Moderator: Moderators
Mellek schreef:Is dat een nieuwe rage ofzo? Lijkt wel of de helft van de NL boeren "koeien uit Duutsland" heeft.
Richt schreef:
mooi zo door doen, dan zakken de prijzen ook niet zo gauw
melker schreef:Voor de zoveelste keer, ieder kalf dat tot afkalven op 2 jarige leeftijd aanwezig is kost ca 35 kg fosfaat, moet je dat huren kost dat 35 maal 34 € per kg is 1190 euro plus dan kosten van opfok wat het in D of DK ook kost, ook al koop je ze van hobbyboer, heeft zelfde kosten dus als je ze kan kopen voor rond 1500. Dus opfok in NL kan gewoon niet concurrerend of je moet het zien als hobby en hobby’s kosten geld.
boer pieter schreef:Ok maar wat kost ziekte insleep
melker schreef:boer pieter schreef:Ok maar wat kost ziekte insleep
Zolang je jongvee of vaarzen aankoopt valt dat meestal wel mee, maar sommige mensen hebben fobie.
boer pieter schreef:mijn loonwerker heeft een paar tanken die alleen bij salmonella 2 boeren rijden bv ,en ja ik eis van de veearts en inseminator dat ze met schone overal komen ,ook worden de laarsen ontsmet voor ze de stal in gaan ,je kunt het flauwekul vinden maar ik heb de hoogste gezondheids status en dat wil graag zo houden ,bv salmonella als je dat hebt moet je je aan alerhande regels houden en er komt gewoon een dag dat je word gekort op melk en vlees als je het hebt ,en dat gaat straks voor allerlei vee ziektes geleden ik vind het ook niet leuk maar zo zit het ,de consument eist van alles maar wil er niet voor betalen
boer pieter schreef:Ok maar wat kost ziekte insleep
Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten