Rentevoet leningen.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Rentevoet leningen.

Berichtdoor Roderick » vr nov 13, 2020 12:25

Weet niet waar jij in Belgie naar toe kunt :roll:

Maar ik heb dit jaar particulier een classic car gekocht met cash. Op papier kostte hij maar 20% van het werkelijke bedrag. :yes:
Verder als je op vakantie gaat alles cash betalen behalve het hotel en benzine. :yes:
Huishoudelijke apparaten, waarvan de BTW niet betaald hoeft te worden als ik cash betaal.
Hottub cash betaald met flink wat korting buiten geen BTW.
enz......

Lukt lang niet overal, maar op genoeg plekken om het op te maken. :yes: (y)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Richt » vr nov 13, 2020 12:51

boer pieter schreef:Beetje het zelfde met contanten ,dat is nog een paar jaar en dan zie je dat ook iet meer ,ik vind het ook erg gemakkelijk dat mobilpay

dat denk ik niet, Duitsers willen cash, dus blijft dat in de Euro zone gewoon gangbaar.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » vr nov 13, 2020 13:11

Roderick schreef:Weet niet waar jij in Belgie naar toe kunt :roll:

Maar ik heb dit jaar particulier een classic car gekocht met cash. Op papier kostte hij maar 20% van het werkelijke bedrag. :yes:
Verder als je op vakantie gaat alles cash betalen behalve het hotel en benzine. :yes:
Huishoudelijke apparaten, waarvan de BTW niet betaald hoeft te worden als ik cash betaal.
Hottub cash betaald met flink wat korting buiten geen BTW.
enz......

Lukt lang niet overal, maar op genoeg plekken om het op te maken. :yes: (y)

Auto's, daar zal de belastingdienstt wel nagaan of het klopt hier. Vakantie, doe ik niet :oops: huishoudapparaten, ja die moeten op factuur voor de verhuurde appartementen ivm bewijzen dat het jouw toestellen zijn.
Poekske

Berichtdoor Henk » vr nov 13, 2020 14:55

boer pieter schreef:Beetje het zelfde met contanten ,dat is nog een paar jaar en dan zie je dat ook iet meer ,ik vind het ook erg gemakkelijk dat mobilpay

Enkele jaren geleden maakte het kasboek nog onderdeel uit van de boekhouding. Laatste jaren hou ik geen kasboek meer bij.

Zwart geld; was dat niet iets wat niemand heeft maar waar iedereen wel es mee betaalt :?: :wink:
Cash kopen lukt overigens hier nog prima in privé-aangelegen winkels :yes: Tenminste da's wat ik hoor. Zelf doe'k dat niet :)
Hoor ook wel es van mensen dat ze hun huis opknappen maar bouwmaterialen en verf op het bedrijf boeken om de btw terug te kunnen vorderen. Da's tuuk schandalig :yes: :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr nov 13, 2020 16:50

Henk schreef:

Enkele jaren geleden maakte het kasboek nog onderdeel uit van de boekhouding. Laatste jaren hou ik geen kasboek meer bij.

Zwart geld; was dat niet iets wat niemand heeft maar waar iedereen wel es mee betaalt :?: :wink:
Cash kopen lukt overigens hier nog prima in privé-aangelegen winkels :yes: Tenminste da's wat ik hoor. Zelf doe'k dat niet :)
Hoor ook wel es van mensen dat ze hun huis opknappen maar bouwmaterialen en verf op het bedrijf boeken om de btw terug te kunnen vorderen. Da's tuuk schandalig :yes: :D

Als de woning op bedrijf staat dan kan een nieuwe badkamer ook wel excl btw 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » vr nov 13, 2020 19:13

G.U. schreef:
Henk schreef:

Als de woning op bedrijf staat dan kan een nieuwe badkamer ook wel excl btw 8)

Als je woning bij je bedrijf is, mag je als je stopt wel volle bak inkomensbelasting betalen erop hé op de verkoopsom.
Poekske

Berichtdoor opelmanta » za nov 14, 2020 10:01

Er is een verschil tussen cash in de zin van contant geld en zwart geld. Kun je beter mensen, arbeid dus, mee betalen dan goederen van kopen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Jozef » za nov 14, 2020 11:04

Ik zou niet weten waar ik hier cash geld vandaan moet toveren. Alles gaat digitaal hier.
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Henk » za nov 14, 2020 11:28

G.U. schreef:Als de woning op bedrijf staat dan kan een nieuwe badkamer ook wel excl btw 8)

:yes: klopt GU :yes: maar om de een of andere reden, welke ik uiteraard allang vergeten ben :oops: adviseerde mijn accountant indertijd om de woning en ondergrond privé te houden. Zal wel een belastingtechnisch dingetje zijn vermoed ik...

Henk

Berichtdoor G.U. » za nov 14, 2020 14:25

Eerst alles maar spic en span, kunnen we dan wel eens nadenken om het op prive te schuiven. Heb het bedrijf ruisend over kunnen nemen. En dan maakt het niet uit of het huis op bedrijf of prive staat
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor auke » za nov 14, 2020 22:04

Henk schreef:adviseerde mijn accountant indertijd om de woning en ondergrond privé te houden. Zal wel een belastingtechnisch dingetje zijn vermoed ik...

waardestijging van prive woning en ondergrond is fiscaal onbelast. Moet je bij de verkoop dus duidelijk afspreken wat de koopprijs van het huis is
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Hindrik » za nov 14, 2020 23:41

Roderick schreef:Weet niet waar jij in Belgie naar toe kunt :roll:

Of dat nu een gouden tip is :?:
Ze kunnen zo nagaan hoelang en waar je verblijft en tankt, maar je verbruikt minder [niks] dan wanneer je thuis bent.
Schijnt onlogisch te zijn voor mensen die even een paar dagen weg zijn :idea:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » zo nov 15, 2020 10:06

Jij hebt definitly teveel tijd om na te denken Hindrik :wink: Ik dacht dat ik al erg was... :oops: :wink:

Henk

Berichtdoor Frans V » zo nov 15, 2020 11:44

Henk schreef:Hoor ook wel es van mensen dat ze hun huis opknappen maar bouwmaterialen en verf op het bedrijf boeken om de btw terug te kunnen vorderen. Da's tuuk schandalig :yes: :D

Kijk je uit Henk :mrgreen: Ik kan me nog heugen dat je een inspecteur van de blauwe enveloppen brigade op de dam had nadat je hier had zitten stoeven over je luzernehandel :P
"spelen met goede kaarten kan iedereen. Maar met opgewektheid doorspelen als men slechte kaarten heeft- dat is levenskunst"
Frans V

Berichtdoor Henk » zo nov 15, 2020 12:09

Frans V schreef:
Henk schreef:Hoor ook wel es van mensen dat ze hun huis opknappen maar bouwmaterialen en verf op het bedrijf boeken om de btw terug te kunnen vorderen. Da's tuuk schandalig :yes: :D

Kijk je uit Henk :mrgreen: Ik kan me nog heugen dat je een inspecteur van de blauwe enveloppen brigade op de dam had nadat je hier had zitten stoeven over je luzernehandel :P

:lol: ja da was niet zo slim nee :oops:

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie