Moderator: Moderators
Poekske schreef:Ik ben geen fan. En zeker voor maaiers niet. @nestor, ik maai soms met een Kuhn gmd 5221 ofzo, getrokken 5. 2 meter, zelfs perceeltje van 30x20 meter lukt ermee. Plezier om mee te maaien
Hookwood Holsteins schreef:Poekske schreef:Ik ben geen fan. En zeker voor maaiers niet. @nestor, ik maai soms met een Kuhn gmd 5221 ofzo, getrokken 5. 2 meter, zelfs perceeltje van 30x20 meter lukt ermee. Plezier om mee te maaien
GMD 5251
Maai ik ook mee van de WTV. Maait mooi en idd ook kleine hoekjes mee te maaien.
https://www.reesinkagri.com/producten/v ... md-5251-tc
Poekske schreef:Nooit 2e hands kopen, maaiers!
Poekske schreef:Nestor, dat zijn veel te hoge prijzen. En een hark, dat valt mee. Maar maaier, zeker nieuw! Hoeveel ha doenje per keer? Met een 3.5 doe je vlot 3 ha per uur. Een uurtje langer maaien ipv een frontmaaier is dan veel rendabeler. Klagen over te lage prijzen en dan 34000 geven om te maaien bij 110 koeien, das belachelijk. Ofwel luxeprobleemen anders vraag je de loonwerker mee voor een halve dag. Machines van 15k kopen die dan 50uur per jaar draaien, is gewoon te zot voor woorden
nestor973 schreef:Poekske schreef:Nooit 2e hands kopen, maaiers!
Dat idee heb ik ook lange tijd gehad, tot je eens de rekening maakt. Alle hooimateriaal was/is hier
aan vervanging toe, en ik heb volgende offerte liggen :
- Hark 9m : 23000
- Achtermaaier 3.5m : 17500
- Frontmaaier 3.2m : 17000
- Front aftakas : 5000
Maakt samen 62500€ . Ik weet niet hoe het bij u zit, maar wij leveren nog steeds aan het fijne milcobel,
en met basisprijzen die de laatste 2j niet boven de 29€ komen , zal dit niet gebeuren.
Daarom vorige week een zeer nette vicon hark gekocht van 4j oud voor 10.000€
Mijn oog staat op een getrokken vicon maaier, maar aangezien die frontaftakas ook nog een issue is leek
een heel brede achtermaaier mij ook een optie. Alleen geen ervaring mee.
Ik ben een Krone 6200 gaan bekijken hier in de buurt, die was dus 6m breed maar had geen middendissel en
dat vond ik jammer. De machine was niet jong maar zag er zichtbaar heel netjes en goed onderhouden uit
en had niet veel gemaaid. als je het onderstel aandachtig bekeek.
Met een prijs van 6500€ was het een koopje. Maar hij geraakt ze volgens mij door de omvang niet aan de straatstenen
kwijt. Getrokken maaiers geraak je hier sowieso niet kwijt. Raar want ze boeien mij wel.
Ik ken persoonlijk iemand die met een Alterna 500 heeft gewerkt en was daar zeer over te spreken . Maar er is weinig
aanbod.
jan.nl schreef:nestor973 schreef:Poekske schreef:Nooit 2e hands kopen, maaiers!
Dat idee heb ik ook lange tijd gehad, tot je eens de rekening maakt. Alle hooimateriaal was/is hier
aan vervanging toe, en ik heb volgende offerte liggen :
- Hark 9m : 23000
- Achtermaaier 3.5m : 17500
- Frontmaaier 3.2m : 17000
- Front aftakas : 5000
Maakt samen 62500€ . Ik weet niet hoe het bij u zit, maar wij leveren nog steeds aan het fijne milcobel,
en met basisprijzen die de laatste 2j niet boven de 29€ komen , zal dit niet gebeuren.
Daarom vorige week een zeer nette vicon hark gekocht van 4j oud voor 10.000€
Mijn oog staat op een getrokken vicon maaier, maar aangezien die frontaftakas ook nog een issue is leek
een heel brede achtermaaier mij ook een optie. Alleen geen ervaring mee.
Ik ben een Krone 6200 gaan bekijken hier in de buurt, die was dus 6m breed maar had geen middendissel en
dat vond ik jammer. De machine was niet jong maar zag er zichtbaar heel netjes en goed onderhouden uit
en had niet veel gemaaid. als je het onderstel aandachtig bekeek.
Met een prijs van 6500€ was het een koopje. Maar hij geraakt ze volgens mij door de omvang niet aan de straatstenen
kwijt. Getrokken maaiers geraak je hier sowieso niet kwijt. Raar want ze boeien mij wel.
Ik ken persoonlijk iemand die met een Alterna 500 heeft gewerkt en was daar zeer over te spreken . Maar er is weinig
aanbod.
Loonwerker komt op 8 euro /ha met harken,heb je gelijk personeel
nestor973 schreef:Iemand al ervaring met zo'n ding ?
https://www.agriaffaires.nl/tweedehands ... inger.html
op mijn moestuintjes vast niet zo handig![]()
wit schreef:Gewoon alles door de loonwerker laten doen Nestor.
Houd je meer tijd over voor je andere hobby,en je verdiend er waarschijnlijk nog meer mee ook.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten