Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor melker » ma nov 02, 2020 13:41

Ledencertificaten plus ledenobligaties plus saldo ledenrekening vrij, totaal en je kunt er ook nog deel melkgeld bij rekenen waar we afgelopen jaar voor hebben getekend, mogen zij tot hun eigen vermogen rekenen zolang het nog bij hun staat. Krijg er wel ieder jaar rente over maar je kan er niet over beschikken, pas na beëindiging van lidmaatschap en dan kan het nog wel bijna 2 jaar duren alvorens je over saldo kan beschikken hoorde ik onlangs van stopper en overstapper.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » ma nov 02, 2020 14:17

Oke, en dat deel je door je jaarleverantie en dan kom jij op 18ct per liter wat je aan €€ int fabriek hebt zitten?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » ma nov 02, 2020 14:20

Is voor Melker schat ik ruim 500K... :shock:
Tis te hopen dat RFC nog heul lang overeind blijft dan... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » ma nov 02, 2020 20:54

Volgens Melker tel ik niet alles mee :no:
Wordt hier dus ook een mooie 13e maand als het doorgaat :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di nov 03, 2020 08:48

Die 14 ct is wat er maximaal in zit bij een gedeelte van de leden. 10 ct is het gemiddelde aan ledenobligaties vast. Dat is dan ook de richting waarin je moet denken. Het is niet de bedoeling dat er in totaal meer geld in de coöperatie moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » di nov 03, 2020 09:54

Ledenobligaties vast zit ik dan net op een dikke cent. Dat komt doordat toen we in maatschap gingen we de keus hadden hoe dat geld verdeeld werd. Dus het meeste naar onze ouders en ik en mijn broertje minimaal. Nu mijn ouders uit maatschap zijn en we de bedrijven gesplitst hebben bouwt het wat sneller op maar dat is ook pas vier jaar
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Kasé5 » di nov 10, 2020 13:14

van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Wim R » di nov 10, 2020 16:52

Kasé5 schreef:https://www.rtvnoord.nl/nieuws/760026/Duizend-banen-weg-bij-FrieslandCampina-gevolgen-productielocaties-onbekend

Corona of loopt het financieel voor geen meter en zijn ze op hun vingers getikt :?: . Dit samen met de herziening van de ledenfinanciering vrees ik dat het niet alleen door corona komt. Hoop dat ze eerlijk blijven tegen over de leden.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor opelmanta » ma jan 11, 2021 10:16

Jaska de Bakker vertrekt, jammer ik vond het wel een aardige verschijning. Is ook beter spreker dan de CEO. Vervanger is de man met de meest algemene naam van Nederland, Hans Janssen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 11, 2021 11:04

Oeps :? . Was ook geen lange betrekking
Straks is dat de broer van Marc Janssen? :shock:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Henk » ma jan 11, 2021 14:30

Kasé5 schreef:Volgens Melker tel ik niet alles mee :no:
Wordt hier dus ook een mooie 13e maand als het doorgaat :)

December was zws een mooie cashmaand (y) Het fosfaat schoot ineens omhoog in prijs :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 11, 2021 21:41

Vanmiddag weer wat beleeft met FC.
Mueller was er voor servicebeurtje vd tank. Betaal je 680euries voor flippo die anderhalf uur met laptop door tanklokaal kuiert :evil:
Monteur had ook stagiaire bij hem en die liet een rvs sproeikop in de tank vallen. Was half vol. Toen hebben ze de RMO dienst gebeld dat de tank leeg gehaald moest worden :roll: . Jaja, wat een gedoe
Na anderhalf uur kwam RMO maar het duurde maar ik snapte er niks van maar was aan het bekappen en dacht ze redden zich maar.
Na dik half uur komt vrouwlief eraan en zegt, "krijg net telefoon uit Amersfoort die me zeiden dat je melk moet laten weglopen" :shock: Ze was aan het werk geweest, wist nergens van en schrok zich helemaal een aap.
Toen toch maar eens naar de chauffeur en monteurs toe gelopen en waren ook alle druk ah bellen.
Toen chauffeur gesprek eindigde zei die dat ie al half uur bezig was uit te leggen dat metalen korf onmogelijk door het roostertje in de vulslang kan maar willen ze niet begrijpen. :no: :no: :no:
10 tellen later bellen ze mij uit Amersfoort. Meneer u moet de melk weg gooien want er kunnen verontreinigingen in de fabriek komen. Ik zeg er ligt een brandschone rvs sproeikop op de bodem en als die al zou gaan drijven zal die nooit door het rooster vd slang kunnen. Nooit!
Maar ik dacht al, dit gaat niet goed...
"De melk moet weg meneer."
En voor wie is de schade dan vraag ik.
"Het is uw tank"
Ik zeg er zit 6000 liter melk in, da's 2000 euro!
"Wat?" Schreeuwde ze, "€2000??"
Ze schrok zich echt te pletter :? :? , ik dacht ik geloof niet dat ik Jaska zelf aan de telefoon heb :roll: :roll: :mrgreen:
Meneer, ik overleg even en bel u terug.
5 min later belt ze terug; meneer als u zeker bent dat er niets in de auto komt en zeker bent dat de pomp niet stuk kan gaan mag de auto laden. Sorry dat we dit verkeerd geïnterpreteerd hebben, we wisten niet dat het om zoveel melk ging.
Ik zei het is melk van onberispelijke kwaliteit dus ik wou het naar de voedselbank brengen maar er gaat maar 500liter in mijn Caddy dus het zou wel een ontiegelijke smeerboel worden onderweg
Toen moest ze toch wel lachen. Nogmaals sorry, hoe kunnen we u bedanken?
Ik zei, doe maar bos bloemen, bescheiden dat ik ben. Ik denk echter dat ik in het gunstigste geval niets hoor... of niet JR :?:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor opelmanta » ma jan 11, 2021 22:13

Kasé5 schreef:Vanmiddag weer wat beleeft met FC.
Mueller was er voor servicebeurtje vd tank. Betaal je 680euries voor flippo die anderhalf uur met laptop door tanklokaal kuiert :evil:
Monteur had ook stagiaire bij hem en die liet een rvs sproeikop in de tank vallen. Was half vol. Toen hebben ze de RMO dienst gebeld dat de tank leeg gehaald moest worden :roll: . Jaja, wat een gedoe
Na anderhalf uur kwam RMO maar het duurde maar ik snapte er niks van maar was aan het bekappen en dacht ze redden zich maar.
Na dik half uur komt vrouwlief eraan en zegt, "krijg net telefoon uit Amersfoort die me zeiden dat je melk moet laten weglopen" :shock: Ze was aan het werk geweest, wist nergens van en schrok zich helemaal een aap.
Toen toch maar eens naar de chauffeur en monteurs toe gelopen en waren ook alle druk ah bellen.
Toen chauffeur gesprek eindigde zei die dat ie al half uur bezig was uit te leggen dat metalen korf onmogelijk door het roostertje in de vulslang kan maar willen ze niet begrijpen. :no: :no: :no:
10 tellen later bellen ze mij uit Amersfoort. Meneer u moet de melk weg gooien want er kunnen verontreinigingen in de fabriek komen. Ik zeg er ligt een brandschone rvs sproeikop op de bodem en als die al zou gaan drijven zal die nooit door het rooster vd slang kunnen. Nooit!
Maar ik dacht al, dit gaat niet goed...
"De melk moet weg meneer."
En voor wie is de schade dan vraag ik.
"Het is uw tank"
Ik zeg er zit 6000 liter melk in, da's 2000 euro!
"Wat?" Schreeuwde ze, "€2000??"
Ze schrok zich echt te pletter :? :? , ik dacht ik geloof niet dat ik Jaska zelf aan de telefoon heb :roll: :roll: :mrgreen:
Meneer, ik overleg even en bel u terug.
5 min later belt ze terug; meneer als u zeker bent dat er niets in de auto komt en zeker bent dat de pomp niet stuk kan gaan mag de auto laden. Sorry dat we dit verkeerd geïnterpreteerd hebben, we wisten niet dat het om zoveel melk ging.
Ik zei het is melk van onberispelijke kwaliteit dus ik wou het naar de voedselbank brengen maar er gaat maar 500liter in mijn Caddy dus het zou wel een ontiegelijke smeerboel worden onderweg
Toen moest ze toch wel lachen. Nogmaals sorry, hoe kunnen we u bedanken?
Ik zei, doe maar bos bloemen, bescheiden dat ik ben. Ik denk echter dat ik in het gunstigste geval niets hoor... of niet JR :?:

Wat wil je horen dan, is toch opgelost.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor G.U. » ma jan 11, 2021 22:27

Pffff wat een gemier weer. En een binnendienstmiep moet toch ook weten dat een halve tank vol snel meer dan €1000 melkgeld is. T zijn geen melkbussen meer...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Hindrik » ma jan 11, 2021 22:38

Zijn stagiaires niet meer verzekerd tegenwoordig, zo niet dan was het risico toch voor Mueller?
Zou mooie boel zijn als boer of leden/eigenaren fabriek verantwoordelijk zijn voor de flaters van stagiaires van Mueller.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie