Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor Poekske » di dec 15, 2020 10:46

Ieder economisch denkend mens wist dat onbeperkt produceren en winstmaken niet lukt
Poekske

Berichtdoor Hans van Bergen » di dec 15, 2020 12:15

@Luc melk in Belgie is veel goedkoper, een 5 cent dan in NL. Wij hebben weidemelk en al wat niet meer waar ze in Tsjikistan oid nie veel mee hebben

So Aware begint al met winst die Campina nie kan maken. Met personeel erbij zal Campina geld mee moeten geven. Campina leden blijven lid. Leveranciers komen automatisch aangewaaid in Belgie.

In poedertorens kun je sap, bloed wei ja van alles drogen wah ook loonwerk voor bv Campina

Hoe staat het ondertussen met de fusie tussen Milcobel en LDA? Graag antwoord!! Waarom bouwt LDA nog een mozzerella fabriek terwijl Milcobel die al heef ?? LUC :?: Bart :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor MelkboerLuc » di dec 15, 2020 12:18

ik heb nog geen officiele berichten gehoord over een fusie tussen LDA en Milcobel.
Ik zou mij ook niet kunnen inbeelden waarom LDA daarvoor zou staan te springen.
Milcobel is momenteel niet de beste bruid om binnen te halen.
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor jvt » di dec 15, 2020 13:16

Laiterie des Ardennes staat LDA voor Hans...oftewel een waalse fabriek met dito leden en directie. Net zo min als dat ze elkaar bij regeringsvorming mogen, de walen en de vlamingen, moeten ze elkaar binnen een directie, dus fusie LDA milcobel zal never nooit niet gebeuren. Project mozarella van LDA was en is enkel alleen om minder afhankelijk te zijn van de poederprijzen, dat was en is altijd het verhaal bij LDA, bij goede poederprijzen betalen ze top, bij bagger poederprijzen staan ze onderaan op ranking ( ja misshien milcobel daar nog onder maar dat is ander verhaal). Iedereen vergeet voor het gemak dat LDA jaren volle bak interventiepoeder heeft staan te drogen, maar dit zo efficient deed dat melkprijs nog best op niveau bleef. Dat is LDA ten voeten uit, een platte organisatie zonder opsmuk, dus ook daarom past milbobel en LDA niet bij elkaar...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hans van Bergen » di dec 15, 2020 14:52

Ja Joost ik hoopte da ECHTE belgen reageerde. Ik heb een belgische oom en ik praat wel es met Milcobellers dus ik weet wel in welke vork de steel steekt. Maar das dus het trieste. Wij zijn in NL ook opgestookt met dat noorderlingen rare enge mensen waren waar je niks mee kunt doen. :no: Lees mijn opinie maar terug voor de fusie campina ffcdcd. Noorderlingen zijn raar maar minder raar dan duitsers belgen of denen. Maw denk als Trump en laat je niet langer van boven af verdelen. Wale zijn gewoon mensen, gewoon boeren gewoon melkveehouders waar je prima samen mee in een coop kunt zitten. Die kwats da de Walen allemaal dieven en klootzakken zijn is tuuk superlachen, maar kost de vlaamse melkveehouder ieder jaar 20k :idea: :yes:

LDA ondertussen zetten 1, bietje miljard kg melk om :roll: :roll: en maken poeier en dozen boter :roll: :roll: en willen mozerella gaan maken :roll: :roll: maw kamikaze strategie.

Feitelijk hebben LDA en Milcobel geen andere keuze dan te fuseren.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor nestor973 » di dec 15, 2020 17:18

Hans,

ik weet wel een en ander van wat er op de melkerijmarkt aan de hand is, maar van een samenwerking
tussen LDA en Milcobel is volgens mij geen enkele sprake. Ik heb ' van horen zeggen ' dat Arla een bod had
gedaan op Milcobel een aantal maanden geleden maar die hadden dat naast zich neergelegd.
Wat er van waar is weet ik niet.

Die poedertoren die in Aalter staat levert dus 45.000T poeder op jaarbasis. Ik dacht dat 85% van het melkgewicht
afneemt bij omzetten naar poeder. Dan zou dat gaan over een goeie 300 miljoen kg melk.
Als Campina daar die afzet gaat verliezen, wat gaan zij dan doen met de melk die hier van de vlaamse melkveehouders
binnenkomt ? Ik weet dat niet alles van die 300 miljoen uit vlaanderen komt , verre van , maar toch een deel denk ik ?

Feit is dat A-ware duidelijk op zoek gaat naar aanbieders van melk rond Aalter. En laat ik nu eens in Aalter wonen :-)
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor nestor973 » di dec 15, 2020 17:21

En LDA doet het wel een stuk beter dan Milcobel :

2019
Afbeelding

2020
Afbeelding
nestor973

Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Poekske » di dec 15, 2020 18:56

Tja, beter doen dan die sofabestuursclub is ook niet moeilijk hé :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor jvt » di dec 15, 2020 19:44

Wij zitten natuurlijk prima tussen de walen Hans, goei volk door mekaar (y) (y) , maar spanning tussen vlamingen en walen is er wel degelijk, bij jeugd wordt het wel minder, maar verschillen zijn net ff wat groter dan tussen friezen en brabanders, de friezen hebben de brabanders nooit verneukt in de oorlog, de walen andersom wel en dat ligt nog steeds gevoelig. Hier hebben wij nog de luxe om te kiezen tussen drie melkfabrieken die nog graag de melk op komen halen, arla, lda en socabel, laatste is een soort walhorn constructie, nog een melkfabriek met leden maar waar lactalis de meerderheid van aandelen heeft. Toen walhorn opging in arla, serieus alle opties overwogen maar toch de voorkeur gegeven aan arla, of dat wijs is geweest nog steeds de vraag maar verschil is niet zo groot om maar te switchen. LDA doet het op hun manier prima, maar ben grootgebracht met de gedachte van produktspreiding en sterke merken, of dat de succesformule voor toekomst is, is de vraag, maar is in elk geval niet de LDA visie. Heb nog steeds de mening dat het pijn doet in goede jaren dat we bij arla 2 ct minder krijgen dan bij bijvoorbeeld een LDA, maar in slechte jaren 2 ct meer hebben. En dat doet dan veel meer pijn als je 2 ct minder hebt. En socabel, tsja, om t op zijn vlaams te zeggen, bij walhorn hebben de fransen jaren met ons kloten gespeeld, had en heb geen zin om dat nog eens te herhalen. Blijft echter een gegeven dat alle inzet van Arla op produktstrategie, arla garten etc etc nu toch wel eens flinke vruchten moet gaan afwerpen, je kunt je nog wel tijdje verschuilen achter brexit en afgebrande poedertoren in pronsfeld, maar dat kun je geen jaren meer blijven doen
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor hulsteins » di dec 15, 2020 23:17

jvt schreef: Blijft echter een gegeven dat alle inzet van Arla op produktstrategie, arla garten etc etc nu toch wel eens flinke vruchten moet gaan afwerpen, .....

alle melkfabrieken in Europa zijn op 't zelfde spoor
toegevoegde waarde zal de nul nauwelijks ontstijgen

of je doe iets als bio , met certificatie , en herkenbaarheid van logo en bij voorkeur lokaal
of nette , eerlijke bulkproducten (maar dan moet je efficient zijn in je productie proces en sales en marketing)

maar al die halfzachte produktstrategieen
om plezier te doen aan de consument
en feel good van 't management
zonder dat je je product aantoonbaar kunt onderscheiden
is lucht

's winters
melk boter of kaas
van weidende koeien vermarkten
of andere diervriendelijke , gmo slogans etc
dat is gewoon niet hard te maken

De meerderheid van de consumenten kiest 't goedkoopste
en de yuppen kiezen de gecertificeerde aantoonbaar andere producten

De toekomst van de europese mvh zijn de niches voor XXL toegevoegde waarde
en de bulk voor Afrika

wat niet wegneemt dat de meerderheid van de melk naar de jan modaalconsument gaat
in een iets krimpende en verouderende europese markt.
Daar is weinig te verdienen maar die markt is niet te negeren , voor een steady cashflow
Maar 't verschil wordt gemaakt in de niches in de lokale markt en in de penetratie in Afrika
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » wo dec 16, 2020 16:46

@Joost ik weet helemaal niets van Walonie. Daar hoor je nooit niks van :no: Tis een ruimte tussen Vlaanderen en Frankrijk :yes: . Wat ik wel weet is dat je overal dit type discussie hebt. Meerdere bevolkingsgroepen in 1 land die tegenelkaar uitgespeeld worden. Verdeel en heers zei ook al weer.............Julius Ceasar :yes:

Over Duitsers hoor ik ook wel es minder positieve verhalen qua WO2 :shock: :? Toch fusseerden we met ons Campina indertijd rustig met Tuffie Koln Wuppertal :yes:

Of LDA en Milcobel wel zo goed bijelkaar passen nee in feite nie nee. Ze vullen elkaar nie aan. Tis allebei bulk. Maar wel word de haat tussen walen en Vlamingen telkenmale als excuus aangevoerd voor de wanprestatie die wederom geleverd is. Immers die andere partij gaat telkens onder de prijzen door.

Ik heb nog met John(Jakobs nie Verhaar) in een veevoercooperatie gezeten en die gaven telekns Veghel (CHV Agrifirm) overal de schuld van. Op die manier konden zij lekker directeurtje blijven spelen :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor boer pieter » ma dec 21, 2020 19:23

Tja had het wel verwacht

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » wo jan 06, 2021 14:00

Maar eens de steen in de vijver vóórdat ie dicht vriest :wink:
Melkprijs dec 2020 49 ct! (y) . Nog wat verdunning doordat tank hier in dec 11x geleegd is anders was ie +50ct geweest.
Toch niet verkeerd dat ze de weidepremie pas in deze kille tijd uitkeren
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » wo jan 06, 2021 15:05

Kasé5 schreef:Maar eens de steen in de vijver vóórdat ie dicht vriest :wink:
Melkprijs dec 2020 49 ct! (y) . Nog wat verdunning doordat tank hier in dec 11x geleegd is anders was ie +50ct geweest.
Toch niet verkeerd dat ze de weidepremie pas in deze kille tijd uitkeren

Dan had je wat laag achtige gehalten zeker, hier €50,16/100kg :cheers:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie