij opsporing verzocht de eerste 4 duidelijk op de foto,s te zien,gezocht voor openlijke geweld pleging en doodslag... binnen een uur waren de namen & adres bekend...
Afgelopen nacht was het overal rustig,keiharde aanpakt werkt. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Richt » wo jan 27, 2021 15:32

jan.nl schreef:
boer pieter schreef:Geen aandacht meer geven in de media en keihard aanpakken en de rest van hun leven laten betalen voor wat ze hebben gedaan

Heb begrepen dat ze allemaal stuk voor stuk in de kraag gegrepen worden,foto,s en films van dit schorum kunnen ze maanden terug vinden door camera,s in de steden.Dmv kleding en loop worden ze gevonden,meesten kunnen komende weken thuis bezoek verwachten.Gisteren bij opsporing verzocht de eerste 4 duidelijk op de foto,s te zien,gezocht voor openlijke geweld pleging en doodslag... binnen een uur waren de namen & adres bekend...
Afgelopen nacht was het overal rustig,keiharde aanpakt werkt. :yes:

hopen dat ze ook een goede veroordeling krijgen er niet met paar uur schoffelen vanaf komen
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor john jakobs » wo jan 27, 2021 16:19

de eerste hebben al een paar maandjes brommen aan hun broek ,, de jeugd van urk heeft al bijna het geld bij elkaar voor een nieuwe teststraat , en rutte heeft belooft alles te gaan betalen ,,, doen wij met zijn alle , maar goed,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor boer pieter » wo jan 27, 2021 17:54

Even een update over kamera toezicht vandaag bij een vergadering geweest bij een landbouw centrum en het is dus zo dat het niet zo maar kan ,op het erf voor beveiliging is ok maar bv in een melkstal moet je als baas toestemming vragen aan het personeel ,ook als je nieuwe mensen krijgt ,doe je dat niet kunnen ze weigeren ,maar goed ik vind dit toch wel positief ,maar het blijft lastig dk is een land waar een medewerker erg goed beschermd is ,de consulent zei ook iets meer vertrouwen in je medewerkers scheelt al veel
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » wo jan 27, 2021 18:59

Op de hls zeiden ze al tegen ons dat het gemakkelijker is om van je vrouw te scheiden dan van een werknemer afscheid te nemen. Dus bezint eer gij begint...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » wo jan 27, 2021 19:16

Tja als het in het arbeidsreglement staat en ze worden aangeworven als die cameras in de regelement staat dan is het wettelijk. Indien de werknemer al werkt bij u en je hangt nadien camera dan moeten de al aanwezige werknemers akkoord gaan anders. Vertrouwen in werknemers, tja als het hun past ja...
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo jan 27, 2021 20:02

het blijft gewoon een moeilijk punt ,een baas kan het wel allemaal heel gewoon vinden maar dat wil nog niet zeggen dat het mag :no: ,wat je ook ziet is dat buitenlandse medewerkers ook steeds slimmer worden en ook bekent zijn met de deense regelgeving ,waar ze vroeger nog wel eens slecht (minder goed ) behandeld werden hebben ze nu ook consulenten die hun helpen en van de regels op de hoogte zijn , :yes: ik blijf er bij dat je je personeel een bepaalde vrijheid moet geven dat is de basis voor een goede baas werkgever relatie ,ook werd er nog gesproken over hoe je je mensen gemotiveert kunt houden, daar waren ze kort over ,je moet ze betrekken bij de bedrijfs voering en ook de reseltaten laten zien ,ook goed uitleggen wat er bv meer word uitbetaalt als je cel getal laag is en reproduktie aantal inseminaties per dracht enz ,dus 1 keer in de week een ochtend overleg wat er de targets voor de week zijn ,wees open hoe het bedrijf draait ,ook vinden ze dat je ze moet roeleren bv ene week melken s´morgens en dan bv voer mengen ,andere week s´middags melken en bv helpen met kalfjes voeren of als je iemand hebt die handig is dingen laten repareren ,daar zijn nederlandse boeren dus erg slecht in :yes: ,waar mijn dochter werkt word alles besproken en zelfs de budget word elke maand besproken ook komt aan het eind van het jaar het jaar verslag op tafel denen zijn erg open over dat soort dingen kunnen nederlanders nog veel van leren
boer pieter

Berichtdoor Poekske » wo jan 27, 2021 20:08

boer pieter schreef:het blijft gewoon een moeilijk punt ,een baas kan het wel allemaal heel gewoon vinden maar dat wil nog niet zeggen dat het mag :no: ,wat je ook ziet is dat buitenlandse medewerkers ook steeds slimmer worden en ook bekent zijn met de deense regelgeving ,waar ze vroeger nog wel eens slecht (minder goed ) behandeld werden hebben ze nu ook consulenten die hun helpen en van de regels op de hoogte zijn , :yes: ik blijf er bij dat je je personeel een bepaalde vrijheid moet geven dat is de basis voor een goede baas werkgever relatie ,ook werd er nog gesproken over hoe je je mensen gemotiveert kunt houden, daar waren ze kort over ,je moet ze betrekken bij de bedrijfs voering en ook de reseltaten laten zien ,ook goed uitleggen wat er bv meer word uitbetaalt als je cel getal laag is en reproduktie aantal inseminaties per dracht enz ,dus 1 keer in de week een ochtend overleg wat er de targets voor de week zijn ,wees open hoe het bedrijf draait ,ook vinden ze dat je ze moet roeleren bv ene week melken s´morgens en dan bv voer mengen ,andere week s´middags melken en bv helpen met kalfjes voeren of als je iemand hebt die handig is dingen laten repareren ,daar zijn nederlandse boeren dus erg slecht in :yes: ,waar mijn dochter werkt word alles besproken en zelfs de budget word elke maand besproken ook komt aan het eind van het jaar het jaar verslag op tafel denen zijn erg open over dat soort dingen kunnen nederlanders nog veel van leren

Het mag als het in het reglement staat. En als ze niet willen gefilmd worden weet je genoeg! En je hebt duidelijk zeer veel ervaring met personeel pieter...
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo jan 27, 2021 21:35

Poekske schreef:
boer pieter schreef:het blijft gewoon een moeilijk punt ,een baas kan het wel allemaal heel gewoon vinden maar dat wil nog niet zeggen dat het mag :no: ,wat je ook ziet is dat buitenlandse medewerkers ook steeds slimmer worden en ook bekent zijn met de deense regelgeving ,waar ze vroeger nog wel eens slecht (minder goed ) behandeld werden hebben ze nu ook consulenten die hun helpen en van de regels op de hoogte zijn , :yes: ik blijf er bij dat je je personeel een bepaalde vrijheid moet geven dat is de basis voor een goede baas werkgever relatie ,ook werd er nog gesproken over hoe je je mensen gemotiveert kunt houden, daar waren ze kort over ,je moet ze betrekken bij de bedrijfs voering en ook de reseltaten laten zien ,ook goed uitleggen wat er bv meer word uitbetaalt als je cel getal laag is en reproduktie aantal inseminaties per dracht enz ,dus 1 keer in de week een ochtend overleg wat er de targets voor de week zijn ,wees open hoe het bedrijf draait ,ook vinden ze dat je ze moet roeleren bv ene week melken s´morgens en dan bv voer mengen ,andere week s´middags melken en bv helpen met kalfjes voeren of als je iemand hebt die handig is dingen laten repareren ,daar zijn nederlandse boeren dus erg slecht in :yes: ,waar mijn dochter werkt word alles besproken en zelfs de budget word elke maand besproken ook komt aan het eind van het jaar het jaar verslag op tafel denen zijn erg open over dat soort dingen kunnen nederlanders nog veel van leren

Het mag als het in het reglement staat. En als ze niet willen gefilmd worden weet je genoeg! En je hebt duidelijk zeer veel ervaring met personeel pieter...

Dat heeft er niks mee temaken dat ik geen vast personeel heb wil nog niet zeggen dat ik niet met mensen werk of wel ,ook heb ik jaren voor andere mensen gewerkt ,verder geef ik aan hoe het hier werkt deense kultuur is gewoon anders
boer pieter

Berichtdoor Poekske » wo jan 27, 2021 22:06

Tis niet meer zoals vroeger. En een helper is iets anders of 5 of 10 medewerkers. Ik ben jaarlijks meer dan 100k kwijt aan personeel, en vorig jaar nog eens meer dan 10k voor ziekte en ontslag vergoedingen. En dan kan je niet anders dan hard worden want kost veel te veel
Poekske

Berichtdoor boer pieter » do jan 28, 2021 05:40

Poekske schreef:Tis niet meer zoals vroeger. En een helper is iets anders of 5 of 10 medewerkers. Ik ben jaarlijks meer dan 100k kwijt aan personeel, en vorig jaar nog eens meer dan 10k voor ziekte en ontslag vergoedingen. En dan kan je niet anders dan hard worden want kost veel te veel

Veel succes er mee dan maar ,ik heb er een andere mening over en zie bij andrte boeren dat dat ook werkt
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » do jan 28, 2021 09:24

Poekske schreef:Tis niet meer zoals vroeger. En een helper is iets anders of 5 of 10 medewerkers. Ik ben jaarlijks meer dan 100k kwijt aan personeel, en vorig jaar nog eens meer dan 10k voor ziekte en ontslag vergoedingen. En dan kan je niet anders dan hard worden want kost veel te veel

Dus je ziet het alleen als kost, goede instelling ook :wink: Dus er is geen ROI over de personeelsleden :roll: :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Poekske » do jan 28, 2021 09:36

Flyinghollander schreef:

Dus je ziet het alleen als kost, goede instelling ook :wink: Dus er is geen ROI over de personeelsleden :roll: :wink:

ROI? Het is een serieuze kost dus moet je er ook zo mee omgaan, het moet opbrengen. En dat vraagt soms een hardere aanpak dan je zelf wil
Poekske

Berichtdoor G.U. » do jan 28, 2021 10:07

Return on investment, zonder personeel gebeurd er niet zo veel in een winkel. Hoorde laatst nog een leuke. Management is toekijken hoe een ander het slechter doet dan jij
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » do jan 28, 2021 10:09

Daarom doe ik het meeste zelf :lol:
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Community