Kalversterfte

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Kalversterfte

Berichtdoor Henk » ma maart 01, 2021 13:50

boer pieter schreef:Prachtig mooi Fly en zal ook wel kloppen, :lol:maar ze zullen wel een hoog loon er bij in rekenen , maar dan beschouw ik het maar als een hobby, :lol: want dat mag wat kosten ,verder maakt het mij ook niet uit ze gaan bij ij niet weg ,heb er weinig werk van ,vind het veel te leuk ,ook heb je elk jaar wat mindere kuil kunnen ze die mooi op vreten

Klopt Pieter :yes: Heel veel is niet in het absolute getal te vangen. Voor economen betekent dat dan dat het niet bestaat :wink:
Iets wat zij niet in cijfers kunnen benoemen nemen ze niet mee :no:
Dus niet de pinkenkuil, niet de reeds aanwezige stalling, niet het missen van verse instroom, en de arbeid wordt weggezet tegen €50/uur. Op die manier kan tuuk zelden iets uit.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » ma maart 01, 2021 15:04

50euro per uur? Waar kan ik tekenen?
Poekske

Berichtdoor Henk » ma maart 01, 2021 19:20

Nergens denk ik :mrgreen:
Maar da's de standaard berekening bij economen en werkschuwe mensen :yes: Die redeneren bij alles wat je uitspookt er met 50 euro per uur moet worden gerekend :yes: zodat je zeker niet in de verleiding komt om je in te spannen :mrgreen:
Jongvee-opfok kost geld. Simpel zat :yes: Maar het is een investering voor de toekomst :idea:
Tis in NL alleen verrekte sund dat we met dat klote fosfaat zitten. Dan is de verleiding om het jongvee dr uit te kiepen groot.

Henk

Berichtdoor Poekske » ma maart 01, 2021 19:29

Ik heb denk geen 15euro per uur :oops: maar das ook niet erg, lekker veel uurtjes maken, en de appartementen en de slagerij en parking zijn tegen 2038 afbetaald en da's een mooie spaarpot :cheers:
Poekske

Berichtdoor MarcB » di maart 02, 2021 16:21

50€ per uur is overdreven. Maar een 35-40€ moet je zeker wel rekenen.
Een medewerker kost ook minstens 35€ per uur. Dus waarom zou jij als baas met minder moeten rekenen.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Poekske » di maart 02, 2021 16:40

Reken eens in mijn plaats, wat ik aflos is nu geen winst maar de spaarpot. En 30euro aan 80uur minimum das 2400 per week x 50, gaan ze graan hebben in Brussel... En dat heeft niemand 30 netto over per uur want zelfs met 40 uur is dat 4800 per maand.
Poekske

Berichtdoor boer pieter » di maart 02, 2021 17:29

Ach jij altijd met je aflossen hebben jullie geen belasting, hier moet je op een gegeven moment niet meer aflossen anders betaal je veel belasting ,en inderdaad je moet je zelf gewoon een goed loon betalen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » di maart 02, 2021 17:34

boer pieter schreef:Ach jij altijd met je aflossen hebben jullie geen belasting, hier moet je op een gegeven moment niet meer aflossen anders betaal je veel belasting ,en inderdaad je moet je zelf gewoon een goed loon betalen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Bedrijfsgebouwen schrijf je op af hé dus dan zakt je winst en later als ik ooit op pensioen mag is dat men spaarpot. En belasting en betaal je inderdaad maar om dat te drukken investeer je en heben hier al 2 jaar 20%investeringsaftrek gehad en 2020 en 21 25% :cheers: En ik moet niks aan mezelf betalen ben geen vennootschap :oops: wat overblijft na belastingen is voor onszelf en privehuis
Poekske

Berichtdoor Henk » wo maart 03, 2021 13:29

MarcB schreef:50€ per uur is overdreven. Maar een 35-40€ moet je zeker wel rekenen.
Een medewerker kost ook minstens 35€ per uur. Dus waarom zou jij als baas met minder moeten rekenen.

ZZP-er moet dat idd schrijven :yes: want er gaan nog veel kosten af.
Te vaak komen ze nog voor krap geld. Een AOV hebben ze dan vaak niet.

Een fulltime medewerker koste ons globaal € 50.000 per jaar.

Henk

Berichtdoor Søndergård » vr maart 12, 2021 21:17

G.U. schreef:
boer pieter schreef:ook een van de redenen dat ik geen blauwen gebruik daar komt nog bij dat ze hier bijna niks meer op brengen ,pinken opfokken kan nog altijd wel uit hier

Dat blijft ook wel uit kunnen als deze verhalen maar vaak genoeg verteld worden. Dan stopt straks iedereen met jongvee opfokken en klaagt iedereen niet dat vaarzen duur zijn maar dat ze niet te krijgen zijn

Dan kunnen ze nog wel bij mij terecht. :D
Søndergård

Vorige

Keer terug naar Koe en gezondheid