Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Hans van Bergen » wo feb 17, 2021 18:56

Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » wo feb 17, 2021 18:59

Ik heb overigens geen haspel :no: wij steken een kaarsje op bij Maria :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Gerben77 » wo feb 17, 2021 19:47

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor gydo » wo feb 17, 2021 20:21

Hans van Bergen schreef:Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker

85 cent VOOR deductions(transport, marketing etc.) Hou je ongeveer 79 cent over. Dat is 51 cent in euro's. Daar moet je nu wel quotum voor kopen van 46000 dollar per kg :|
gydo

Berichtdoor teun » wo feb 17, 2021 23:40

gydo schreef:
Hans van Bergen schreef:Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker

85 cent VOOR deductions(transport, marketing etc.) Hou je ongeveer 79 cent over. Dat is 51 cent in euro's. Daar moet je nu wel quotum voor kopen van 46000 dollar per kg :|

Nee hoor dat moet je helemaal niet. Sterker nog je hebt de mogelijkheid om het te verkopen voor dat geld.
teun

Berichtdoor Kasé5 » do feb 18, 2021 08:54

Precies Teun :yes:, maar sommige "ondernemers" hebben economisch inzicht als een pinguïn :roll:
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » do feb 18, 2021 09:30

Of als een kangoeroe hoge sprongen lege buidels, struisvogel kan ook nog :lol:
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » do feb 18, 2021 10:58

teun schreef:
gydo schreef:

Nee hoor dat moet je helemaal niet. Sterker nog je hebt de mogelijkheid om het te verkopen voor dat geld.

Dan moet je het eerst wel hebben,en verkopen doe je 1 x.
Dacht dat het in Alberta 35000 dollar kg vet is.(olie dollars :) )
Daar waar je boert voel je je thuis,je past je aan aan de omstandigheden,in Denemarken is het de wind en in ca/usa is het de barre kou, in de nl de regelgeving...
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » do feb 18, 2021 11:24

Vlgs mij is de regelgeving in Ca de strengste everywere.

Volgens het artikel van Robert Prins is de schuld in Ca 22500euro per koe en hebben ze gemiddeld 90 mk's. Das dan ruim 2 miljoen schuld. Bij de gewenste 16 jaar is dat 14500 r&a pro monat. In euro's. Dat bij een omzet vaneen 38500 euro per maand kwa melkgeld en O&a. Stijgt de rente naar 5% dan komt daar 8333 euro per maand bij.
Hans van Bergen

Berichtdoor Poekske » do feb 18, 2021 12:35

Je kan schulden ook aflossen hé. Zoals je grond enzo... Dan zakt de schuld
Poekske

Berichtdoor Roderick » do feb 18, 2021 12:37

Hans van Bergen schreef:Vlgs mij is de regelgeving in Ca de strengste everywere.

Volgens het artikel van Robert Prins is de schuld in Ca 22500euro per koe en hebben ze gemiddeld 90 mk's. Das dan ruim 2 miljoen schuld. Bij de gewenste 16 jaar is dat 14500 r&a pro monat. In euro's. Dat bij een omzet vaneen 38500 euro per maand kwa melkgeld en O&a. Stijgt de rente naar 5% dan komt daar 8333 euro per maand bij.

Veel mis aan jouw berekening Hans.
Die 22.500 schuld per koe is wakker dier manier van schrijven van Robert.
Er staat letterlijk, 22.500 wordt als hoog beschouwd, maar niet als extreem.
Jij en vele nemen direct aan dat iedereen zo hoog zit, maar het gemiddelde is ergens rond de 16.000 per koe.

Verder bij 90 koeien, 76 aan de melk, 35 liter x 84 cent + wat o&a is rond de 50.000 euro per maand inkomsten.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Poekske » do feb 18, 2021 12:50

Voor tgemak 16k schuld per koe. 90 koeien das kleine 1.5miljoen schuld dus voor 50000 omzet per maand?
Poekske

Berichtdoor Roderick » do feb 18, 2021 12:56

Ja, Poek. Welcome to farming.
Buiten Q zit je zowiezo altijd met dure productie middelen zoals grond, gebouwen en machines voor relatief weinig omzet. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Poekske » do feb 18, 2021 13:28

Roderick schreef:Ja, Poek. Welcome to farming.
Buiten Q zit je zowiezo altijd met dure productie middelen zoals grond, gebouwen en machines voor relatief weinig omzet. :yes:

Welcome to ondernemen bedoel je want ik vind deze nummers niet zo abnormaal, had de omzet lager tov de schulden verwacht. Heb zelf wat minder schulden voor bedrijf en een 10k meer omzet per maand, had bij farming dubbele schulden tov omzet verwacht. Maar bij farming zit het huis er al bij gerekend, mijn huis is nog es apart
Poekske

Berichtdoor gydo » do feb 18, 2021 13:38

Dus de Nederlanders gaan er vertellen dat we hier in Canada zwaar gefinancierd zitten :roll:
Toen ik weg ging uit Nederland in 2015 was 2 euro de liter de normaalste zaak van de wereld en ik ken er ook die richting de 3 gingen.
Oftewel in Nederland zijn er zat met de zelfde financiering maar met een melkprijs van 30/35 cent.
gydo

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie