melk produktie

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: melk produktie

Berichtdoor Søndergård » do feb 04, 2021 20:34

Richt schreef:
h.groothuis schreef:
Ik denk dat hij Silver bedoeld Richard :wink: later had je labelle...pittige tantes maar als ze gewend waren goed te gebruiken...

HF met MB karakters...waren geen watjes en lieten de kop direct niet hangen waar de HF eigenlijk nu vaak op afgerekend wordt.

Sunny Boy*s kenden het ook wel :yes:

klopt die ja, lopen nog steeds nakomelingen van die koeien, en nog steeds staan die vooraan :yes:

Sunny Boy zou gekloond moeten worden. Konden veel veehouders wereldwijd wel mee uit de voeten.
Søndergård

Berichtdoor Talis » vr feb 05, 2021 11:27

camion is 1 van de beste allround stieren. Tenminste op ons bedrijf...
Talis

Berichtdoor boer pieter » vr feb 05, 2021 15:15

Sonny boy gaf harde wrede koeien met slechte poten ,nee dan zijn er wel betere stieren te vinden lijkt mij
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za feb 06, 2021 11:48

boer pieter schreef:Sonny boy gaf harde wrede koeien met slechte poten ,nee dan zijn er wel betere stieren te vinden lijkt mij
Celgetal was ook nog wel een dingetje...

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Søndergård » za feb 06, 2021 20:51

boer pieter schreef:Sonny boy gaf harde wrede koeien met slechte poten ,nee dan zijn er wel betere stieren te vinden lijkt mij

In overvloed in Denemarken. :wink:
Søndergård

Berichtdoor boer pieter » zo feb 07, 2021 07:56

Ook weer dikke onzin poten licht veelal aan boer en voer niet te veel eiwit voeren en op tijd bekappen je zult bij mij niet snel een kreupele koeien vinden, ik weet ook wel dat bij veel deense boeren kreupele koeien zijn maar dat ligt aan je zelf,
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » ma feb 08, 2021 11:34

Als alles altijd de schuld is van de boeren dan hoef je ook niet aan fokkerij te doen :no: Sunny Boy is een mooi voorbeeld van

1 Fokkerij gaat voorruit. Stieren van nu zijn vele malen beter

2 Nederlandse blindheid. Er waren beter stieren maar daar mocht niet over gepraat worden. SB;s waren hard en hadden karakter melkdrang en goede gehaltes. Daarnaast plat platte klauwen hoog celgetal vleesuiers en wortelspenen

3 Massa hysterie. Doordat het blad Veeteelt eindeloos aandacht schonk aan SB
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor wijnbergen » di feb 09, 2021 09:51

Hans van Bergen schreef:Als alles altijd de schuld is van de boeren dan hoef je ook niet aan fokkerij te doen :no: Sunny Boy is een mooi voorbeeld van

1 Fokkerij gaat voorruit. Stieren van nu zijn vele malen beter

2 Nederlandse blindheid. Er waren beter stieren maar daar mocht niet over gepraat worden. SB;s waren hard en hadden karakter melkdrang en goede gehaltes. Daarnaast plat platte klauwen hoog celgetal vleesuiers en wortelspenen

3 Massa hysterie. Doordat het blad Veeteelt eindeloos aandacht schonk aan SB

Ik denk dat fokkerij zwaar overschat wordt, wij als boer hebben veel meer invloed dan de stier. Betekend niet natuurlijk dat je er geen aandacht aan moet geven.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor G.U. » di feb 09, 2021 12:51

Als boer heb je invloed op het gemiddelde presteren van je veestapel. Binnen je veestapel is het gemiddelde een abstract getal
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Søndergård » do feb 25, 2021 20:54

Praat eens met een varkensboer over de impact van fokkerij.
Søndergård

Berichtdoor G.U. » do feb 25, 2021 21:16

Søndergård schreef:Praat eens met een varkensboer over de impact van fokkerij.

Koeien zijn (nog steeds) geen varkens
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor john jakobs » do feb 25, 2021 21:48

want
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Søndergård » za feb 27, 2021 20:56

john jakobs schreef:

want

gewoon doen.
Søndergård

Berichtdoor john jakobs » ma maart 01, 2021 05:20

praat veel met varkensboeren en heb zelf 160 zeugen gehad tot 2003 , denk dat je bedoelt dat de invloed van fokkerij gigantisch is
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Mellek » wo maart 03, 2021 10:31

wijnbergen schreef:Ik denk dat fokkerij zwaar overschat wordt, wij als boer hebben veel meer invloed dan de stier. Betekend niet natuurlijk dat je er geen aandacht aan moet geven.

Tuurlijk, zijn wel bedrijven die vrijwel nooit klauwbekappen ook al hebben ze alleen maar holsteins, die koeien geven daar ook maar 4000 liter. Maar ik denk dat door vele waaronder wij eerder, de fokkerij ook behoorlijk onderschat word, je ziet toch bedrijven met een goed structureel fokbeleid dat daar na 20 jaar soms talloze 100-tonners rondlopen, en die vind je echt niet op bedrijven waar ze ieder jaar weer nieuw hip programma hebben, massale aankoop van vee, ja je kunt een keer geluk hebben maar nee. En dan zijn er nog bepaalde rassen die voor bepaalde omstandigheden gefokt zijn, de brown swiss is gewoon een slechte bekapbox-klant, en de montbeliarde een hele goede klant .
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij