Moderator: Moderators
Hans van Bergen schreef:Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker
gydo schreef:Hans van Bergen schreef:Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker
85 cent VOOR deductions(transport, marketing etc.) Hou je ongeveer 79 cent over. Dat is 51 cent in euro's. Daar moet je nu wel quotum voor kopen van 46000 dollar per kg
teun schreef:gydo schreef:Hans van Bergen schreef:Iedereen moet dat zelf weten tis overal wel wah wah. Hier heb je uiterwaarden die onderlopen en wordt er gehaspeld van april tot en met oktober. Maar als je kunt kiezen zou het niet mijn keuze zijn. Overigens wordt in het artikel ook gesproken van een melkprijs van 85 cent in Stal&Akker
85 cent VOOR deductions(transport, marketing etc.) Hou je ongeveer 79 cent over. Dat is 51 cent in euro's. Daar moet je nu wel quotum voor kopen van 46000 dollar per kg
Nee hoor dat moet je helemaal niet. Sterker nog je hebt de mogelijkheid om het te verkopen voor dat geld.
Hans van Bergen schreef:Vlgs mij is de regelgeving in Ca de strengste everywere.
Volgens het artikel van Robert Prins is de schuld in Ca 22500euro per koe en hebben ze gemiddeld 90 mk's. Das dan ruim 2 miljoen schuld. Bij de gewenste 16 jaar is dat 14500 r&a pro monat. In euro's. Dat bij een omzet vaneen 38500 euro per maand kwa melkgeld en O&a. Stijgt de rente naar 5% dan komt daar 8333 euro per maand bij.
Roderick schreef:Ja, Poek. Welcome to farming.
Buiten Q zit je zowiezo altijd met dure productie middelen zoals grond, gebouwen en machines voor relatief weinig omzet.
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 16 gasten