Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor MarcB » do apr 08, 2021 17:50

boer pieter schreef:Gebeurt hier ook wel hoor

Ja vooral als ze komen kontroleren voor je eu-steun. Staan ze plotseling met 3 man sterk op je erf.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor hulsteins » do apr 08, 2021 21:44

boer pieter schreef: terwijl je hier gewoon met veel minder gedoe ook mooi kunt boeren
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Piet . FR. » do apr 08, 2021 22:47

Karla schreef:
boer pieter schreef:Waarom geen Denmark

Je gaat toch niet in Denemarken wonen, als je ook in Frankrijk kunt wonen 8) 8) 8)

(y) (y)
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor boer pieter » vr apr 09, 2021 04:45

Haha het zal allemaal wel maar ik zit toch liever hier dan in Frankrijk , maar Piet fr waarom ben jij dan uit dat prachtige land weggegaan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » vr apr 09, 2021 09:01

Poekske schreef:Wow zeg vreselijke controle op voorhand aangekondigd. Hier staan ze gewoon in de shop, niks op voorhand aangekondigd

En heb jij dan altijd tijd :?: Heb in het verleden wel es een AID-er de dam afgestuurd omdat ik op het punt stond naar een afspraak te gaan. Die kerel zat ook te grommen maar daar wordt ik niet koud of warm van :no:
Stel je bent net begonnen met kuilen en eind van de dag is er regen voorspeld. Dan stuur je zo'n koekebakker toch gewoon weg! Iedereen werkt met een agenda dus geldt dat ook voor hunnie.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 10:09

Henk schreef:
Poekske schreef:Wow zeg vreselijke controle op voorhand aangekondigd. Hier staan ze gewoon in de shop, niks op voorhand aangekondigd

En heb jij dan altijd tijd :?: Heb in het verleden wel es een AID-er de dam afgestuurd omdat ik op het punt stond naar een afspraak te gaan. Die kerel zat ook te grommen maar daar wordt ik niet koud of warm van :no:
Stel je bent net begonnen met kuilen en eind van de dag is er regen voorspeld. Dan stuur je zo'n koekebakker toch gewoon weg! Iedereen werkt met een agenda dus geldt dat ook voor hunnie.

Dan doen ze vrolijk de controle zonder je. Of komen nadien terug, met 2 plus 2 politie mensen, tegen een gezellig uurtarief. Ach uurtje of 2 terwijl een babbeltje doen, wat ze geven aan opmerkingen direct oplossen en voila, geen stress. Moet ook niet, alles moet in orde zijn
Poekske

Berichtdoor Henk » vr apr 09, 2021 11:39

Tuurluk moet alles in orde zijn. Maar dat heeft verder niks van doen met of de controle je past.
Kan me niet voorstellen dat iemand iets belangrijks maar vlug canceld omdat er gecontroleerd moet worden :no:
Stel jij staat op het punt om naar het ziekenhuis te gaan voor iets belangrijks. Dan ga je gewoon.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 12:24

Henk schreef:Tuurluk moet alles in orde zijn. Maar dat heeft verder niks van doen met of de controle je past.
Kan me niet voorstellen dat iemand iets belangrijks maar vlug canceld omdat er gecontroleerd moet worden :no:
Stel jij staat op het punt om naar het ziekenhuis te gaan voor iets belangrijks. Dan ga je gewoon.

Jip maar dan kunnen ze gerust de controle doen.
Poekske

Berichtdoor boer pieter » vr apr 09, 2021 14:23

Nou mooi niet :no: niet als ik er niet bij ben
boer pieter

Berichtdoor G.U. » vr apr 09, 2021 14:25

Ze moeten zich ook altijd eerst melden voor ze verder komen. Is er niemand thuis dan is het jammer maar dan mogen ze niet verder het erf op, is dan huisvredebreuk. Controleur of niet.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » vr apr 09, 2021 14:31

Maar ze zijn erg brutaal vanochtend kwam ze voor de vlog melk controle ik zat in huis maar madam stamt zo de stal in :shock: toen ik haar daar over aan sprak wist ze niet meer wat ze moest zeggen ,alles was verder wel ok
boer pieter

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 15:32

De plaats van uitbating van de activiteit die onder je btw nummer valt valt niet onder je huis, en mogen ze dus zo betreden en is geen huisvrede breuk. Dus staat je btw nummer op zelfde adres als je huis, dan mogen ze op je erf, en waar geen privé staat
Poekske

Berichtdoor MarcB » vr apr 09, 2021 19:01

Dat mogen ze hier niet. Niet het huis of de stallen. Ze mogen pas beginnen als jij hun toestemming geeft.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor auke » vr apr 09, 2021 19:50

MarcB schreef:Dat mogen ze hier niet. Niet het huis of de stallen. Ze mogen pas beginnen als jij hun toestemming geeft.

das in NL anders. Ze mogen ook zonder toestemming de stal in.
met die wannabe tweelingfraude kwamen ze ook bij mij. Ik stond voor de klas toen vrouwlief belde. Heb aangegeven dat ze welkom waren als ik weer thuis was maar daar was geen sprake van zei de meneer van de AID( die verder zeer correct was).
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor jan.nl » vr apr 09, 2021 21:39

boer pieter schreef:Haha het zal allemaal wel maar ik zit toch liever hier dan in Frankrijk , maar Piet fr waarom ben jij dan uit dat prachtige land weggegaan

Piet fr liep tegen (groei)grenzen aan,groeien in Frankrijk is niet eenvoudig en Amerika lonkte. Wisconsin waar ze nu zitten is de melkstaat van vs,koude winter,maar mooie groeizame zomers.Ze hebben nu mooi bedrijf opgebouwd en voorlopig bouwen ze nog wel ff door... :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie