Moderator: Moderators
jan.nl schreef:Als ik het goed begrepen heb willen jullie wel elk jaar de winstuitkering,maar bij een verliesjaar geen verlies incasseren...
G.U. schreef:jan.nl schreef:Als ik het goed begrepen heb willen jullie wel elk jaar de winstuitkering,maar bij een verliesjaar geen verlies incasseren...
Precies. Ik snap er helemaal niks van al die ophef. Corona hakt er in. Wij hebben tenminste elke maand netjes ons melkgeld gehad. De horeca zit in een heel ander schuitje. Zie hebben recht te klagen. Die boeren die protesteren bij frica mogen hun wel een potje gaan schamen.
Straks loopt het hele bestuur weg, voor dit baantje tien anderen denken zs misschien wel. Dat gaat pas klauwen vol met geld kosten
opelmanta schreef:Wat een gelul, als het een beetje waarde kon hebben dan ben je twee dagen te laat Schoonvelde. Ik had mijn WoW account met 100 % shieldupgrades en flaming death sword kunnen verkopen voor 100 bitcoins. Nu ben ik mijn wachtwoord vergeten heb ik niks.
Schoonvelde Schreef,
,Laten we de komende tijd Unilever, Nestle en Danone in de gaten houden hoe daar de cijfers zich ontwikkelen. RFC was feitelijk 2 in 1, een DMK achtige melkfabriek die melk moet verwerken en deel 2 is een Nestle achtige multinational die geld probeerd te verdienen voor ons in kansrijke markten. Hadden we deel 2 in 2014 in de etalage gezet had het ons eigenaren misschien wel een miljoen cash per boer opgeleverd (was zeker een waarde van een euro per liter) (detail per lid is er 40.000 euro , 100.000 voor ons bedrijf geinvesteerd in Pakistan, hebben de leden dat door?, om dergelijke bedragen gaat het). Wat is die miljoen per lid nu nog waard? 0 euro? nee een paar dubbeltjes meer schat ik in. Ik zal het deze week nog even nacijferen, maar gezien de beurs ontwikkelingen van de laatste 7 jaar schat ik in dat wanneer wij in 2014 al ons tafel zilver van multinational RFC hadden gecashed als leden en dit in Unilever, Danone en Nestle aandelen hadden gestopt schat ik in dat die miljoen wel eens een 1,5 a 2 miljoen waard zou kunnen zijn. Voor een melkveebedrijf als de onze is er gewoon (uiteraard zeer grove schatting) ergens tussen 1 en 4 miljoen aan potentiele waarde verdampt.
jan.nl schreef:Schoonvelde Schreef,
,Laten we de komende tijd Unilever, Nestle en Danone in de gaten houden hoe daar de cijfers zich ontwikkelen. RFC was feitelijk 2 in 1, een DMK achtige melkfabriek die melk moet verwerken en deel 2 is een Nestle achtige multinational die geld probeerd te verdienen voor ons in kansrijke markten. Hadden we deel 2 in 2014 in de etalage gezet had het ons eigenaren misschien wel een miljoen cash per boer opgeleverd (was zeker een waarde van een euro per liter) (detail per lid is er 40.000 euro , 100.000 voor ons bedrijf geinvesteerd in Pakistan, hebben de leden dat door?, om dergelijke bedragen gaat het). Wat is die miljoen per lid nu nog waard? 0 euro? nee een paar dubbeltjes meer schat ik in. Ik zal het deze week nog even nacijferen, maar gezien de beurs ontwikkelingen van de laatste 7 jaar schat ik in dat wanneer wij in 2014 al ons tafel zilver van multinational RFC hadden gecashed als leden en dit in Unilever, Danone en Nestle aandelen hadden gestopt schat ik in dat die miljoen wel eens een 1,5 a 2 miljoen waard zou kunnen zijn. Voor een melkveebedrijf als de onze is er gewoon (uiteraard zeer grove schatting) ergens tussen 1 en 4 miljoen aan potentiele waarde verdampt.
Hadden is niet hebben,maar ik heb toen niemand horen zeggen in 2014,verpats die handel maar...
En hoe zit het met je afzet als je gedeelte van het bedrijf verkoopt
Gisteren twitterde een kaasboer,het wordt tijd dat je zelf je kaas gaat verkopen....maw dan weet ook wat vermarkten van je waar is....
h.groothuis schreef:Ik denk dat Sander tenenkrommend zit mee te lezen....die waarschuwde op zijn bekende wijze bij de regiovergaderingen en melkweb voor deze dingen en wordt dan ook als lastig ervaren
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 15 gasten