Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 05:31

Oeps inderdaad foutje .maar voor praktikanten zijn er gewoon vast gestelde lonen ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor opelmanta » za feb 06, 2021 09:39

Vrijdagmiddagborreltje hakt erin op jouw leeftijd. Aquavit.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 10:36

1 te veel

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor MarcB » za feb 06, 2021 11:20

boer pieter schreef:
Flyinghollander schreef:
boer pieter schreef:Binnenkort is het gebeurt met buitenlandse medewerkers, is ook veel beter volgens mij :yes: en jij woont toch in dk dan moet je je aanpassen en gewoon deens praten ook met je medewerkers :yes:

Grote onzin, het is gewoon de uitbuiting die ze willen stoppen, die Oekraïense studenten waar gewoon verkapte goedkopere medewerkers

Dat is toch goed ,zo krijgen deense predikanten ook weer een eerlijke kans ipv steeds te horen dat ze geen plek hebben omdat ze al (goedkope) buitenlandse medewerkers hebben

Dat is niet vanwege loon. Bij een Deense partikanten krijg je minimaal de helft van loon terug van de staat.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 11:56

ze schuiven het nu op corona marc dat weten wij ook wel, maar eigenlijk willen ze niet buitenlandse medewerkers meer hebben en de deense jeugd weer aan de gang te krijgen ,en die zijn er ook wel ,maar bv mijn dochter heeft landbouwschool ,bedrijfsleider ,ki ,en heeft verstand van dms doet alle registeringen ed ,krijgt minder loon dan bv een buitenlandse medewerker (als ze langer dan 1,5 jaar hier zijn ),lonen recht trekken of de lonen voor jonge denen om hoog gaat ook niet lukken ,ik ken best veel jonge jongens en meisjes die graag aan de gang willen ,maar die niet met buitenlanders willen werken ,mijn dochter is daar ook een van ,bv een roemeen neemt maar slecht orders aan van een jonge meid ,oekies zijn handtastelijk en zo zijn er wel meer voorbeelden en ik snap haar wel ,
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 06, 2021 12:47

Lekker respectvol oekkies noemen :roll:
Hoef je helemaal geen last van te hebben, ken een deense meid die heeft 200 russen onder haar, die luisteren wel kan ik jouw zeggen.
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 15:00

Flyinghollander schreef:Lekker respectvol oekkies noemen :roll:
Hoef je helemaal geen last van te hebben, ken een deense meid die heeft 200 russen onder haar, die luisteren wel kan ik jouw zeggen.

Mooi voor haar , 8)
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 06, 2021 16:12

ja dus kan het ook aan de persoon liggen en zien hoe jij ze noemt verbaas ik mij niet :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor MarcB » za feb 06, 2021 16:20

Flyinghollander schreef:ja dus kan het ook aan de persoon liggen en zien hoe jij ze noemt verbaas ik mij niet :wink:

Heeft meer karakter van de persoon te maken dan hoe je ze noemt.
Iemand die overwicht uitstraalt, zullen ze makkelijker naar luisteren.
Ben het wel met Pieter eens dat een Roemeen veel eerder zijn mening zegt en op komt voor zijn zogezegde rechten.
Een Oekraïners is veel meer gelaten en zal makkelijker zijn werk doen.
MarcB

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 17:41

Ach als je ze oekies noemt of loempias (zoals xe vietnamesiske mensen noemen) maakt weinig uit ze zijn hier meestal om dat ze goedkoop zijn ,er zullen best hele goede zihn maar het gros wil ik niet op de dam hebben , ik betaal liever iets meer ,maar dat is mijn mening
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 06, 2021 18:01

daarom kan je ze nog wel met normale benaming benoemen? Wat heeft het voor nut om ze Oekies te noemen? Of loempia's?

Marc inderdaad, dus zou de dochter daar misschien aan moeten werken :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor MarcB » za feb 06, 2021 18:16

boer pieter schreef:Ach als je ze oekies noemt of loempias (zoals xe vietnamesiske mensen noemen) maakt weinig uit ze zijn hier meestal om dat ze goedkoop zijn ,er zullen best hele goede zihn maar het gros wil ik niet op de dam hebben , ik betaal liever iets meer ,maar dat is mijn mening

Het loon voor een fodermester ligt ergens op de 28.000kr. Driftsleder nog hoger. En een praktikant begint ergens rond de 11000kr en eindigt bij geloof 18000kr. Deze bedragen gelden voor alle niet Europeanen. Arbeiders van binnen Europa werken aan een lager loon.
MarcB

Berichtdoor boer pieter » za feb 06, 2021 19:50

Flyinghollander schreef:daarom kan je ze nog wel met normale benaming benoemen? Wat heeft het voor nut om ze Oekies te noemen? Of loempia's?

Marc inderdaad, dus zou de dochter daar misschien aan moeten werken :wink:

Maak er niet zo'n punt van Fly, je weet niet waar je het over hebt ,ik weet wat het is als jou dochter thuis komt met blauwe plekken op de armen als er weer zo'n idioot niet met zijn poten van vrouwen af kunnen blijven ,gewoon niet orders willen aan nemen van een vrouw, ouderwetse gedachten hebben over vrouwen enz ,en jij kent mijn dochter niet maar ik kan jou 1 ding vertellen die is niet bang uit gevallen en laat niet zo maar over zich heen lopen , verder wil ik het er niet meer over hebben
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 06, 2021 20:21

Heeft nog geen nut ze zo te noemen en kan je wel hard roepen wil er niet over hebben.
Moet ze bij de politie aangifte doen, want je blijft met klauwen van vrouwen af!
Flyinghollander

Berichtdoor kobonde » zo feb 07, 2021 13:12

Fly, veel Denen willen niet ergens werken waar ook oost europeanen werken, zeker met Oekrainers, tegen de baas zijn
vrouw zijn ze heel beleefd, maar tegen vrouwlijke kollegas zijn ze over het algemeen onbeschoft. Je ziet ook vaak dat er
op een bedrijf of alleen maar buitenlanders werken of geen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie