Kalverprijzen (deel 2)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Kalverprijzen (deel 2)

Berichtdoor wit » di dec 08, 2020 12:18

M H schreef:Waarom zou jappie liegen over kalverprijzen. Hij zal ze wel iets beter oppassen dan de gemiddelde boer. En handelaar kan ook andere afnemer dan v drie hebben.....
Ik zou prijzen als ik jappie was hier niet eens neerzetten als ik zie wat voor gezeur het oplevert.

De prijzen die Jappie hier neerzet zijn gewoon buitengewoon hoog.
En ja hij zal wel beste kalveren hebben die hard gevoerd worden maar die heb ik hier ook.
En de kg die Jappie hier weleens gemeld heeft zijn ook niet abnormaal hoog
En V3 haalt hier ook geen kaveren
En als je dan weet dat de kalversector al een half jaar met dik verlies draait
Dan lijkt het me niet vreemd dat collega's zich afvragen hoe dat nou kan dat Jappie zulke prijzen beurt.
En ik zeg niet dat Jappie liegt :no: maar ben wel benieuwt welke mester zoveel betaalt voor z'n kalveren.
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » di dec 08, 2020 15:12

Poekske schreef:
M H schreef:Waarom zou jappie liegen over kalverprijzen. Hij zal ze wel iets beter oppassen dan de gemiddelde boer. En handelaar kan ook andere afnemer dan v drie hebben.....
Ik zou prijzen als ik jappie was hier niet eens neerzetten als ik zie wat voor gezeur het oplevert.

Is dikwijls zo hier op vtf. Als iemand heel laag celgetal heeft woont de veearts op zen erf,Jappie krijgt teveel voor zen kalveren terwijl iedereen even goede heeft, krijgt iemand zen koeien goed drachtig woont de inseminator opt erf, melkt iemand 12000kg geeft ie teveel kv of compact voert hij :mrgreen: ik zou reageren, wat doet die beter dan ik ipv alles afbreken

Gewoon afrekeningen op de foto en plaatsen ,ik had vorige week ook nog een discussie met iemand of vet en eiwit zei maak even een foto en app die even ,heb um nog niet ,is wel iets Nederlands Denen zijn erg open in dat soort dingen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » di dec 08, 2020 20:13

vanavond
3 Holstein SK, niet buitengewoon groot/dik maar ook niet mager/slecht 14-16 dagen oud, 50€ stuk
1 goed BWB kalf, 16 dagen oud, 250€

kilos heb ik er niet op staan
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Hindrik » wo dec 09, 2020 00:20

willemk schreef:wij verkopen alle stierkalveren voor 300 euro :!: Voor minder gaan ze gewoon de dam niet af, of ze blijven iets langer of we mesten ze zelf af ( fleckvee trouwens). Als jullie dat in nederland nou ook eens gingen doen ipv de kalveren op laten halen en wachten of iemand er wat voor over heeft :idea:

Gehoord van slager die koppeltje halfwas varkens wou kopen;
Verkoper liet ze voor een prijs die 5 of 10 gulden [destijds] hoger lag dan de slager bood.
Paar week later bood de slager die 5 of 10 erbij en kreeg geluk; verkoper blij, slager nog veel blijer :lol:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » wo dec 09, 2020 01:04

wit schreef:

De prijzen die Jappie hier neerzet zijn gewoon buitengewoon hoog.
En ja hij zal wel beste kalveren hebben die hard gevoerd worden maar die heb ik hier ook.
En de kg die Jappie hier weleens gemeld heeft zijn ook niet abnormaal hoog
En V3 haalt hier ook geen kaveren
En als je dan weet dat de kalversector al een half jaar met dik verlies draait
Dan lijkt het me niet vreemd dat collega's zich afvragen hoe dat nou kan dat Jappie zulke prijzen beurt.
En ik zeg niet dat Jappie liegt :no: maar ben wel benieuwt welke mester zoveel betaalt voor z'n kalveren.

Als je je realiseert dat de kalversector het afgelopen [half] jaar ''een koe aan een kalf'' verloren heeft, is het mss wel een wonder dat er überhaupt nog geld voor nuka's betaald word, temeer ook omdat wat nu het mesthok ingaat [witvlees ] midden in de zomer slachtrijp is en jong rose kort daarna.
Oud rose weliswaar nog wat later, maar dan is het exclusieve van kalfsvlees er enigszins af en in een slechte markt heeft het concurrentie van roodvlees.
Maar mss gaan Jappie zijn kalveren wel via een vaste handelaar of rechtstreeks naar een vaste afnemer, dat hoeft geen kalvermester te zijn
Dat kan ook een roodvleesmester/houder zijn die uit ervaring weet dat Jappie z'n kalveren gewoon beter presteren dan gemiddeld, of die op zijn beurt weer een 1 op 1 relatie heeft met een bepaalde slager die wekelijks 1 of enkele slachtrijpe dieren nodig heeft
Hindrik

Berichtdoor Vinterland » wo dec 09, 2020 11:33

Hier deze week zb stierkalf, 51 kg EUR 60
Vinterland

Berichtdoor boer pieter » wo dec 09, 2020 12:53

Hier bij mij op de buurt zit een kalver mest er met 600 kalveren die zei vorige week tegen mij dat ie een goed jaar had kalfjes kosten niks :twisted:
boer pieter

Berichtdoor Poekske » wo dec 09, 2020 13:53

boer pieter schreef:Hier bij mij op de buurt zit een kalver mest er met 600 kalveren die zei vorige week tegen mij dat ie een goed jaar had kalfjes kosten niks :twisted:

Kan goed zijn want wij betalen evenveel
Poekske

Berichtdoor Hindrik » do dec 10, 2020 00:26

boer pieter schreef:Hier bij mij op de buurt zit een kalver mest er met 600 kalveren die zei vorige week tegen mij dat ie een goed jaar had kalfjes kosten niks :twisted:

:yes: :yes: in Dk leveren ze massaal de sleutels in omdat ze boven Jan zijn :wink:
Hindrik

Berichtdoor boer pieter » do dec 10, 2020 08:35

Zijn meer de banken die dat doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor hulsteins » do dec 10, 2020 22:02

tis net als mvh die blij zijn dat ze heel goedkoop aan de kalvermelkpoeder kenne komen

weet je zeker dat je al de subtiliteiten van de DK taal beheerst ?

Zelf ook een RB HF sk verkocht
afgelopen maandag
de eerste en enigste van dit jaar
maar om dat plezier te laten duren heb ik 'm 2 x verkocht :
de week daarvoor de kalverhandelaar ook al uitgenodigd
voor deze Moedis-Red die al bijna 30 dagen onder z'n 3e kalfs Stadel moeder zoogt
maar
toen sloeg dat kalf aan de kletter , door 't diagonaalvoerhek heen en gelijk paar honderd meter 't land in.

Dus deze week weer , ongeveer 70 kg , maar ik denk niet 1 € de kg te vangen.

Tis nog nooit zo slecht geweest in de kalvers , want we zijn de piek van 't aanbod al voorbij.

Vraaguitval door de sluiting van restaurants en 't op halve kracht draaien van bedrijfs- en school-restaurants.

Afgezien van 't feit dattie beter op de hoogte is van de resultaten van Ajax dan ik
had ie ook nog een koppeltje HFxScan kalveren van 3 tot 8 maanden in de aanbieding
bio !
300 € vraagprijs maar voor 250 kon 't wrsl ook
Om bio af te mesten
Ik heb bedankt voor de eer
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Jappie » vr dec 18, 2020 21:29

2 BB VK 170 per stuk
1 BB SK 340
Dus helaas hier ook behoorlijke daling

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Talis » za dec 19, 2020 10:49

Jappie schreef:2 BB VK 170 per stuk
1 BB SK 340
Dus helaas hier ook behoorlijke daling

Of denk je om van het gezeur af te zijn maar even wat lagere prijzen neerzetten :D :wink: :wink:
Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Talis

Berichtdoor boer pieter » za dec 19, 2020 10:51

Is nog steeds ok prijzen
boer pieter

Berichtdoor MarcB » za dec 19, 2020 13:32

Ik gebruik alleen maar bwb op mijn koeien en voor een stierkalf van 50 kg krijg ik een 120€ en een vaarskalf van 50 kg krijg ik een 80€. Voor iedere kg meer dan 50kg komt er 4€ Bij. Onder de 50kg gaat er 4€/kg af.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie