verkiezingen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

verkiezingen

Berichtdoor Talis » do feb 25, 2021 15:49

Op wie of op welke partij moeten we 17 maart als boer zijnde massaal gaan stemmen om nog enige invloed te kunnen uitoefenen op de politiek??
Ja 21
FvD
BBB
Cda
VVD
Ik zelf neig naar bzv Femke of Eline vedder..
Talis

Re: verkiezingen

Berichtdoor gerard s » do feb 25, 2021 16:54

ik zou eline vedder doen, waarschijnlijk halen kleinepartijen geen zetel en dan gaat je landbouwstem naar alle partijen . Bij Eline Vedder in elk geval nog bij het CDA. Kijk maar eens bij de peilingen, overige partijen bij elkaar maar een paar procent, komt geen een van in de tweede kamer
gerard s

Berichtdoor auke » do feb 25, 2021 22:02

`mijn stem gaat naar de SGP sinds een aantal jaren.
Eline zit voor de stemmentrekkerij bij het CDA maar heeft niks in te brengen als lege briefjes denk ik. Von martles had ook niks te zeggen dus waarom zij wel?

een stem op de VVD is een stem op Jesse Klaver.
BBB geef ik weinig kans op een zetel.
JA 21 ? zitten meteveel opportunisten bij . Eerdmans zit al bij de 5e partij oid. Ben wel fan van Annabel daarintegen
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Jappie » do feb 25, 2021 22:21

Ik stem denk ik maar anti cyclisch, GL ofzo, kloten is het toch al misschien als we eens goed op links gaan dat er eens mensen tot inkeer komen dat dat hele linkse gelul ons hier in dit land ons allemaal naar de bliksem helpt

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor jan.nl » do feb 25, 2021 23:00

Talis schreef:Op wie of op welke partij moeten we 17 maart als boer zijnde massaal gaan stemmen om nog enige invloed te kunnen uitoefenen op de politiek??
Ja 21
FvD
BBB
Cda
VVD
Ik zelf neig naar bzv Femke of Eline vedder..

Ja 21,nieuwkomer,moet zich nog bewijzen.Meestal een eenmalige zaak.JC wil wel,maar komt er niet in.
FvD ,Baudet kan je niet serieus nemen...
BBB,Komt niet in de kamer.
CDA ,Gaat wel mee regeren en Als Eline Vedder in de kamer komt (voorkeurstemmen)wordt ze de landbouw woordvoerder volgens Geurts.
VVd,Heb je als boer helemaal nix te zoeken.
SGP,Daar zit veel boeren bloed in de aderen,maar gaat niet mee regeren.
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor G.U. » do feb 25, 2021 23:11

Jappie schreef:Ik stem denk ik maar anti cyclisch, GL ofzo, kloten is het toch al misschien als we eens goed op links gaan dat er eens mensen tot inkeer komen dat dat hele linkse gelul ons hier in dit land ons allemaal naar de bliksem helpt

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk

Als het kalf verdronken is... lijkt mij niet een goeie optie toe Jaring
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor jvt » vr feb 26, 2021 09:52

Stem op Eline is ook stem op klaver, of tenminste voor bouwend nederland van onze vriend Maxime Verhagen, trekt binnen cda nog steeds meer aan de touwtjes dan Eline en Jacco samen. Hoe ik Eline en Jacco ook waardeer, dat wordt m niet. BBB zal ook wel niet kiesdrempel halen, dus verdeling van stemmen over de rest van partijen, kom je dus ook niet verder mee. Blijft eigenlijk alleen J.C. over, komt hij er niet in, houden we in elk geval wel een rechts stemgeluid over. Ben zeker geen fan van Eertmans maar Nanninga kan wel wat stof afblazen in den haag
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » vr feb 26, 2021 10:00

gerard s schreef:ik zou eline vedder doen, waarschijnlijk halen kleinepartijen geen zetel en dan gaat je landbouwstem naar alle partijen . Bij Eline Vedder in elk geval nog bij het CDA. Kijk maar eens bij de peilingen, overige partijen bij elkaar maar een paar procent, komt geen een van in de tweede kamer

Wij gooiden in 2017 4 voorkeurstemmen op von Martels. En hoe graag hij ook wilde, hij kwam er niet aan te pas :no:
Ben bang dat het met Eline ook zo gaat lopen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » vr feb 26, 2021 10:16

Henk schreef:
gerard s schreef:ik zou eline vedder doen, waarschijnlijk halen kleinepartijen geen zetel en dan gaat je landbouwstem naar alle partijen . Bij Eline Vedder in elk geval nog bij het CDA. Kijk maar eens bij de peilingen, overige partijen bij elkaar maar een paar procent, komt geen een van in de tweede kamer

Wij gooiden in 2017 4 voorkeurstemmen op von Martels. En hoe graag hij ook wilde, hij kwam er niet aan te pas :no:
Ben bang dat het met Eline ook zo gaat lopen...

Von Martels is een zeer nette Baron,nix mis mee :wink:
Eline Vedder is zeer goed bespraakt,laat zich de kaas niet van het brood eten,heeft van Dam x goed voor z,n schoenen geschopt en ze heeft Klaver totaal onder de tafel gepraat. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor melker » vr feb 26, 2021 11:01

Wat je ook stemt, stem op iemand uit je omgeving of minstens uit eigen regio en niet op iemand uit de buurt van Den Haag, Regering zal vrijwel zeker uit VVD en CDA plus nog een partij bestaan. Die laatste partij ,wie dat ook is,levert minister van Landbouw als bonus, kennis van Landbouw is geen pree hart voor partij is belangrijker. Dus Tjeerd de Groot is serieus kanshebber :( Mijn advies is dus VVD of CDA, ondanks alles.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hans van Bergen » vr feb 26, 2021 11:51

Peiler als Nipo en Hond zitten er altijd spectaculair naast nog nooit hebben ze iets goed gepeild

ff wat uitleg hun hebben 3500 mensen in een bestand. Aan de postcodes(tokkiewijk of kakbuurt) weten ze hoe de uitslag gaat zijn(tokkies pvv kakkers vvd) In een BBB wijk hebben ze geen respondenten :no: :no: dus die komen in de peilingen er niet aan te pas :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr feb 26, 2021 11:54

Nipo]ipsos peilen ook in de usa en daar peilden ze maaaaaaandenlang een spectaculaire voorsprong van Biden :lol: :lol:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Kasé5 » ma maart 01, 2021 22:11

Ook al woont Eline hier dichtbij, ook ik ken haar nog maar sinds vrijwel iedereen haar kent.
In elk debat of interview bewonder ik haar kennis en overtuigingskracht. En ze heeft lef. Daarom geef ik haar meer krediet dan haar voorganger Martels.
Boerenbelangen verdedigen blijft heel lastig en wordt alleen maar lastiger doordat we in aantal niet meer mee tellen.
Extreme partijen kiezen is gewoon je stem verspillen; we zullen het hier toch moeten doen met enig overleg met elkaar.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hans van Bergen » di maart 02, 2021 11:52

Een stikstofwet die nergens voor deugt en rammelt aan alle denkbare kanten. En daar stemt het cda voor.........Nu ff 1e kamer afwachten
Hans van Bergen

Keer terug naar Koe en economie